2009-02-22, 23:37
  #1
Medlem
Dignitys avatar
Hallå.
Var kan man tänkas få tag på ett kit med olika nagelvårdsprodukter i en box? Minns att jag hade ett sådant kit tidigare där det fans en nagelsax, nagel knäppare(?) och något som man "skar" bort huden på nageln med.

Alltså, inget med nagellack eller något. Utan bara några basic-grejer i en behändig låda man kan ha i sin necessär.

Tacksam för svar!
Citera
2009-02-22, 23:43
  #2
Medlem
myrrhas avatar
kicks, åhléns och andra affärer som säljer hudvård och smink borde väl ha sånt. Minns att jag även sett det på finlandsbåten...
Citera
2012-04-24, 04:14
  #3
Medlem
saftad_burks avatar
Någon mod som har lust att döpa om den här till "stora tråden om nagelvård" så att vi alla lätt kan hitta info i framtiden.

Har själv nyligen tröttnat på att ha fula, ojämna, nedbitna naglar och smått infekterade nagelband. Sedan ett par veckor tillbaka använder jag stopp och väx, vilket fungerat utmärkt. Har testat några olika nagelfilar med. Tänkte gå all in direkt och köpte en spexig jävel med tre olika olika ytor och grovlekar. Fungerade inte alls bra, så återvände och köpte en i metall som påminner lite om en vanlig fil. Fungerar utmärkt. Naglarna försvinner fort och man behöver inte ens ta i för att de ska filas ned. Märkte sedan att man kan ta den lite finare (som i finkornigare - är inget fint med en jävla tjugoniokronorsfil från apoteket) filen att använda för att fila ned de små ojämnheter och rispor den grövre lämnat.
Fick för övrigt rådet att fila åt bara fila i en riktning vid användning av den grövre, eftersom det annars kan uppstå sprickor i naglarna.

Köpte även en sån där nagelbandsuppressare, och den fungerar helt som jag hade hoppats. Även när nagelbanden är väldigt ojämna och sitter mycket långt ner åker de upp och stannar där.

Är det någon som har problem med att naglarna växer lite utåt, som att de blir lite bredare än vad de borde vara och trycker åt lite på vissa ställen? Inte så att det varar eller svider, bara så att det syns om man tittar på det väldigt noga, att nageln är bredare än den ska vara. Kan det vara något slags förstadie till nageltrång? Och isåfall: är det bara att vänta på att det växer ut och sen fila ner hela skiten? Har bitit väldigt mycket tidigare, men om det är på grund av det naglarna växer så borde de väl börja växa normalt nu när jag slutat?
Citera
2013-07-11, 20:21
  #4
Medlem
Guitarsmokes avatar
Ser att mina nagelband är riktigt slitna, trasiga och sitter ibland en bit ned på nageln. Är det en "nagelbandsuppresare" jag behöver för att få upp dem? Var köper man en sådan och behöver man köpa speciella oljor eller räcker det att smörja in händerna efteråt med en vanlig hudkräm?
Citera
2013-07-13, 22:39
  #5
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Ser att mina nagelband är riktigt slitna, trasiga och sitter ibland en bit ned på nageln. Är det en "nagelbandsuppresare" jag behöver för att få upp dem? Var köper man en sådan och behöver man köpa speciella oljor eller räcker det att smörja in händerna efteråt med en vanlig hudkräm?


Du behöver regelbunden manikyr och att nagelbanden växer ned på nageln tyder oftast på oförsiktig hantering av nagelbanden.(Det är en åkomma)Man kan pyssla om detta hemma men om du inte vill lära dig hur man gör det ordentligt så rekommenderar jag dig att gå på en manikyr en gång i månaden.
Jag har haft många manliga kunder och dom ÄLSKAR manikyr och pedikyr. Naglar finns på både män och kvinnor.

Men för att svara mer exakt på din fråga så behöver du avlägsna utväxta nagelband samt smörja in dem.Nagelbandscreme/behandling finns att köpa på Kicks/åhlens - whatever.

