2012-10-25, 10:21
Medlem
Uncle Dukes avatar
Den här förlovningsfilmen är ju det värsta sedan HKH Kronprinsessan och dåvarande herr Westling avslöjade sin förlovning
"I'm also learning a little Swedish! Jag lär mig svenska..." (anlägger allvarlig min) "men det är svårt!"
Och så HKH Prinsessans lilla "Tihi!"
Jag får vibbar från Grotesco-sketchen med studentmottagningen och den amerikanske pojkvännen. HM Konungen är ju också lite som Dorsins något reserverade och tafatta överklassfarsa nu när jag tänker efter.
http://www.youtube.com/watch?v=qcBEO5NedEw

Citat:
Ursprungligen postat av rae-unbanned
Hahaha, forst ett dop dar Jesus blev kallad for transa

Va? När blev Jesus kallad för transa?
Citera
2012-10-25, 10:22
Medlem
Attalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Mycket skönt att konstatera att Ciggen försvinner från ap-anage-listan. Hoppas att det inte kommer att kalvas så många gånger ute på Haga i fortsättningen.

Jag är inte helt säker på att det där är en helt korrekt bedömning, se nedan.

"Madeleine kommer fortsatt att vara svensk medborgare samt prinsessa av Sverige och hertiginna av Hälsingland och Gästrikland. Dessutom kommer hon också att fortsätta uppbära apanage, alltså en del av den ersättning som kungafamiljen får för sina levnadsomkostnader."

- Aftonbladet (Kanske ska ta det med en nypa salt ändå men tyckte det vore bra att ni själva får titta på det och bedöma trovärdigheten...)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15667957.ab
Citera
2012-10-25, 10:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och ciggen bryter redan på amerikanska när hon pratar. Vilken tomtig video...
Citera
2012-10-25, 10:33
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och ciggen bryter redan på amerikanska när hon pratar. Vilken tomtig video...
Ja vad fan... helt rubbat!? Dolph Lundgren kunde ju på sin tid i alla fall skylla på att han höll på med en filminspelning och inte ville tappa den amerikanska accenten. Men vad ligger bakom det här bräkandet? Oral dyslexi, finns det nåt som heter det?
Citera
2012-10-25, 10:36
Medlem
densistasovjets avatar
Kommer hon att adbikera nu? Det är ju det enda riktiga att göra i detta läge. Hon kommer ju aldrig att representera Sverige och nu med tronföljden säkrad i Sverige så kan väl ciggen glida in i anonymiteten i New York. Relationen kommer aldrig att hålla då O'neillen är för smart för henne.
Citera
2012-10-25, 10:37
Medlem
Så hur funkar det, när en prinsessa/prins gifter sig, slutar veckopengen att komma från staten då?
Citera
2012-10-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TANSTAAFL
Han är ju född i London och är medborgare i både Storbritannien och USA...
aha, det visste jag inte. Tyckte det lät som en ganska tillgjord accent, men det var väl att han var så stel i allmänhet...
Citera
2012-10-25, 10:44
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kommer hon att adbikera nu? Det är ju det enda riktiga att göra i detta läge. Hon kommer ju aldrig att representera Sverige och nu med tronföljden säkrad i Sverige så kan väl ciggen glida in i anonymiteten i New York. Relationen kommer aldrig att hålla då O'neillen är för smart för henne.
Hur abdikerar någon som inte innehar ett ämbete menar du? Hon kanske kan avsäga sig rätten till tronföljd dock.
Citera
2012-10-25, 10:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copacablanca
Det jag undrar efter att ha hört http://www.kungahuset.se/kungafamilj...68ac52a4e.html, hur är hans engelska? Har han verkligen en brittisk accent? Han är ju amerikan, och man undrar ju vad syftet med att lägga på "queens accent"? Visst är dialekten bland många i östkustöverklassen ganska brittiskinfluerad, men det är ju fortfarande distinkt amerikanskklingande.

Det är nog viktigare hur hans tyska låter. På den fina internatskola i Schweiz som han gått på så brukar man lära sig såväl tyska som franska. Då Madde har tyska som modersmål så har han nog haft fördel av att kunna god tyska, inte minst när han skall språka med svärmor..
Citera
2012-10-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Va? När blev Jesus kallad för transa?
Arkebiskop Anders Wejryd som officierade vid dopet lade vid ett tillfalle till "hon" efter att ha namnt Jesus som "han". Tvinga mig inte att leta upp ett klipp da jag ar magsjuk och formodligen kommer att krakas.
Citera
2012-10-25, 10:59
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Hur abdikerar någon som inte innehar ett ämbete menar du? Hon kanske kan avsäga sig rätten till tronföljd dock.

Genom att inte ta emot apanaget och då inte heller behöva ställa upp på alla evenemang som tar upp så mycket av hennes tid. Obs ironi!

Videon är ju bara pinsam. Hon bryter ju efter 2 år i USA!!!! Bernadotterna är inte bara ordblinda men även talblinda ?!?!?!
Citera
2012-10-25, 11:21
Medlem
37 år, svinrik, ej gift = gay eller playboy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in