Det måste ju finnas massor av folk som vet hur det ligger till, men inte vare sig bekräftar eller dementerar. Jag hatar hemligheter
Och jag är liten nyfiken på om de tänker gifta sig före eller efter Vickan&Danne? Det vore ju om inte annat praktiskt med ett "genrep" inför den stora händelsen 19 juni 2010.
Det måste ju finnas massor av folk som vet hur det ligger till, men inte vare sig bekräftar eller dementerar. Jag hatar hemligheter
Och jag är liten nyfiken på om de tänker gifta sig före eller efter Vickan&Danne? Det vore ju om inte annat praktiskt med ett "genrep" inför den stora händelsen 19 juni 2010.
läste någonstans att de inte fick gifta sig före viktoria då det var dåligt för kungahuset fråga mej inte varför?
Hoppas jag är först med detta nu, hittade ingen tråd.
Princessan förlovar sig alltså med jur.kand. Jonas Bergström. Lite diskussionsunderlag; Har aldrig hört talas om snubben innan, men ni kanske har koll på vem det är, är han en reko snubbe eller? Och vidare, kommer han att passa in i kungafamiljen?
2009-08-11
Prinsessan Madeleine och jur.kand. Jonas Bergström förlovade
Idag den 11 augusti 2009 tillkännages förlovning mellan Prinsessan Madeleine och jur.kand. Jonas Bergström.
Efter att H.M. Konungen givit sitt samtycke till att Prinsessan Madeleine ingår äktenskap med Jonas Bergström har H.M. Konungen i enlighet med grundlagens bestämmelser inhämtat regeringens samtycke.
Datum för bröllop är ännu inte bestämt.
Möte med pressen
Pressen inbjuds att möta Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström tisdag 11 augusti klockan 16.00 på Sollidens slott på Öland. Detta är inte en regelrätt presskonferens utan snarare ett fototillfälle med möjlighet att ställa ett fåtal frågor. Vi har därför inriktat oss på de stora medierna, som har möjlighet till vidarespridning nationellt och internationellt. För foton från pressmötet hänvisar vi till bildbyråer.
Kanske inte helt oväntat. Nu när storasyster har fått till det är det öppet för övriga att göra som de vill också och Madeleine verkar ha hängt ihop med den här Bergström länge.
Bergström vet jag inte så mycket om men han verkar åtminstone passa mycket bättre in på den typiske kandidaten om prinsessorna väljer en man av volket: En medelklassnubbe med utbildning.
Det var väl på tiden att de slog till. Åtta år tillsammans och har säkerligen velat förlova sig lååååångt tidigare, tur att Häst-Victoria och Biff-Danne slog till i år så att de äntligen fick förlova sig.
Hoppas jag är först med detta nu, hittade ingen tråd.
Princessan förlovar sig alltså med jur.kand. Jonas Bergström. Lite diskussionsunderlag; Har aldrig hört talas om snubben innan, men ni kanske har koll på vem det är, är han en reko snubbe eller? Och vidare, kommer han att passa in i kungafamiljen?
[
Föräldrarna har hus i Djursholm. Tror även de har ställe i Torekov.
Är Jonas verkligen ett så bra val? Kungahuset har dekat ner sig rejält, först analfabeten som Vickan ska gifta sig med, och nu denna stekare med kotlettfrisyr..
Prinsessan Madeleine förlovar sig med sin pojkvän Jonas Bergström. Enligt hovets presschef Nina Eldh har förlovningen planerats en tid och såväl kungen som regeringen har gett sitt samtycke.
Han är det perfekta valet, blivande advokat, klanderfri svensk övre medelklass. Ingen kan klaga på det. Han och kungen ska dessutom fungera väldigt bra tillsammans, säger Hedman.
Bergström växte upp i Djursholm utanför Stockholm. Hans pappa Claes driver två framgångsrika företag inom byggbranschen.
Jonas Bergström gick ut med toppbetyg från Danderyds gymnasium 1999 och tog jur kand-examen vid Stockholms universitet 2006. Han arbetar nu som jurist vid den prestigefyllda advokatbyrån Vinge i Stockholm.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!