• 1
  • 2
2009-02-24, 14:34
Medlem
chribsson2s avatar
Vad är det frågan om? Extra nyhetssändningar bör väl ransoneras till de gånger då det faktiskt har hänt något. Skulle man inte föredra att licenspengarna gick till nyhetsrapportering istället för skvallerjournalistik. Den sköter vi bättre på FB.
Senast redigerad av chribsson2 2009-02-24 kl. 15:12.
2009-02-24, 14:37
Medlem
micaeles avatar
Säg något i detta land som är större än att kungligheterna fraterniserar? Tredje statsmakten skulle lätt putta bort rubriker om tredje världskriget för att få sälja blaskor ridandes på ljug och hymmel om kungahusets behag.
2009-02-24, 14:39
Medlem
orkarNs avatar
Snygg trådstart. Kanske editera med lite info om vad fan du tjötar om för oss som inte kan läsa tankar.

Nåt sånt här kanske:
Citat:
Fan vad arg jag är för att Rapport har extrasändningar för att Victoria förlovar sig :RAGE:

I övrigt håller jag med, men det går nog inte att hjälpa att folket faktiskt bryr sig om dylikt krafs. TV-bilder av knugens bröllop har jag sett så många ofrivilliga gånger att jag lätt placerar dem i topp-10 lättast frammanade TV-minnen, bredvid Tiananmen square-bilderna och det kändaste WTC-materialet.
Senast redigerad av orkarN 2009-02-24 kl. 14:43.
2009-02-24, 14:39
Medlem
(卐)s avatar
För jävla bedrövligt, jag hadde hoppats på naturkatastrof eller terror attentat.
men så va det bara Vickan som ska förlova sig med sin ynkligt fula boytoy.
2009-02-24, 14:51
Medlem
Arch_Angels avatar
tycker inte att det är sjukt, det som är sjukt är att folk verkligen kommer att bänka sej framför tv. Media ger ju vad folket vill se & tydligen vill folket se det.
2009-02-24, 15:10
Bannlyst
Med tanke på hur mycket det skriv i medierna annars om kungafamiljen så är det kanske inte så konstigt. Uppenbarligen finns det ett intresse från allmänheten.

Och då är det ändå inget mot hur det är i Storbritannien.
2009-02-24, 15:13
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Snygg trådstart. Kanske editera med lite info om vad fan du tjötar om för oss som inte kan läsa tankar.
Rubrik ändrad.
Senast redigerad av chribsson2 2009-02-24 kl. 15:16.
2009-02-24, 15:14
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Med tanke på hur mycket det skriv i medierna annars om kungafamiljen så är det kanske inte så konstigt. Uppenbarligen finns det ett intresse från allmänheten.

Och då är det ändå inget mot hur det är i Storbritannien.
Det finns ett intresse för allehanda skit hos "allmänheten" och där räknar jag naturligtvis in mig själv. Det innebär inte att det är nyheter värdiga extrasändningar. Jag placerar detta i samma katergori som Idolfinaler och Melodifestivaler.
2009-02-24, 15:20
Bannlyst
Ja, jag vet inte. Möjligheten att inte titta finns ju alltid.
Och det går också bra att klaga hos de som bestämmer vad som ska visas.

Men om du kikar på dn, svd, aftonbladet osv hemsidor så ser du att de alla toppar med den här nyheten. Så jag tycker, som sagt, inte att det är särskilt konstigt att också Rapport hakar på.
2009-02-24, 15:24
Medlem
SmiLLies avatar
Sändningar typ HELA dan är ju ändå att överdriva.. ett extrainsatt rapport kl 20 kanske kan räcka... tänk på oss som inte har några kanaler typ...
2009-02-24, 15:26
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Ja, jag vet inte. Möjligheten att inte titta finns ju alltid.
Och det går också bra att klaga hos de som bestämmer vad som ska visas.

Men om du kikar på dn, svd, aftonbladet osv hemsidor så ser du att de alla toppar med den här nyheten. Så jag tycker, som sagt, inte att det är särskilt konstigt att också Rapport hakar på.
Det jag vänder mig mot är att man använder licenspengarna till sånt jävla tjafs. Andra medier är fria att rapportera vad för skit de vill, men PS-nyhteter skall faan vara nyheter om de skall ha någon form av existensberättigande. Och extrasändningar.... Det skall ju förbehållas nyheter i Tsunami-klass tycker jag.
2009-02-24, 15:28
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det jag vänder mig mot är att man använder licenspengarna till sånt jävla tjafs. Andra medier är fria att rapportera vad för skit de vill, men PS-nyhteter skall faan vara nyheter om de skall ha någon form av existensberättigande. Och extrasändningar.... Det skall ju förbehållas nyheter i Tsunami-klass tycker jag.

Forstar inte riktigt problemet.

Kronprinsessan av Sverige ar forlovad, det ar en stor nyhet for vilken monarki som helst. Hur tror du det blir pa exempelvis BBC nar William ska forlova sig?

.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in