Växte själv upp, och bor kvar, i en rostig gammal håla. Självklart är det härligt att kunna ta på sig badbyxorna och gå ner till en liten tjärn ungefär 500 meter från där jag bor, på sommrarna. På vintern är det bil eller skridskor som gäller på isen. Dessutom har jag knappt hundra meter till fina skidspår på vintern och ett väldigt stort skogsområde som man kan gå ett par mil i utan att se en enda människa.
Men sommaren är ändå skönast här, gå ut i skogen och grilla eller fiska. Man kan stanna på hålans enda gågata och snacka med folk man känner, som några associala råttor här på forumet tycker är jobbigt

740-killarna finns också, men man har ju vuxit upp med dem och kan snacka med dem, så det livet har ju också sin charm. Allting är nära och parkerar man bilen i centrum av sta'n så har man gångavstånd till alla affärer. Man slipper åka en kvart med tunnelbana eller buss.
Men allt har ju nackdelar. Utbudet i hålan är ju begränsat, den obligatoriska korvkiosken är visserligen en pizzeria där 740-måsarna har konferens varje fredag och lördag. På midsommar är det årsmöte. Vill man handla kläder så får man åka till den närliggande håla med 40 000 invånare då det faktiskt inte finns några affärer här. Folk är ju mer inskränkta i små hålor än stora städer, för världen är ju lite mindre här än i Stockholm. Eller jag har ju aldrig bott i Stockholm utan bara besökt staden lite då och då, men mitt intryck är åtminstone att folk är mer inskränkta här.
Men trots att människor kanske är en aning inskränkta, så finns det många trevliga också. Kulturlivet är väldigt bra i den här hålan vilket också är ett plus

Nära till allt, eller ja, det som finns. Allt behöver inte planeras lika mycket som i Stockholm, här kan man bara ringa en polare och fråga om han ska med ut i skogen, komma och dricka kaffe eller bara komma över och se en film. I Stockholm måste man göra något, spontana grejer förekommer inte där. Men trots nackdelar och fördelar så planerar jag att flytta härifrån i höst. Jag vantrivs inte här, men jag vill se lite mer av världen, det går ju alltid att komma tillbaka hit om jag vill. Men sommaren är härlig här, så den vill jag inte missa