2010-07-01, 01:49
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Varför skulle hon välja att leva konstant under hot, representera Sverige och vara totalt övervakad av media om hon inte fick ett öre för det? Sedan vet varken du eller jag vilka pengar hon har använt för att betala dessa utgifter. Pengarna behöver nödvändigtvis inte komma från apanaget.
Bra fråga, varför ska hon?

Citat:
Rena spekulationer tjänar inget till att kommentera.
Nåja, peka på några mer tråkiga sysselsättningar hon gör då, som inte avslutas med en glammig partykväll.

Citat:
För att hovet består av fler personer än bara regenten. Läs på om vad begreppet "monarki" innebär.
Jag vet hur våran monarki ser ut, jag skrev hur jag önskade att det skulle vara.
Citera
2010-07-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Frågan i kungafamilj är väl hur många som skall försörjas av ap-anaget. Yngsta dottern, 28 borde kunna försörja sig själv, kunga paret och kronprinsparet kan få ap-anage, övriga försörja sig själva i vart fall när de fyllt 25. Tänk en kungafamilj med 10-12 barn, kan bli grymt dyrt och onödigt...

Du är ung du, det är 18här
Citera
2010-07-01, 01:55
Medlem
Citat:
Varför skulle hon välja att leva konstant under hot, representera Sverige och vara totalt övervakad av media om hon inte fick ett öre för det? Sedan vet varken du eller jag vilka pengar hon har använt för att betala dessa utgifter. Pengarna behöver nödvändigtvis inte komma från apanaget.

Rena spekulationer tjänar inget till att kommentera.

För att hovet består av fler personer än bara regenten. Läs på om vad begreppet "monarki" innebär.

Bra där, eloge till dig!!
Citera
2010-07-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Då kan staten ju ge mig i alla fall en mille om året. Det påverkar inte heller skattebetalarna nämnvärt. Saken är ju den att det är orimligt, inte att det inte går att ha råd med.

Gå lägg dig,sov ut och vakna upp.......................................
Citera
2010-07-01, 01:58
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyspike
Gå lägg dig,sov ut och vakna upp.......................................
Slående argument
Citera
2010-07-01, 02:00
Medlem
Citat:
1. Det är inte orimligt att hovet får vad de behöver för att genomföra sina uppgifter på ett framgångsrikt sätt. Storleken på deras nuvarande apanage ligger helt i linje, eller är t.om i underkant, med vad som anses normalt bland de europeiska kungahusen.

2. Visst hade du kunnat få 1 miljon kr av staten om du hade haft åtaganden som krävt detta.

3. Kom med något bättre argument än tjafset om försumbara fickpengar.

Jag bugar!

270 gånger pengarna blev det, Inte bra för skattepengen, eller?
Citera
2010-07-01, 02:03
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
3. Kom med något bättre argument än tjafset om försumbara fickpengar.
Mitt argument är givetvis en vald representation liknande Finlands istället för en familj som ärver tronen generation efter generation. Jag är inte främst emot kostnaderna utan systemet i sig. Vi valde ju våra kungar innan Gustav Vasa kom till makten och fick lite hybris.
Citera
2010-07-01, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Mitt argument är givetvis en vald representation liknande Finlands istället för en familj som ärver tronen generation efter generation. Jag är inte främst emot kostnaderna utan systemet i sig. Vi valde ju våra kungar innan Gustav Vasa kom till makten och fick lite hybris.

Måste hålla med dig, men traditioner är alltid traditioner...
Citera
2010-07-01, 02:18
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyspike
Måste hålla med dig, men traditioner är alltid traditioner...

Och traditioner är till för att brytas.
Citera
2010-07-01, 02:31
Medlem
LakritstroIIets avatar
Nu rapporterar Aftonbladet att
Citat:
Hennes timeout är över – nu jobbar hon igen
Prinsessan Madeleine är tillbaka efter sin timeout.
Hon anlände först av alla till Childhood Foundations välgörenhetsgala i London.

Prinsessan Madeleine såg glad och avslappnad ut när hon ankom först av alla gäster till exklusiva The Northumberland nära Trafalgar Square i London. Hon är värdinna för eventet och fanns på plats för att välkomna alla gäster.
Jobbar igen? Alltså, när de skriver att hon är värdinna betyder det antagligen i hennes fall att hon inte gör någonting annat än kommer på en middag. Jag tror inte en sekund att hon organiserat något för fem öre eller ens kontrollerat organiseringen av middagen. Normalt förknippar man ju någon med titeln värdinna i den här sortens tillställning med någon som organiserar det hela, alla detaljer osv, en slags platschef.

Jag vet inte vad hon sysslar med men det där inte är inte att jobba. Inte i närheten. Möjligen är hon med sin blotta närvaro en representant för Sverige men det där verkar ju inte ens vara något officiellt representationsuppdrag.
Citera
2010-07-01, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Och traditioner är till för att brytas.

Ska jag! Ja måste bara säga att du har stora problem med din avunsjuka, att du tycker 125m är mycket mot 33MILJARDER går till bidrag du är sjuk..
Citera
2010-07-01, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Vad är din källa på New York och jobb på huvudkontoret för Childhood då ?

Pressmeddelande från hovet samt SVT:s bröllopskommentatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in