2010-05-26, 22:31
Bannlyst
Jag tycker hon ska skaffa sig en mystisk spännande älskare från mellanöstern
Som t.ex. en gång på en tillställning stötte en egyptisk professor (snygg) på mig
Nej om hon vill ha barn funkar ju inte det. Jo, hon har ju råd!!!
Citera
2010-05-26, 22:34
Medlem
MorbIdas avatar
Det som stör mej mest är allt bugande och bockande. Det hör inte hemma i nutid. Madde reste först till NY för attt döva sin sorg. Hon flög sedan hem för att delta i sin systers möhippa. Därefter till Florida "för att vila upp sig", Ja, man vad f..
Citera
2010-05-26, 22:34
Medlem
Bardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Vem fan läser Tidningen VI?

Vad är tidningen VI?
Citera
2010-05-26, 22:40
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardon
Vad är tidningen VI?

Mina föräldrar läste den på 70-talet. Finns den fortfarande?
Citera
2010-05-26, 22:41
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
Jag tycker hon ska skaffa sig en mystisk spännande älskare från mellanöstern
Som t.ex. en gång på en tillställning stötte en egyptisk professor (snygg) på mig
Nej om hon vill ha barn funkar ju inte det. Jo, hon har ju råd!!!

Om det blir en "mystisk spännande älskare från Mellanöstern" (eller hockeyspelaren Henrik L för den delen) lär hon bli av med prinsesstiteln och apanaget. Vår Knug är konservativ och skulle säkert föredra ett "resonemangsäktenskap" i Ciggens fall, trött på hennes skandaler som han säkert är vid det här laget...
Citera
2010-05-26, 22:42
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Det som stör mej mest är allt bugande och bockande. Det hör inte hemma i nutid. Madde reste först till NY för attt döva sin sorg. Hon flög sedan hem för att delta i sin systers möhippa. Därefter till Florida "för att vila upp sig", Ja, man vad f..

Se tidigare inlägg i denna tråd idag om detta...
Citera
2010-05-26, 22:54
Medlem
Inlines avatar
Var ÄR Henrik Lundqvist just nu? Jag försökte hitta lite information, men kammade noll. Skulle vara kul om han "råkade" vara i närheten av Miami.
Citera
2010-05-26, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Om det blir en "mystisk spännande älskare från Mellanöstern"

Jag tror Ciggen skulle passa som trofé åt hustrumisshandlande Mohammed. Jag har skrivit om det tidigare. Hon är WT i själen och skulle antagligen trivas rätt bra i rollen som troféhustru åt Mohammed - vare sig Mohammed är kunglig arab eller en aggressiv kulturberikare. Alfahannar är hennes grej. Precis som tonårsflickor i allmänhet och WT-kvinnor i synnerhet. Där skiljer ju Hakan från sin syrra, Hakan verkar inte ha samma intresse för alfahannar.
Citat:
(eller hockeyspelaren Henrik L för den delen)

Hade det varit för tio år sedan så hade jag sagt "aldrig i helvete att Ciggen gifter sig med en hockeyspelare om än i NHL!"...men å andra sidan hade jag aldrig trott att Hakan skulle gifta sig med en gymslusk från Ockelbo. Henrik har deg, när hockeykarriären är över (om några år?) så har han tid att följa med Ciggen i hennes tunga arbete för Sverige...dvs konstant semester.

Citat:
lär hon bli av med prinsesstiteln och apanaget. Vår Knug är konservativ och skulle säkert föredra ett "resonemangsäktenskap" i Ciggens fall, trött på hennes skandaler som han säkert är vid det här laget...
Jag är inte helt övertygad. Hakan fick sin gymkille. Visst satt det långt inne...men varför skulle en stenrik hockeyspelare vara sämre giftemål till yngsta dottern än en (då) fattig gymkille som gemål åt kronprinsessan?

Frågan är, skulle Henrik vara en skandal? Jag vet inte ens vem han är mer än att han lirar hockey och är framgångsrik. Finns det några skandaler om honom? Verkar han smart? Knugen kan nog gå med på det mesta om det bara är en kille som är någorlunda belevad och smart. Kom ihåg: Njuren är visserligen både obegåvad och obelevad men han har en egenskap som jag tror fallit Knugen i smaken - Njuren är pålitlig. Han är inte den som kommer göra bort sig offentligt annat än genom extrem otur och skulle han vänstra så kan vi vara säkra på att han kommer sköta det väldigt diskret. Han verkar jävligt lugn och stabil helt enkelt, ingen som kommer få utbrott eller tappa fattningen i första taget. Och med det som grund går det att bygga upp en fördelaktig image ganska lätt.
Senast redigerad av HerrSkumberg 2010-05-26 kl. 23:00.
Citera
2010-05-26, 23:00
Medlem
Citat:
Jag tror Ciggen skulle passa som trofé åt Mohammed. Jag har skrivit om det tidigare. Hon är WT i själen och skulle antagligen trivas rätt bra i rollen som troféhustru åt Mohammed - vare sig Mohammed är kunglig arab eller aggressiv kulturberikare. Alfahannar är hennes grej. Precis som WT-flickor i allmänhet. Där skiljer ju Hakan från sin syrra, Hakan verkar inte ha samma intresse för alfahannar.

Hade det varit för tio år sedan så hade jag sagt "aldrig i helvete att Ciggen gifter sig med en hockeyspelare om än i NHL!"...men å andra sidan hade jag aldrig trott att Hakan skulle gifta sig med en gymslusk från Ockelbo. Henrik har deg, när hockeykarriären är över (om några år?) så har han tid att följa med Ciggen i hennes tunga arbete för Sverige...dvs konstant semester.

