2010-04-25, 18:47
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
I Sverige så är det ju en del som muttrar om att det är slut på den Bernadottska ätten nu, för nu blir det en Westlingätt i stället. För att det är en kvinna. Elisabeth vad är hon, en II (?) av England är en kvinna, är det en ny ätt då? Jag fattar ingenting av de där resonemangen.

Det är väl inte märkligare än att adelskapet bara går på fädernet, dvs barn till en adlig kvinna och en karl ur allmogen blir inte adlig till skillnad från den som har en adlig far.
Citera
2010-04-25, 19:52
Medlem
Madeleine har tydligen redan pantat den diamantring hon fick av Jonas Bergström på Capri förra våren.
Hur mycket kan den ha varit värd, så det räcker till en ny Gucciväska?
Citera
2010-04-25, 19:55
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Madeleine har tydligen redan pantat den diamantring hon fick av Jonas Bergström på Capri förra våren.
Hur mycket kan den ha varit värd, så det räcker till en ny Gucciväska?
Hur vet du att hon har pantat den?
Citera
2010-04-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Hur vet du att hon har pantat den?

Om den inte finns på fingret, där ringen skall vara, var är den då?
Citera
2010-04-25, 20:08
Bannlyst
Lunkan? Möjlig ny partner?

Vad har de gemensamt?

Lundqvist pratar mycket med media och har lärt sig att med ord sälja sin egen och lagets prestation - alltså är han inte helt ovan att vara en offentlig person. Han gillar mode (precis som Madeleine) och vad jag kan minnas var det mode han pratade om när han var gäst hos Filip och Fredrik när de sände live från New York. Har för mig att Wikegård live i OS-studion frågade Lunkan om han kunde recensera David Fjälls OS-kläder (Kostym). Det är tydligen det intryck han ger hos varje människa han möter (därmed är det inte så konstigt då att han umgås med personer som är verksamma i modebranschen och också är vänner med Madeleine).

Lunkan kör Lambo och bor flott på Manhattan (Har för mig Filip och Fredrik kommenterade det?). Pengar är ingen bristvara och jag utgår ifrån att han gillar att shoppa.

Antingen är de bra vänner eller så är de ett potentiellt par - åt båda håll binds de iaf samman av gemensamma intressen.

Ingen rök utan eld?
Får vi se Madeleine flytta in hos Lunkan i New York?
Kommer de sitta som ett nygift par i kungaslupen Vasaorden?

Men visst, man kan vara goda vänner också.
Citera
2010-04-25, 20:16
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porzenna
Lunkan?
/.../
Men visst, man kan vara goda vänner också.

Jomenvisst, man kan ju ligga lite med varandra även om man är vänner, han kan ju likväl vara snärtans Knullkompis! För nånstans må hon ju få lite stock

.
Citera
2010-04-25, 20:18
Medlem
Adjudants avatar
Sådärja nu börjar det sippra ut bilder på Snärtan från over there:

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7018981.ab

En passagerare som satt på stolsraden bakom i planet berättar att Snärtan (på plats 1A) och Säpovakten bredvid inte talade med varandra på hela resan och att hon fick toaletterna där framme för sig själv. Amerikanska poliser eskorterade henne genom tullen och ut till en guldfärgad Cadillac Escalade och tre vakter hade hon dessutom. Särbehandling?
Citera
2010-04-25, 20:21
Medlem
cynthias avatar
Citat:

Förlovningen är ju bruten så den ska inte vara på fingret.

Enligt Ribbing finns den numera i en byrålåda.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-...nhet-1.1082968
Citera
2010-04-25, 20:25
Medlem
Citat:
Förlovningen är ju bruten så den ska inte vara på fingret. Enligt Ribbing finns den numera i en byrålåda. http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-...nhet-1.1082968

Den kanske skall deponeras hos Livrustkammaren och visas upp bland riksregalierna.
Citera
2010-04-25, 20:32
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
/.../ Säpovakten bredvid inte talade med varandra på hela resan och att hon fick toaletterna där framme för sig själv.

Men satan i gatan, jag hade blivit vansinnig om jag flög 1:a klass och sen blivit hänvisad till sardinklass för att kissa pink med picken bara för att snärtan skall få släppa sina ljudliga vapörer ifred på skithuset.

Undras om röklarmet var avstängt så hon kunde puffa lite på muggen...

.
Citera
2010-04-25, 20:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Intressant tanke. Någonstans måste de göra av den. Men var?
Citera
2010-04-25, 20:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Förlovningen är ju bruten så den ska inte vara på fingret.

Enligt Ribbing finns den numera i en byrålåda.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-...nhet-1.1082968

Ribbing har fel. Regeringen var tvungen att ge sitt samtycke, (väl?), och är det en statsangelägenhet dp (vilket Hovet inte hade något emot), är det när de bryter den också.

(Den om hypotesen att rökdetektorerna är avstängda för hennes skull är helt underbar. Kvällen blev mycket roligare av att tänka mig henne sitta inne på toan och tjyvröka. Tack! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in