Och för guds skull, nagel olja!!!!!!!!!!! Nail food från Scratch nails finns på Åhlens, kostar runt 300 kr men är dryg och den absolut bästa som finns på marknaden.
Citera
2013-07-13, 22:41
  #6
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Någon mod som har lust att döpa om den här till "stora tråden om nagelvård" så att vi alla lätt kan hitta info i framtiden.

Har själv nyligen tröttnat på att ha fula, ojämna, nedbitna naglar och smått infekterade nagelband. Sedan ett par veckor tillbaka använder jag stopp och väx, vilket fungerat utmärkt. Har testat några olika nagelfilar med. Tänkte gå all in direkt och köpte en spexig jävel med tre olika olika ytor och grovlekar. Fungerade inte alls bra, så återvände och köpte en i metall som påminner lite om en vanlig fil. Fungerar utmärkt. Naglarna försvinner fort och man behöver inte ens ta i för att de ska filas ned. Märkte sedan att man kan ta den lite finare (som i finkornigare - är inget fint med en jävla tjugoniokronorsfil från apoteket) filen att använda för att fila ned de små ojämnheter och rispor den grövre lämnat.
Fick för övrigt rådet att fila åt bara fila i en riktning vid användning av den grövre, eftersom det annars kan uppstå sprickor i naglarna.

Köpte även en sån där nagelbandsuppressare, och den fungerar helt som jag hade hoppats. Även när nagelbanden är väldigt ojämna och sitter mycket långt ner åker de upp och stannar där.

Är det någon som har problem med att naglarna växer lite utåt, som att de blir lite bredare än vad de borde vara och trycker åt lite på vissa ställen? Inte så att det varar eller svider, bara så att det syns om man tittar på det väldigt noga, att nageln är bredare än den ska vara. Kan det vara något slags förstadie till nageltrång? Och isåfall: är det bara att vänta på att det växer ut och sen fila ner hela skiten? Har bitit väldigt mycket tidigare, men om det är på grund av det naglarna växer så borde de väl börja växa normalt nu när jag slutat?


Det låter som att du använt en 180 gritt fil och det ska ALDRIG användas på ens naturliga naglar utan endast på konstnaglar. Samt bör alla som filar naglarna tänka över fil-tekniken. Kan med erfarenhet säga att 97% av alla som filar sina naglar gör fel.
Citera
2013-07-14, 12:04
  #7
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Du behöver regelbunden manikyr och att nagelbanden växer ned på nageln tyder oftast på oförsiktig hantering av nagelbanden.(Det är en åkomma)Man kan pyssla om detta hemma men om du inte vill lära dig hur man gör det ordentligt så rekommenderar jag dig att gå på en manikyr en gång i månaden.
Jag har haft många manliga kunder och dom ÄLSKAR manikyr och pedikyr. Naglar finns på både män och kvinnor.

Men för att svara mer exakt på din fråga så behöver du avlägsna utväxta nagelband samt smörja in dem.Nagelbandscreme/behandling finns att köpa på Kicks/åhlens - whatever.

Och för guds skull, nagel olja!!!!!!!!!!! Nail food från Scratch nails finns på Åhlens, kostar runt 300 kr men är dryg och den absolut bästa som finns på marknaden.

Tack för svaret. Har ingen lust att betala någon annan för att få mina naglar fixade, det vill jag kunna själv. Ska höra med personalen på Kicks och Åhlens och se vad de rekommenderar. Hur länge räcker den där oljan du rekommenderade?

Har sett att folk använder ett litet redskap för att trycka tillbaka nagelbanden. Sen så kanske man även borde skaffa en borste som rengör under naglarna och något som man kan putsa ovansidan nageln med.

