Citat:
Ursprungligen postat av
Guitarsmoke
Med kostnad menade jag just inköp av alla produkter. Jag har en bra fil hemma i metall med någon slags diamanttäckning som jag förhoppningsvis kommer kunna ha många år framöver så då är det bara oljan och nagelbandscreme som blir löpande utgift.
När du skriver att du klipper bort nagelbanden emellanåt, menar du som i den här videon?
https://www.youtube.com/watch?v=gLPjhOtl9SM
Jag brukar fila på sidorna om nageln och fingertoppen där det blir vit förhårdnad hud. Är det rätt metod för att få en mjuk och fin yta eller slutar fingrarna att producera sånt om man bara tar hand om dem?
Har tidigare trott att kvinnor föredrog grova och relativt ovårdade händer som ett slags tecken på manlighet men har omvärderat den uppfattningen ganska hårt på senare tid.
Tack för att du tar dig tid att svara, mycket uppskattat!
Videon var bra. Jag glömde dock nämna en grej, köp med dig brusbollar. Varmt vatten, i med en brusboll, låt den lösas upp sen i med händerna i 10 min.Detta mjukar upp huden och förbereder den. Du kommer få bort nagelbanden mycket enklare. Brusbollar kostar typ..50 kr.
Hon visar i videon hur man ska göra, har du dock inte fått nagelbanden fixade förut kan du förvänta dig bra mycket mer än vad tjejer i videon hade.Bara å klippa i den lösa huden och ta bort det.Inte dra.
Jag tycker inte du ska fila på sidorna av nageln om du inte har besvär av att det blir nageltrång.Samt ska du inte fila på huden,detta förvärrar endast.Har du en förhårdnad kant heter det Eponychium, den brukar oftast ligga under nageln, längst ut. Har du en skarp sådan kant tyder det oftast på att du klippt naglarna för kort. Kanten ska finnas där,den skyddar mot bakterieintrång.Men är den extra tjock/förhårdnad är det något som gjorts fel.
Naglarna behöver egentligen inte så mycket filning,jag lägger största fokus på polering av naglarna med poleringsfil. Glöm inte köpa en sån !
Du använder poleringsfilen tillsammans med oljan. Japp, filen blir oljig och äcklig men det är bara att skölja av.
smeta in lite olja på naglarna, sen tar du bara poleringsfilen och polerar in oljan i naglarna.Jättsvårt att förklara
Trestegs polerare är bäst och billiga är dem med.
Du har tänkt fel isf, ser jag en kille med smutsiga naglar och långa naglar backar jag direkt och blir jätteäcklad
Lider du av mycket nagelbandsvävnad kan detta vara till hjälp..Kommer direkt från mitt lärohäfte
"Petrygium - Överdriven växt av nagelband ; Nagelband som är överdriven och fäster sig på nagelplattan.Kan vara ärftligt.Torrhet och brist på nagelvård är de vanligare orsakerna till detta tillstånd. Åtgärd : Regelbunden manikyr och flitig användning av nagelolja."