Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
i helvete heller.. tjack är det enda drogen som gör mig mer intresserad av vad jag tycker är roligt och vad jag vill göra, det är en av effekterna man får av en kraftigt höjd dopaminnivå.. röker jag en fet så vill jag bara pyssla om min omgivning och se till så att allt är nice, städat och fan vet allt.. tar jag mig en snok så vill jag bara göra saker som roar mig, andras förslag, så länge det inte faller inom mina intresseramar såklart, är relativt ointressanta.. visst att alla idéer är bra när man är påtänd men det gäller faktiskt bara om det passar en själv.. sen att människan i sig är en egoistisk varelse är en annan disskution..
Nämen va bra, då säger vi väl så.
Du är egentligen en varm ödmjuk och empatisk person som likt en buddistisk munk inte alls är egenkär och egoistisk. Men den hemska drogen amfetamin är det som gör dig ego.
Du tror inte det kan vara så att smutset (tjacket) bara förstärker egenskaper som (latent) finns där i din personlighet?
Citat:
Ok, att skriva "ibland" var lite slarvigt. Menade mer att ibland är jag mer maktlös än annars då jag fortfarande är maktlös men inte totalt underkastad.
Det som hindrar mig från att lägga in mig är/har varit följande;
1. Soc! Det har gått 2,5 månad sen vår första kontakt, vi har träffats ett tiotal ggr och jag har varje gång varit påtänd. Under denna tid har bla detta hänt: Jag har fått tre lvm-anmälningar från oberoende håll, haft tre streptokock-infektioner, en akut men tillfällig blodförgiftning och förstört nästan alla nära relationer. De hävdar fortfarande att jag inte har problem.
2. Missbruksvården! Jag har försökt göra två seriösa avgiftningar. Första gången fick jag bara vara kvar i 2 dygn. (De ville skriva ut mig redan efter 12 h.) Andra gången var det jag som avbröt efter en vecka. Jag hade blivit lovad behandling så fort jag var ren (inget hände) samt att de satte mig på en avd. för tonårs killar-alltså helt fel och jävligt jobbigt.
3 Missbruksvården(igen)! Vårdköer. Svårt att hålla vårdgarantin (hjälp inom 3 mån).
4. Min motivation! Efter många turer och mycket bråkande/kämpande har jag börjat tröttna. Det är helt enkelt mindre krävande att knarka än att söka och få hjälp. Jag har inte helt gett upp (har nu mail & tele-kontakt med ett hem som jag försöker övertala att ta emot mig) men jag är långt ifrån lika flitig som jag varit.
Hoppas detta besvarade några av dina tankar.
Att jag är egoistisk är inget jag sticker under stol med. Det är jag, men det betyder inte att jag inte bryr mig om andra eller har någon empati...
Det som hindrar mig från att lägga in mig är/har varit följande;
1. Soc! Det har gått 2,5 månad sen vår första kontakt, vi har träffats ett tiotal ggr och jag har varje gång varit påtänd. Under denna tid har bla detta hänt: Jag har fått tre lvm-anmälningar från oberoende håll, haft tre streptokock-infektioner, en akut men tillfällig blodförgiftning och förstört nästan alla nära relationer. De hävdar fortfarande att jag inte har problem.
2. Missbruksvården! Jag har försökt göra två seriösa avgiftningar. Första gången fick jag bara vara kvar i 2 dygn. (De ville skriva ut mig redan efter 12 h.) Andra gången var det jag som avbröt efter en vecka. Jag hade blivit lovad behandling så fort jag var ren (inget hände) samt att de satte mig på en avd. för tonårs killar-alltså helt fel och jävligt jobbigt.
3 Missbruksvården(igen)! Vårdköer. Svårt att hålla vårdgarantin (hjälp inom 3 mån).
4. Min motivation! Efter många turer och mycket bråkande/kämpande har jag börjat tröttna. Det är helt enkelt mindre krävande att knarka än att söka och få hjälp. Jag har inte helt gett upp (har nu mail & tele-kontakt med ett hem som jag försöker övertala att ta emot mig) men jag är långt ifrån lika flitig som jag varit.
Hoppas detta besvarade några av dina tankar.
Att jag är egoistisk är inget jag sticker under stol med. Det är jag, men det betyder inte att jag inte bryr mig om andra eller har någon empati...
Förlåt att jag misstror dig, men sprutnarkomaner ses knappast som individer utan problem av någon inom missbrukarvården. Ingen på en behandling slänger ut dig efter 12 timmar för att du saknar skäl att vara där?
Och egoistiska är vi alla, vissa mer än andra. Jag t.ex. mer än andra.
Mvh
UH
)