Hur mycket måste man vara beredd att lägga ut för att kunna vårda sina naglar kontinuerligt?
Citera
2013-07-14, 13:09
  #8
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Tack för svaret. Har ingen lust att betala någon annan för att få mina naglar fixade, det vill jag kunna själv. Ska höra med personalen på Kicks och Åhlens och se vad de rekommenderar. Hur länge räcker den där oljan du rekommenderade?

Har sett att folk använder ett litet redskap för att trycka tillbaka nagelbanden. Sen så kanske man även borde skaffa en borste som rengör under naglarna och något som man kan putsa ovansidan nageln med.

Hur mycket måste man vara beredd att lägga ut för att kunna vårda sina naglar kontinuerligt?


Det räcker med en droppe olja för 5 fingrar.Det är svårt att säga exakt hur länge oljan räcker men min har räckt i ett år, om inte mer.Den är GRYM.

Redskapet kallas pusher och används för att dra tillbaka nagelbanden.Detta är dock ingen permanent lösning utan det man behöver göra är att klippa bort sina nagelband ibland.
Jag gör det var tredje månad, men mina nagelband växer inte så mycket heller.Men jag har haft kunder som har extremt mycket nagelband och då har jag fått klippa bort dessa vid varje manikyrbehandling vilket är en gång i månaden.

Vill du inte gå på manikyr utan göra det hemma så köp in nagelborste för att få bort smuts, en fil,en poleringsfil,nagelbandssax,nagelbandscreme och en pusher.Och oljan såklart.
Där har du grunden för en manikyr du kan göra själv.Sen gäller det bara att göra på rätt sätt och vara försiktig.Man ska ALDRIG blöda eller få sår, då har du gjort nått fel.

Jag vet inte riktigt hur du menar vad kostnaden är för att vårda sina naglar,menar du på salong eller hemma?

Eftersom jag kan detta så gör jag det hemma och startsumman (allt du måste köpa) kommer ligga på 400-700 kr.Alla redskap och oljan som jag nämnde ovan. Men sen har du ju redskapen, oljan räcker länge och du kommer inte behöva köpa nya redskap på länge.Det enda som behövs bytas ut en filarna och dom kostar knappt en hundralapp.

Jag köper endast nya filar och nya produkter ibland, redskapen i metall (pusher, nagelbandssax osv) kan du ha hur länge som helst så länge du rengör och tar hand om dom.
Citera
2013-07-14, 14:25
  #9
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Det räcker med en droppe olja för 5 fingrar.Det är svårt att säga exakt hur länge oljan räcker men min har räckt i ett år, om inte mer.Den är GRYM.

Redskapet kallas pusher och används för att dra tillbaka nagelbanden.Detta är dock ingen permanent lösning utan det man behöver göra är att klippa bort sina nagelband ibland.
Jag gör det var tredje månad, men mina nagelband växer inte så mycket heller.Men jag har haft kunder som har extremt mycket nagelband och då har jag fått klippa bort dessa vid varje manikyrbehandling vilket är en gång i månaden.

Vill du inte gå på manikyr utan göra det hemma så köp in nagelborste för att få bort smuts, en fil,en poleringsfil,nagelbandssax,nagelbandscreme och en pusher.Och oljan såklart.
Där har du grunden för en manikyr du kan göra själv.Sen gäller det bara att göra på rätt sätt och vara försiktig.Man ska ALDRIG blöda eller få sår, då har du gjort nått fel.

Jag vet inte riktigt hur du menar vad kostnaden är för att vårda sina naglar,menar du på salong eller hemma?

Eftersom jag kan detta så gör jag det hemma och startsumman (allt du måste köpa) kommer ligga på 400-700 kr.Alla redskap och oljan som jag nämnde ovan. Men sen har du ju redskapen, oljan räcker länge och du kommer inte behöva köpa nya redskap på länge.Det enda som behövs bytas ut en filarna och dom kostar knappt en hundralapp.

Jag köper endast nya filar och nya produkter ibland, redskapen i metall (pusher, nagelbandssax osv) kan du ha hur länge som helst så länge du rengör och tar hand om dom.

