2010-06-07, 23:57
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Men är det sannolikt att Knugen skulle underkänna Gaffelns eller Ciggens giftermål vem det än blir? Det känns lite som om han underkänner sina egna barn och att knugahusets popularitet skulle kunna dala av att knugen inte tillåter sina barn att gifta sig med vem de vill.
Kan man tänka sig att Ciggen och Gaffeln behåller sina titlar men deras respektive inte får någon titel alls??

Ytterst inte för de som vill bli kvar i tronföljden ska ju godkännas av både Knugen och sittande regering. Dock vi kan anta att det krävs mera i "skandalväg" nu än förr i tiden, Monaco och England har banat vägen.

1. Ciggen gifter sig utan tillåtelse med Fadde (Darwich) eller Rocco (Siffredi)? Adjö, bort med allt vad apanage, titlar och rang heter.

2. Ciggen gifter sig med prins William av England? Knugen ler brett och tvår sina händer. Ett bättre resonemangsäktenskap kunde han knappast ha fått. Ett problem mindre. Han behöver inte fundera över titlar, pengar eller rang för det har gått vidare till England. Ciggen blir drottning och HKM av det finaste knugahuset med tiden.

Däremellan dessa två ytterligheter - finns en massa spektran, går inte att säga generellt.

Citat:
Hade det inte varit för att Gaffeln och Utviket inte hängt ihop så länge så skulle jag säga att Utvikets frontande som "hjälparbetare" är första steget på att få ihop det officiellt?

Det är första steget till att bli prinsgemål - sluta arbeta och ägna dig åt välgörenhet!
Senast redigerad av Adjudant 2010-06-08 kl. 00:05.
Citera
2010-06-08, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Ytterst inte för de som vill bli kvar i tronföljden ska ju godkännas av både Knugen och sittande regering. Dock vi kan anta att det krävs mera i "skandalväg" nu än förr i tiden, Monaco och England har banat vägen.

1. Ciggen gifter sig utan tillåtelse med Fadde (Darwich) eller Rocco (Siffredi)? Adjö, bort med allt vad apanage, titlar och rang heter.

2. Ciggen gifter sig med prins William av England? Knugen ler brett och tvår sina händer. Ett bättre resonemangsäktenskap kunde han knappast ha fått. Ett problem mindre. Han behöver inte fundera över titlar eller rang för det har gått vidare till England. Ciggen blir drottning och HKM av det finaste knugahuset med tiden.

Däremellan dessa två ytterligheter - finns en massa spektran, går inte att säga generellt.
Jo, jag förstår det men det var inte helt svaret jag ville ha. Kan knugen välj att Ciggen eller Gaffeln ska få behålla titeln men samtidigt strunta i att ge både barnbarn och gemål titlar?
Förutsätts det att den som har en titel (prins, prinsessa) automatiskt får apanage eller är det skilt?

Citat:
Det är första steget till att bli prinsgemål - sluta arbeta och ägna dig åt välgörenhet!
Jovisst är det det...men seriöst, jag vägrar att tro att Gaffeln...som verkar oerhört respektfull mot mamsen och papsen gifter sig med Utviket? Fast det är klart, Ockelbo-Bobbo har ju satt ribban lite...samtidigt så måste väl Utviket vara värre än Ockel-Bobbo? Visst, jag tror hon är smartare och bättre i det mesta men det som ligger henne i fatet är en dokusåpa och ett utvik i baddräkt? Något värre än så är det inte så det kanske går att släta över?
Citera
2010-06-08, 00:20
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Jo, jag förstår det men det var inte helt svaret jag ville ha. Kan knugen välj att Ciggen eller Gaffeln ska få behålla titeln men samtidigt strunta i att ge både barnbarn och gemål titlar? Förutsätts det att den som har en titel (prins, prinsessa) automatiskt får apanage eller är det skilt?

Det är Knugen som bestämmer hur apanage, titlar och rang ska fördelas resp ryckas ifrån. Husvälde eller hur det nu lydde.

Citat:
Jovisst är det det...men seriöst, jag vägrar att tro att Gaffeln...som verkar oerhört respektfull mot mamsen och papsen gifter sig med Utviket? Fast det är klart, Ockelbo-Bobbo har ju satt ribban lite...samtidigt så måste väl Utviket vara värre än Ockel-Bobbo? Visst, jag tror hon är smartare och bättre i det mesta men det som ligger henne i fatet är en dokusåpa och ett utvik i baddräkt? Något värre än så är det inte så det kanske går att släta över?

Om Gaffeln står på sig dvs livs kärlek etc blir Utviket säkert godkänd även av Jokern om än motvilligt. Sen är hon mycket mer representativ än Njuren. Se Mary och Marie av Danmark.
Citera
2010-06-08, 01:17
Bannlyst
Citat:

Om Gaffeln står på sig dvs livs kärlek etc blir Utviket säkert godkänd även av Jokern om än motvilligt. Sen är hon mycket mer representativ än Njuren. Se Mary och Marie av Danmark.
Ja, det finns väl eg inga riktiga skandaler kring Utviket? Inga konstiga expojkvänner, inga grova nakenbilder osv? Jag menar, de få baddräktsbilder jag sett har ju varit rätt oskyldiga och inget värre än man kan se på stranden eller för den delen paparazzibilder på Ciggen.
Citera
2010-06-08, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latex
Vänta nu.
Är inte Jokern = Silvia, eller har jag missat något?
Fel av mej!
Citera
2010-06-08, 06:32
Medlem
Att Madeleine bränner våra pengar vet vi med säkerhet
men vad gör hon egentligen och var är hon?
Citera
2010-06-08, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att Madeleine bränner våra pengar vet vi med säkerhet
men vad gör hon egentligen och var är hon?
Och framför allt med vem?
Citera
2010-06-08, 13:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Och framför allt med vem?

Jag undrar om det är Ciggen som bjuder. Fast hon kanske bara umgås med dem som inte talar om pengar.

Eller förresten! Betalar Lovisa de Geer för sig, eller är hon heltidsanställd sällskapsdam?
Citera
2010-06-08, 14:19
Medlem
Måste var ett behagligt liv
att bara flyta omkring
på andras bekostnad.
Citera
2010-06-08, 14:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Måste var ett behagligt liv
att bara flyta omkring
på andras bekostnad.

Om man inte vet något annat.

Själva tror de säkert att de uträttar något vettigt. Alla som får komma dem närmare låter dem förstå det. Så jag tror faktiskt att Ciggen ser det som att hon flyter omkring på andras arbete. Inte alls att Knugen går till sängs om kvällarna, hånflinande att han blåst skattebetalarna på hundratusentals kronor under dagen.
Citera
2010-06-08, 15:04
Medlem
tonymontanas avatar
Är det inte väldigt lite skvaller och mycket snack om hur förfärligt vårt statsskick är, det finns ju säkert någon annan tråd där man kan diskutera just statsskicket?
Citera
2010-06-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonymontana
Är det inte väldigt lite skvaller och mycket snack om hur förfärligt vårt statsskick är, det finns ju säkert någon annan tråd där man kan diskutera just statsskicket?

Var det en synpunkt eller skvaller du själv bidrog med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in