Kontentan av artikeln är uppenbar, Madeleine blir ledsen av vad ni skriver, så lägg ned.
Det kan du glömma. Vårat lilla lyxluder alias Prinsessan Madeleine är missnöjd att undersåtarna börjar fråga sig varför vi ska betala ut miljoner för att ett lyxluder ska få leva glamouröst i USA, komiskt att inte ludret förstår vinken, dags att börja göra nytta NU Madeleine!
Madde grinar ut över att folket är elaka:
Citat:
Det har varit en hel del diskussioner på senare tid om Prinsessans arbete i New York och om hur vistelsen där betalas. Har Prinsessan följt med i debatten?
- Ja, det är klart att jag har följt med och det är klart att jag tar till mig det som skrivs. Jag blir ledsen när det beskrivs som om jag lever lyxliv och inte gör annat än shoppar och hänger på restauranger. Dels har jag mitt arbete på Childhood, dels ställer jag upp för Sverige när jag blir ombedd. Exempelvis kommer jag att delta på Svensk-Amerikanska Handelskammarens Women´s Executive Conference i New York och en minnesceremoni för Raoul Wallenberg i Washington DC. USA är ett viktigt land för svenska intressen, både ekonomiskt och kulturellt. Jag ställer mer än gärna upp för att stödja och främja detta.
Och ekonomin?
- Det känns bra att den korrekta informationen publicerades på Hovets hemsida, nämligen att då jag representerar Sverige betalas resor och andra omkostnader av anslaget. I övrigt betalar jag min vistelse med privata medel. Och jag tar naturligtvis inte ut någon lön från Childhood. Det känns som en stor förmån att inte behöva det, utan att kunna arbeta ideellt för utsatta barn och kunna hjälpa till att omsätta min mammas vision i verkligheten.
Hoppas hon snabbt nu gifter sig med amerikanen så hon klipps av från apanaget.
Sen så glöms hon snart bort, liksom prinsessor före henne.
Typ, vad heter hon som sitter å super å spelar golf på Mallis ?
Vem vet och vem bryr sig...
Då hade hon gott sällskap med ca 437 100 andra jävla snyltararslen* i det här landet. Skillnaden är väl att Madeleine eventuellt gör nå'n sorts insats, istället för att sitta hemma och dricka surt Nescafé, röka Blå Blend och vänta på nästa utbetalning.
Det kan du glömma. Vårat lilla lyxluder alias Prinsessan Madeleine är missnöjd att undersåtarna börjar fråga sig varför vi ska betala ut miljoner för att ett lyxluder ska få leva glamouröst i USA, komiskt att inte ludret förstår vinken, dags att börja göra nytta NU Madeleine!
Personligen har jag mycket större förtroende för "Herr Tiger" än för dig.
I övrigt så kanske du inte är medveten om det men, saker som middagar, seminarier mm. kan kräva en del arbete. Det handlar alltså inte om att krubba ifall du trodde det.
Sannolikt är ni sneá för att ni inte får vara med, eller hur?
Och kanske ännu sneáre för att ni felaktigt tror att Madeleine shoppar handväskor för era skattepengar?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!