Med kostnad menade jag just inköp av alla produkter. Jag har en bra fil hemma i metall med någon slags diamanttäckning som jag förhoppningsvis kommer kunna ha många år framöver så då är det bara oljan och nagelbandscreme som blir löpande utgift.

När du skriver att du klipper bort nagelbanden emellanåt, menar du som i den här videon? https://www.youtube.com/watch?v=gLPjhOtl9SM

Jag brukar fila på sidorna om nageln och fingertoppen där det blir vit förhårdnad hud. Är det rätt metod för att få en mjuk och fin yta eller slutar fingrarna att producera sånt om man bara tar hand om dem?

Har tidigare trott att kvinnor föredrog grova och relativt ovårdade händer som ett slags tecken på manlighet men har omvärderat den uppfattningen ganska hårt på senare tid.

Tack för att du tar dig tid att svara, mycket uppskattat!
Citera
2013-07-14, 14:47
  #10
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Med kostnad menade jag just inköp av alla produkter. Jag har en bra fil hemma i metall med någon slags diamanttäckning som jag förhoppningsvis kommer kunna ha många år framöver så då är det bara oljan och nagelbandscreme som blir löpande utgift.

När du skriver att du klipper bort nagelbanden emellanåt, menar du som i den här videon? https://www.youtube.com/watch?v=gLPjhOtl9SM

Jag brukar fila på sidorna om nageln och fingertoppen där det blir vit förhårdnad hud. Är det rätt metod för att få en mjuk och fin yta eller slutar fingrarna att producera sånt om man bara tar hand om dem?

Har tidigare trott att kvinnor föredrog grova och relativt ovårdade händer som ett slags tecken på manlighet men har omvärderat den uppfattningen ganska hårt på senare tid.

Tack för att du tar dig tid att svara, mycket uppskattat!

Videon var bra. Jag glömde dock nämna en grej, köp med dig brusbollar. Varmt vatten, i med en brusboll, låt den lösas upp sen i med händerna i 10 min.Detta mjukar upp huden och förbereder den. Du kommer få bort nagelbanden mycket enklare. Brusbollar kostar typ..50 kr.
Hon visar i videon hur man ska göra, har du dock inte fått nagelbanden fixade förut kan du förvänta dig bra mycket mer än vad tjejer i videon hade.Bara å klippa i den lösa huden och ta bort det.Inte dra.

Jag tycker inte du ska fila på sidorna av nageln om du inte har besvär av att det blir nageltrång.Samt ska du inte fila på huden,detta förvärrar endast.Har du en förhårdnad kant heter det Eponychium, den brukar oftast ligga under nageln, längst ut. Har du en skarp sådan kant tyder det oftast på att du klippt naglarna för kort. Kanten ska finnas där,den skyddar mot bakterieintrång.Men är den extra tjock/förhårdnad är det något som gjorts fel.
Naglarna behöver egentligen inte så mycket filning,jag lägger största fokus på polering av naglarna med poleringsfil. Glöm inte köpa en sån !
Du använder poleringsfilen tillsammans med oljan. Japp, filen blir oljig och äcklig men det är bara att skölja av.

smeta in lite olja på naglarna, sen tar du bara poleringsfilen och polerar in oljan i naglarna.Jättsvårt att förklara
Trestegs polerare är bäst och billiga är dem med.

Du har tänkt fel isf, ser jag en kille med smutsiga naglar och långa naglar backar jag direkt och blir jätteäcklad

Lider du av mycket nagelbandsvävnad kan detta vara till hjälp..Kommer direkt från mitt lärohäfte

"Petrygium - Överdriven växt av nagelband ; Nagelband som är överdriven och fäster sig på nagelplattan.Kan vara ärftligt.Torrhet och brist på nagelvård är de vanligare orsakerna till detta tillstånd. Åtgärd : Regelbunden manikyr och flitig användning av nagelolja."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in