Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-23, 10:57
Medlem
Nick3ans avatar
Tjenare det är så att jag har ett litet problem...

Min mor har införskaffat en begagnad bärbar dator som har windows vista installerat och den skiten tar upp mycket minne så därför tänkte jag istället fixa XP. Men när jag försökte boota från XP skivan så sa den att det inte gick att installera ett 64 bitars system.

Så jag undrar om man kan kringå det på något sätt? Tacksam för svar!
Citera
2009-02-23, 10:59
Medlem
Säker på att den klarar 64 bitars?
Citera
2009-02-23, 11:08
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick3an
Tjenare det är så att jag har ett litet problem...

Min mor har införskaffat en begagnad bärbar dator som har windows vista installerat och den skiten tar upp mycket minne så därför tänkte jag istället fixa XP. Men när jag försökte boota från XP skivan så sa den att det inte gick att installera ett 64 bitars system.

Så jag undrar om man kan kringå det på något sätt? Tacksam för svar!

vista hantera minne bra mycket bättre än XP. kanske bättre att trycka in ett par minnen till istället? vista är ju mycket lättare att använda.
Citera
2009-02-23, 14:11
Medlem
Zhacks avatar
Tycker du ska fokusera på att optimera vista istället för att lägga in XP, går att komma ner i ungefär samma nivåer som xp och vista har ett mycket smaratare minneshanteringssytem än xp har.
För att optimera vista ta en titt på www.blackviper.com
Annars är ju windows 7 riktigt trevligt, precis som vista fast en anings resurs snålare.
Dock finns alltid risken för strul med drivrutiner, buggar etc.
Citera
2009-02-23, 15:27
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhack
Annars är ju windows 7 riktigt trevligt, precis som vista fast en anings resurs snålare.
Dock finns alltid risken för strul med drivrutiner, buggar etc.

Problemet med Windows 7 Beta är ju att det upphör att fungera i augusti, vilket kanske inte är riktigt optimalt i TS situation...

Skulle tro att den datorn TS mor införskaffade inte stödjer 64bitarssystem överhuvudtaget. Detta kan enkelt säkerställas genom datorns modellbeteckning och lite efterforskning på tillverkarens hemsida.

Om det är problem med för lite minne i burken så har TS 2 val; antingen trycka i mer minne och köra vidare på Vista, eller som sagt ominstallera med XP. Om laptopmodellen ändå är hyfsat modern så skulle jag rekommendera det första alternativet.
Citera
2009-02-23, 22:11
Medlem
Nick3ans avatar
Tack för alla svaren! Tar och tittar på Black Viper sidan senare när jag har tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in