2011-01-14, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Vikten har väl ingenting att göra med hur gammal hon ser ut. Hon har helt enkelt ingen ung utstrålning. Svårt att förklara, men du förstår säkert.
Nja, man brukar ju bli lite knubbigare när man åldras. Men jag hajar vad du menar. Ingen i kungafamiljen har den där riktiga utstrålningen. Men det har nog med självförtroendet att göra. Jag skulle dock inte tacka nej till en natt med Madde.
Citera
2011-01-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Nja, man brukar ju bli lite knubbigare när man åldras. Men jag hajar vad du menar. Ingen i kungafamiljen har den där riktiga utstrålningen. Men det har nog med självförtroendet att göra. Jag skulle dock inte tacka nej till en natt med Madde.

Du är inte den kräsne typen, märker jag.
Citera
2011-01-14, 23:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
ok. Ja, i sådana fall har det väl med psyket att göra. Hon är trots allt under konstant press. Men skönhets-DNA;n har hon. Det enda som krävs är några timmar i gymmet.

Nåja, så ansträngande är knappast hennes liv...

Ett fejkjobb på mammas organisation Childhood, lyxshopping och egen lägenhet på Manhattan.
Media slipper hon i stort med.

Så, nej - knappast krävande på något sätt.
Citera
2011-01-14, 23:28
Bannlyst
Citat:
Du är inte den kräsne typen, märker jag.
Beror på vad du menar med kräsen? Hon ser fortfarande klart mycket bättre ut än medelsvensson. Det räcker för mig.
Citera
2011-01-14, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Ett fejkjobb på mammas organisation Childhood, lyxshopping och egen lägenhet på Manhattan.

Slipper hon media? Det står ju om henne i tidningarna varje vecka. Aldrig att jag skulle vilja byta vardag med kungafamiljen. Deras vardag är ju som att leva i DDR (övervakad dygnet runt).
Citera
2011-01-14, 23:31
Medlem
Citat:

Håller med. Ett behagligare och mer ansvarslöst liv går knappast att ha. Ingen press att prestera vare sig ekonomiskt eller karriärsmässigt. Den enda pressen hon har är att hitta en karl som kan bidra till hennes vidlyftiga leverne. Och det verkar ju inte gå helt bra.
Citera
2011-01-14, 23:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Slipper hon media? Det står ju om henne i tidningarna varje vecka. Aldrig att jag skulle vilja byta vardag med kungafamiljen. Deras vardag är ju som att leva i DDR (övervakad dygnet runt).

Kom igen, kungafamiljen har haft det väldigt lätt. Noll insyn gällande deras ekonomi och vad våra skattepengar faktiskt går till.
Knappast någon granskning från media att tala om överhuvudtaget och ett jäkla daltande och svassande runt dem. Förra årets skandalbok om kungen är ju bara ett undantag som bekräftar regeln.

Det är ju knappast något drev som går gällande Madeleine eller en undersökande journalistik som är ute efter henne på något sätt.

Vad är det som gör M så speciell och utsatt? Det är väl ingen skillnad mot vad "vanliga" människor också upplever i form av otrohet och människor som sviker.
Visst media rapporterade mycket om M's uppslagna förlovning men det är å andra sidan nästan det enda hon fått utstå från media, förutom en stämpling som "partyprinsessa" för 10 år sen.
Är det att leva "under konstant press"?

Den stora skillnaden här är att de flesta "vanliga" människor inte kan fly till USA när man tröttnat på sin nuvarande situation, få ett flashigt fejkjobb serverat och att på heltid ägna sig åt att fika med vänner, lyxkonsumtion och resor till världens alla hörn.
Senast redigerad av Lostworld 2011-01-15 kl. 00:03.
Citera
2011-01-14, 23:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Aldrig att jag skulle vilja byta vardag med kungafamiljen.

Alla medlemmar i kungafamiljen har ju full rätt att avsäga sig sin kungliga titel/abdikera om man nu skulle känna för det.
Men då skulle ju även förmånerna upphöra...
Citera
2011-01-15, 00:05
Bannlyst
Citat:
Alla medlemmar i kungafamiljen har ju full rätt att avsäga sig sin kungliga titel/abdikera om man nu skulle känna för det.
Men då skulle ju även förmånerna upphöra...
De skulle ju få behålla sina tillgångar. Det handlar om press. Vem skulle vilja bli den första att abdikera?
Tänk efter lite. Hur kul skulle det vara att hela tiden vara bevakad? Madde har väl SÄPO-vakter efter sig dygnet runt. Bortsett från herr Åkesson, så finns det väl knappast någon svensk som är mer uppvaktad?
Citera
2011-01-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ja, den där unga utstrålningen som man förväntas ha i den åldern har försvunnit. Hakan ser fräschare och yngre ut än Ciggen.
Hakan ser ut som Anna Anka, samma läderutseende i ansikte och på armar/axlar.
Citera
2011-01-15, 00:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
De skulle ju få behålla sina tillgångar. Det handlar om press. Vem skulle vilja bli den första att abdikera?
Ja, de hade fått behålla sina tillgångar = varit ekonomiskt oberoende ändå. Så vari ligger problemet?
Det hade klarat sig ändå + sluppit "lidandet" som det innebär att klippa band och visa upp sig inför pöbeln. Kungen som särskilt alltid verkat så obekväm i sin roll skulle ju ha abdikerat för länge sen.

Citat:
Tänk efter lite. Hur kul skulle det vara att hela tiden vara bevakad? Madde har väl SÄPO-vakter efter sig dygnet runt. Bortsett från herr Åkesson, så finns det väl knappast någon svensk som är mer uppvaktad?
SÄPO-vakter står ju för ett skydd, inte för ett jagande. M är dessutom uppvuxen med detta och därmed van.
Då tycker jag att Hollywoodkändisar har det värre som har paparazzifotografer efter sig i varje hörn, som rotar genom deras sopar osv. Michael Jackson när han levde - snacka om bevakad. Prinsessan Diana, samma sak. DÄR kan du snacka om press och bevakning!
Vi har inte alls samma situation i Sverige, långt ifrån.
Vilket gör att kungafamiljen kommit väldigt lindrigt undan.

Det är när drevet går som det kan bli jobbigt och det har politiker och andra kändisar långt mer erfarenhet av än kungafamiljen.

Återigen, fördelarna för M - livstidsförsörjning och inga krav på någon prestation (gäller även CP) - uppväger eventuella nackdelar.
Citera
2011-01-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ja, det ser ut att vara samma typ.

Frågan är om det är en svensk eller amerikan:
Madeleine har efter separationen med Jonas Bergström helt valt att distansera sig från sin före detta fästman och även flera före detta gemensamma vänner.
I stället har Madeleine satsat på att bygga upp en helt ny vänkrets i New York. Under den gångna hösten har Madeleine varit på flera klassiska amerikanska dejter - bio och sedan restaurangbesök.
Vänner till Madeleine vittnar om att hon konsekvent har valt att inte dejta någon svensk kille - allt för att slippa uppmärksamhet. De hon har träffat har varit från USA.

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...p-nya-romansen

Jag som i min enfald numera trodde att alla vänner till kunga barnen sprang och gömde sig när Lindwall kom marscherande med sina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in