2010-05-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Joo det är väl min teori också. Jag vill bara se om någon annan har någon annan teori...

Ledsen, men jag tvivlar på att den personen finns. Själv tycker jag att hon är inne på helt rätt spår. Snart finns inte en gnutta respekt eller förtroende kvar för knugahuset. Heja Ciggen!
Citera
2010-05-29, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Knugens syskon klipptes av från pengasäcken när knugen gifte sig, eller om det var när han fick barn, minns inte riktigt 100.
Har dom jobb eller rika äkta makar?
Citera
2010-05-29, 22:48
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Har dom jobb eller rika äkta makar?

Japp och Japp

.
Citera
2010-05-29, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Japp och Japp

.
Ok men då borde det väl inte vara så svårt för Ciggen att fixa det? Hitta en snubbe som är höginkomsttagare och fixa ett jobb som inte är alltför intellektuellt utmanande. Borde ju vara skitenkelt. Jag vägrar att tro att hon är helt bekväm med att inte göra någonting??
Citera
2010-05-29, 23:49
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Du vet att pejling bara är ett påhitt som inte finns? Läs tråden om rånartjänst i Kiruna.

Ja vet, var ironisk. Har själv haft besök för några år sedan, "pejlaren" fick inte komma in och TV? Nej den är trasig sedan flera år. Dator? Nej den är också trasig sedan flera år. Hejdå.

Citat:
Alltså vad ska Ciggen göra med sitt liv egentligen? Vad gör knugens syrror? Jag menar, Ciggen måste ju hitta något vettigt att göra, något som både är representabelt...och kanske till och med en inkomst? För det skulle väl inte vara nedsolkande för kungahuset om Ciggen hade ett välavlönat arbete som tex heltids-VD för någon välgörenhetsorg eller konstmuseum eller vad hon nu kan tänkas vara intresserad av? Visst kanske det behövs kompetens men med bra medarbetare ska det inte spela någon roll. Min fråga är alltså; skulle hovet/knugen kunna ha invändningar på ett sådant arbete? Vad är tanken annars? Att hon ska gifta sig rikt och sedan vara någon slags hemmafru som någon gång i månaden lyfter på arslet och klipper ett band och äter en middag?

Hakan skulle möjligen kunna fungera som en VD för ett välgörenhetsorganisation men tror knappast att Ciggen gör det, iaf som det är nu. In vid lunchtid "det är väl inget?" och standardsvaret "nejdå det är lugnt" sen hon ut igen för att fortsätta shoppa. Kanske kan hon göra reklamjobb för snabba-lån-via-sms, bra-botox-plastik eller alko-per krona något sådant? Men det blir ju ett par dagar i studion och kanske är det för jobbigt?
Citera
2010-05-29, 23:56
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ok men då borde det väl inte vara så svårt för Ciggen att fixa det? Hitta en snubbe som är höginkomsttagare och fixa ett jobb som inte är alltför intellektuellt utmanande. Borde ju vara skitenkelt. Jag vägrar att tro att hon är helt bekväm med att inte göra någonting??

Tror att hon just nu skulle trivas alldeles utmärkt som prinsessa (en av många prins/kungagemål) i Brunei eller Dubai dvs behöva sära på de knugliga spirorna någon gång i månaden enligt uppgjort schema men i gengäld anonymitet och obegränsad shoppingbudget samt hela världen som shoppingfält. Hemma i Svedala känner hon sig uppenbarligen besvärad, uttittad och allt är allmänt jobbigt.
Citera
2010-05-29, 23:59
Medlem
brianmolkos avatar
Vad pratar vi om egentligen? hon ska bli telefonförsäljare ?
Citera
2010-05-30, 00:03
Medlem
skarprattarens avatar
Man vill inte vara den som är den, men......................

Madde börjar se riktigt illa ut. Hon har väl alltid varit lite "rund" men det har alltid funnits lite stuns i paketet. Hon får passa sig så det inte blir permanent.

Inte så konstigt kanske. Många här har dömt ut Jonas för att ha lämnat sessan men om man lyfter huvudet lite och ser det här från ett vanligt förhållande perspektiv kan man göra följande antagande.

Det är rätt vanligt i förhållanden att tjejen släpper sitt utseende efter tag och att killen börjar titta åt annat håll. Kanske trodde Madde att denna sanning inte gällde henne
Senast redigerad av skarprattaren 2010-05-30 kl. 00:33.
Citera
2010-05-30, 00:15
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Va, skall hon kränga telefoner??

.
Citera
2010-05-30, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Lets face it. Om Ciggen bara vill så kan hon naturligtvis lätt få ett jobb där hon uppbär i runda slängar ca 1M. Ett jobb där hon inte behöver tänka så mycket utan mest vara organisatorisk och se till att omge sig med bra medarbetare. Jag tror inte det skulle vara svårt för henne att få ett sådant jobb. Vilken enklare men stor org som helst skulle vilja ha henne som galjonsfigur om än utan reellt inflytande. Lönen är skitsamma, hon får fortfarande en del av apanaget i vårt resonemang.

Det verkar som om viljan inte finns. Att hon helt enkelt inte förstår innebörden av ett arbete utan anser att livet är en semester??
Citera
2010-05-30, 08:52
Medlem
Vad är det för psykbryt Madeleine har?

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/multi...s_1203114l.jpg
Citera
2010-05-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är det för psykbryt Madeleine har?

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/multi...s_1203114l.jpg

Ja, stackars lilla rika flicka. Är det inte kul att lyxshoppa för skattebetalarnas pengar längre? Hon kanske skulle ta sig i kragen och göra någor vettigt av sitt liv, det skulle garanterat få henne att må bättre på alla plan. Inte ens sin kropp har hon viljan att vårda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in