2010-11-15, 20:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Titta vad Letsdoit har grävt fram!

http://svenskdam.se/2010/10/prinsess...esignar-jeans/

EDIT: Eller egentligen, när jag läser bakgrunden till jeansen. Det är ganska osmakligt att göra pengar av små flickors olycka.

Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-11-15 kl. 20:54.
Citera
2010-11-15, 20:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Titta vad Letsdoit har grävt fram!

http://svenskdam.se/2010/10/prinsess...esignar-jeans/

Designa och kränga byxor i välgörenhetssyfte, vojne vojne. Ja det kanske knäcker Utvikets läppglans.

Varför tar hon inte bara en del utav sin veckopeng och bygger lite barnhem i Afrika , på direkten ?
Citera
2010-11-15, 22:09
Medlem
Prinsessan Madeleine är kandidat till nästa omgång av TV-programmet "Ung och bortskämd".
Citera
2010-11-15, 22:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Såg henne inne i staden och även vid H-kyrka mycket rar lik sin far kungen.
Citera
2010-11-16, 15:17
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Designa och kränga byxor i välgörenhetssyfte, vojne vojne. Ja det kanske knäcker Utvikets läppglans.

Varför tar hon inte bara en del utav sin veckopeng och bygger lite barnhem i Afrika , på direkten ?

Designer... hon?
Det krävs faktiskt ganska lång utbildning för att verkligen bli (en bra) formgivare.

Äckligt! Dels att hon låtsas behärska designer-yrket - och dels att det sker i form av så kallad välgörenhet.

Ganska knasigt att försöka få det att verka exklusivt genom att göra en "limited edition" - borde det inte vara angeläget att få in så mycket pengar som möjligt till de stackars fattiga barnen?

(På så vis var ändå Utvikets läppglans en aningen bättre idé - det borde ju faktiskt gå att kränga en del sånt.)

Citat:
Prinsessan Madeleine har designat ett par jeans till förmån för World Childhood Foundation skriver Style.com. Madeleine, som arbetar för organisationen, har designat jeansen tillsammans med jeansmärket Genetic Denim, och för varje sålt par går 300 kronor till Childhood Foundation. Jeansen heter Maria efter en flicka som organisationen hjälpt, och på varje byxa följer det med en lapp där hennes gripande historia berättas. Jeansen är raka i modellen med stretch och är oslitet, mörkblå och kommer att säljas från 30:e januari till 15:e februari nästa år.

TT Spektra
Citera
2010-11-16, 16:41
Medlem
Callass avatar
Mer om Madde och jeansen:

Citat:
October 13, 2010 1:31 pm

Tonight, Princess Madeleine of Sweden hits New York to fête her latest charitable initiative: denim. The princess has partnered with Genetic Denim to design a limited-edition pair of jeans benefiting the World Childhood Foundation, the philanthropic organization founded by her mother, Queen Silvia of Sweden. For each pair of the Maria’s—named for a little girl helped by the foundation—$50 will be donated to the WCF. They’ll be available from January 30 to February 15 next year at Genetic Denim’s own site and international retailers. Each pair is stitched with a special the Maria’s label, and tagged with the original Maria’s story (below). It’s a sad one, but each purchase helps assure that it won’t be the same for the next little girl. That’s something to feel good about...
http://www.style.com/stylefile/2010/...ss-wore-jeans/

Betyder inte to fête att fira eller festa?
Cyniskt - hon hittade en anledning att festa pga detta välgörande ändamål också...

Citat:
Holiday 2010 GD launches “Genetic Visionaries” collaboration series
Genetic Denim launches the first of a series of limited edition capsule collection collaborations. Nevena Borisova, celebrity stylist and Curve store owner, debuts her collaboration collection with Genetic Denim this Holiday season

http://www.geneticdenim.com/

Detta hittade jag på jeansföretagets egen hemsida, tycker det verkar som de har inlett en serie samarbeten med olika "visionärer"...
Vore intressant att veta vem som kom med idén till Maddes braiga bralla - och vem som kontaktade vem.
Senast redigerad av Callas 2010-11-16 kl. 16:48.
Citera
2010-11-17, 16:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Hallå hovet!

Det är dags att fylla på Ciggens kalender. Den tar slut efter den 19 november då hon kör en "närvaro".
Citera
2010-11-18, 21:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hennes utstrålning påmminer om Champagne gott för riket.
Citera
2010-11-19, 10:15
Medlem
HerrGs avatar
”Jag börjar med ett år så får vi se. Just nu ser jag New York som mitt hem”, säger prinsessan Madeleine
Citera
2010-11-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
”Jag börjar med ett år så får vi se. Just nu ser jag New York som mitt hem”, säger prinsessan Madeleine

Vilken bra goodwill och PR för Sverige att vilja flytta här ifrån ...
Citera
2010-11-19, 10:23
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vilken bra goodwill och PR för Sverige att vilja flytta här ifrån ...
Det tycker jag att hela packet skulle göra.
Citera
2010-11-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Designer... hon?
Det krävs faktiskt ganska lång utbildning för att verkligen bli (en bra) formgivare.

Äckligt! Dels att hon låtsas behärska designer-yrket - och dels att det sker i form av så kallad välgörenhet.

Ganska knasigt att försöka få det att verka exklusivt genom att göra en "limited edition" - borde det inte vara angeläget att få in så mycket pengar som möjligt till de stackars fattiga barnen?

(På så vis var ändå Utvikets läppglans en aningen bättre idé - det borde ju faktiskt gå att kränga en del sånt.)
Hon har inte designat jeansen. I DI idag säger hon att det är en person på Genetics (?) som har deisignat dem, hon har bara "koordinerat" ihop dem med Childhood.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in