2009-02-24, 16:20
Medlem
Hej!

som rubriken lyder..

jag har blivit anmäld av mitt ex och hon säger att jag skickat en massa saker till henne (blommor, telefonabbonemang, resten får jag inte veta)
och nu har polisen tagit alla datorer hemma hos mig..

hur länge får dom behålla datorerna och kan dom sätta dit mig även fast det inte är jag som skickat något?

de tog och grep mig 07.00 en morgon och satte mig på förhör i 8 timmar och tog fingeravtryck, bild med nummerskylt, längd osv osv..
när jag va på förhöret sa de att "ip-adressen" stämmer med de saker som är skickade.

de var först hem till mig och tog min hp 6715s och hp 6510b
sedan när de grep mig gjorde de en stor husrannsakan och tog med sig min sista dator. en hp nx6325.

hur länge kan dom behålla dom? har läst på vissa ställen att jag kanske aldrig får igen dom! kan det vara så?? isf får man ju nästan en tår i ögat pga att man är oskyldig

hjälp mig!
2009-02-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av printern
Hej!

som rubriken lyder..

jag har blivit anmäld av mitt ex och hon säger att jag skickat en massa saker till henne (blommor, telefonabbonemang, resten får jag inte veta)
och nu har polisen tagit alla datorer hemma hos mig..

hur länge får dom behålla datorerna och kan dom sätta dit mig även fast det inte är jag som skickat något?

de tog och grep mig 07.00 en morgon och satte mig på förhör i 8 timmar och tog fingeravtryck, bild med nummerskylt, längd osv osv..
när jag va på förhöret sa de att "ip-adressen" stämmer med de saker som är skickade.

de var först hem till mig och tog min hp 6715s och hp 6510b
sedan när de grep mig gjorde de en stor husrannsakan och tog med sig min sista dator. en hp nx6325.

hur länge kan dom behålla dom? har läst på vissa ställen att jag kanske aldrig får igen dom! kan det vara så?? isf får man ju nästan en tår i ögat pga att man är oskyldig

hjälp mig!

hpnx6325,... en sådan hade jag en gång i tiden. bästa bärbara.

Vad händer när en förundersökningsledare, till exempel en åklagare, hävt beslaget? När den som leder utredningen bestämmer sig för att avsluta ett beslag så bestämmer han eller hon även om vad som ska ske med föremålet. Normalt så ska föremålet när beslaget avslutas återlämnas till den som föremålet tagits ifrån. Om det finns olika uppfattningar om vem som ska ha föremålet så brukar frågan få avgöras av en domstol.

(2008-09-23)

http://www.polisen.se/inter/nodeid=37491&pageversion=1.html
2009-02-24, 16:28
Medlem
speeeds avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av printern

Shit, hænder sånt dær æven i sverige alltså? Vad ær du anklagad før? Jag har varit hæktad men aldrig fått læmna fingeravtryck eller tagit foto.
2009-02-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
hpnx6325,... en sådan hade jag en gång i tiden. bästa bärbara.

Vad händer när en förundersökningsledare, till exempel en åklagare, hävt beslaget? När den som leder utredningen bestämmer sig för att avsluta ett beslag så bestämmer han eller hon även om vad som ska ske med föremålet. Normalt så ska föremålet när beslaget avslutas återlämnas till den som föremålet tagits ifrån. Om det finns olika uppfattningar om vem som ska ha föremålet så brukar frågan få avgöras av en domstol.

(2008-09-23)

http://www.polisen.se/inter/nodeid=37491&pageversion=1.html

haha jag håller med. riktigt fin dator.

men han som håller i själva utredningen är ett stort svin och om det är han som bestämmer så kommer jag aldrig få tillbaka dom! jag spottade han i ansiktet för att han är så idiotiskt störd!
tur nog är det bärbara datorer så dom kan ju som inte plocka så mycket delar från dom som de gör med stationära.. jag hoppas då att jag får tillbaka dom men det är säkert lika bra att köpa en ny dator skulle jag tro
2009-02-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Shit, hænder sånt dær æven i sverige alltså? Vad ær du anklagad før? Jag har varit hæktad men aldrig fått læmna fingeravtryck eller tagit foto.

min föredetta flickvän säger att jag har beställt hem grejor till henne och det ända polisen säger till mig är att jag skickat blommor, telefonabbonemang och strumpor
2009-02-24, 17:00
Medlem
Moots avatar
Sök.

https://www.flashback.org/archive/index.php/t-813295.html
2009-02-24, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Sök.

https://www.flashback.org/archive/index.php/t-813295.html

Tack för det.