Jag är inte helt övertygad. Hakan fick sin gymkille. Visst satt det långt inne...men varför skulle en stenrik hockeyspelare vara sämre giftemål till yngsta dottern än en (då) fattig gymkille som gemål åt kronprinsessan?

Frågan är, skulle Henrik vara en skandal? Jag vet inte ens vem han är mer än att han lirar hockey och är framgångsrik. Finns det några skandaler om honom? Verkar han smart? Knugen kan nog gå med på det mesta om det bara är en kille som är någorlunda belevad och smart. Kom ihåg: Njuren är visserligen både obegåvad och obelevad men han har en sak som jag tror fallit Knugen i smaken - Njuren är nog pålitlig. Han är inte den som kommer göra bort sig offentligt annat än genom extrem otur. Han verkar jävligt lugn och stabil helt enkelt. Och med det som grund går det att bygga upp en fördelaktig image ganska lätt.

Men Henkan har ju dam sedan 8år, och ska till Svensk Damtidning dementerat samtliga rykten gällande han och madeleine(hur sant det nu må vara). Insinuerade ju mer eller mindre även giftermål i artikeln?
Citera
2010-05-26, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av venividivici123
Men Henkan har ju dam sedan 8år, och ska till Svensk Damtidning dementerat samtliga rykten gällande han och madeleine(hur sant det nu må vara). Insinuerade ju mer eller mindre även giftermål i artikeln?
Möjligt, jag spekulerade bara. Vi kan byta ut Henrik mot valfri kille faktiskt.
Citera
2010-05-26, 23:05
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är klart han inte vill sluta sina dagar som Gustav IV Adolf.

Hovet har ett dilemma i att i de kretsar Ciggen med familj umgås i, är den här lyxen inte märkvärdig utan en nödvändighet de behöver unna sig. Vi ser väldigt lite av överklassen i Sverige. Faktum är att den är såpass osynlig, att många tror att Jonas tillhör överklassen, vilket inte alls är fallet. Kungafamiljen är lite speciell eftersom de är såpass synliga, och indirekt får vi lite inblick i överklassen.

Det här är ett för kungahuset ganska modernt problem, eftersom gemene man tycker att man arbetar 47 veckor om året och har semester i fem. Gemene man tycker inte att man har semester i 47 veckor med någon ursäkt till sysselsättning i fem. Men i just Ciggens sällskap verkar det snarare vara norm, (förutom att man måste ha blonderat hår förstås), och de två idealen kolliderar naturligtvis.

.

Ja precis! Eftersom vi officiellt har avskaffat överklassen i Sverige

Man märker på diskussioner och kommentarer omkring kungahuset att väldigt många människor bla inte inser att det tex även i Sv faktiskt finns ett antal människor som är totalt ekonomiskt oberoende och fria att tillbringa sin tid efter eget gottfinnande! I själva verket är den svenska kungafamiljen ganska måttfulla i sina så kritiserade kläd- och väskinköp ex vis. Att så många uppfattar Jonas B som överklass beror väl på att media etc sprider bilden av den hyfsat välmående övre medelklassen som exempel på överklass! Hovets företrädare och politikerna inser givetvis problemet och har väl ofta lyckats få kungafamiljen att framstå som just en lagom burgen övremedelklassfamilj!

Det är ju samma orsaker som ligger bakom den girighet som fått vissa politiker och industriella och andra chefer att ertappas med fingrarna i syltburkarna och som av många uppfattas som oförklarlig -"vad skall de göra med alla pengarna...." Jo de har hamnat i ubersta överklassen och insett att det behövs multum om man vill röra sig där på en daily basis!

Det här är ett typiskt svenskt "problem", så det är klart Madde trivs bättre i NYC och London där "överklassen" idag består av en glad samling av stenrika ädlingar, rockstjärnor, filmstjärnor, kungligheter, extremt rika araber, ryssar, japaner, indier osv som utan att skämmas det minsta festar loss stenhårt på inneklubbarna etc. Det har egentligen förvånat mig att den flickan lyckats "hålla sig i skinnet" och nöjt sig med Jonas B så här pass länge Skall bli intressant att se om lille pappsen skall lyckas tvinga henne tillbaks och få henne att rätta in sig i ledet igen!
Citera
2010-05-26, 23:09
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Frågan är, skulle Henrik vara en skandal? Jag vet inte ens vem han är mer än att han lirar hockey och är framgångsrik. Finns det några skandaler om honom? Verkar han smart? Knugen kan nog gå med på det mesta om det bara är en kille som är någorlunda belevad och smart. Kom ihåg: Njuren är visserligen både obegåvad och obelevad men han har en sak som jag tror fallit Knugen i smaken - Njuren är nog pålitlig. Han är inte den som kommer göra bort sig offentligt annat än genom extrem otur. Han verkar jävligt lugn och stabil helt enkelt. Och med det som grund går det att bygga upp en fördelaktig image ganska lätt.

Henrik är inget dåligt kap. Framgångsrik professionell hockeyspelare i världens bästa hockeyliga och har egen förmögenhet. Ser bra ut och är eftertraktad. Han skulle kunna ha en ny tjej varje kväll om han ville. Något han kanske utnyttjat också när andan fallit på men i grund och botten verkar han vara en bra kille. Hans intelligens vet jag inget om men skulle tro att han måste gå igenom samma "process" som de tidigare kandidaterna (Jonas, Pernalden etc) dvs introduceras och bli godkänd av Knugen innan de går ut med något "offentligt".

Tror inte att Knugen skänker en hertigtitel till Henrik om Ciggen går och gifter sig med honom i Las Vegas med Elvis som bröllopsvittne... Då skulle det bli en skandal. Ungefär så jag menade.
Senast redigerad av Adjudant 2010-05-26 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in