2010-06-09, 09:40
Medlem
Vad ger pakten kungahuset och familjen de Geer varandra i gentjänster?
Citera
2010-06-09, 16:09
Medlem
Sardinbruss avatar
Kan någon förklara vilka som är respektive nick? Vem fan är Gaffeln t.ex.?
Citera
2010-06-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Den tokfan som ritar gafflar och heter Carl-Philip
Citera
2010-06-09, 20:35
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
HerrSkumberg har gjort en bra sammanställning.
https://www.flashback.org/sp23303564

Jonas Bergström = Biträdet
Citera
2010-06-09, 22:24
Medlem
MorbIdas avatar
Förlåt om jag är okunnig men är det här sant eller bara en gissning?
Refererar till ett tidigare inlägg av HS.

HerrSkumberg: "Följande namn är inte vedertagna ännu i Skvallerforumet men får ses som bubblare:
Patrick Sommerlath = Oäktingen, officiellt Jokerns brorson men i själva verket hennes oäkta son2
Citera
2010-06-09, 22:31
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda

HerrSkumberg: "Följande namn är inte vedertagna ännu i Skvallerforumet men får ses som bubblare:
Patrick Sommerlath = Oäktingen, officiellt Jokerns brorson men i själva verket hennes oäkta son2

Naturligtvis skulle 2 ha varit " i mitt tidigare inlägg. Sorry.
Citera
2010-06-09, 22:52
Medlem
Adjudants avatar
Citat:

Citat:
Naturligtvis skulle 2 ha varit " i mitt tidigare inlägg. Sorry.

Det finns en förhandsgranskningsknapp man kan klicka på (innan man postar) och sen finns det en ändrringsmöjlighet ("ÄNDRA") (strax efter att man postat, sen låses det).

Men till ämnet. Efter det att HS skrev det blev Jonas Bergström = Biträdet dvs Ciggens ex.

Oäktingen - verkar ha förekommit förr här på FB men har ej sett det. Och det skulle förvåna mycket om det stämmer att han är Jokerns oäkta son.
Senast redigerad av Adjudant 2010-06-09 kl. 22:54.
Citera
2010-06-09, 22:55
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Det finns en förhandsgranskningsknapp man kan klicka på (innan man postar) och sen finns det en ändrringsmöjlighet ("ÄNDRA") (strax efter att man postat, sen låses det).

Men till ämnet. Efter det att HS skrev det blev Jonas Bergström = Biträdet dvs Ciggens ex.

Oäktingen - verkar ha förekommit förr här på FB men har ej sett det. Och det skulle förvåna mycket om det stämmer att han är Silvias oäkta son.

Det är inte alls osannolikt att Oäktingen är barn till Joker då han bor bakom dramaten där alla andra har bott och medverkat i diverse olika sammanhang med kungahuset.
Citera
2010-06-09, 23:06
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant

Oäktingen - verkar ha förekommit förr här på FB men har ej sett det. Och det skulle förvåna mycket om det stämmer att han är Jokerns oäkta son.

Tack!
Citera
2010-06-09, 23:14
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det är inte alls osannolikt att Oäktingen är barn till Joker då han bor bakom dramaten där alla andra har bott och medverkat i diverse olika sammanhang med kungahuset.

Varför är det "inte alls osannolikt" att han är Jokerns oäkta son bara för att han bor bakom Dramaten (om även i en tidigare ökänd lägenhet) ? Berätta gärna mer?
Citera
2010-06-09, 23:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Det där var väl bland de sämsta argumenten någonsin?

Nej, jag tror inte att han är Jokerns oäkta son. Men det går förstås alltid att kolla om Jokern hade något hål i kalendern under hösten 1970?

Apropå hål i kalendern. Var är Ciggen någonstans?
Citera
2010-06-09, 23:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad ger pakten kungahuset och familjen de Geer varandra i gentjänster?

Jag tror nog att kungahuset inte får så mycket av de Geer, annat än att Ciggen har en kompis vilket vi väl kan unna henne. Att de Geer får status, åtminstone i vissa kretsar, är väl ganska uppenbart. Men att de ska betala Lovisa, (eller Sällskapsdamen om man så vill), att leva ett sådant lättingliv och ha det som karrär är lite udda tycker jag. För det måste kosta på, ekonomiskt och personligt, att flänga efter Ciggen överallt. Kanske är det som någon påstod att i vissa överklasskretsar är det status att ha döttrar som bara driver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in