Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Kör igång stenhårt på gymmet bara skulle jag säga.
Även om du tränar 5ggr i veckan, stenhårt i ett år med bra kost och sömn så kommer du knappast se ut som arnold..
Du kommer bli riktigt muskulös, men just med din kroppsform är det ingen risk att du går och blir "för biffig". träna, träna träna! musklerna kommer forma dig riktigt bra ska du se. Se till att träna hela kroppen bara inte bara axlar, bröst och lats även fast det kanske är dom som mest ger en "bredare" look..
iofs så är en fet ryggtavla aldrig fel och dina höfter kommer se väldigt normala ut så fort du får lite muskler på benen
Träna hela kroppen.. muskler är det du är ute efter.
Läs stickytrådarna ang. info om kost och träning!
Lycka till
Tack!
Stickytrådarna är lästa ett antal ggr. Jag har hängt runt på detta forumet ett bra tag så jag har ganska sjyst kolla på vad som gäller.
Men det ser ut som att det är att fixa lite muskler som står på schemat och inte att bli av med det sista fettet.
Citat:
Jag tycker du ska byta ut cykeln mot löpning samt lägga in knäböj och marklyft i programmet eftersom det tar på de områden som du vill åt.
HAr jävligt svårt att utföra dessa då jag inte kan belasta knäet när jag böjer på benet. (hockeyskada vettu)! Därför kan jag inte heller byta ut cyklingen mot löpning som någon här föreslog
Citat:
Inte för att vara taskig, men det där är fan ett kardinalexempel på hur fel det blir när folk får för sig att deffa innan de har några muskler.
Sätt igång och ät och träna hårt. Du behöver mer bröst, lats och framförallt axlar. Det sistnämnda är enligt min mening en underskattad muskelgrupp, och kan visuellt motverka intycket av dina breda höfter.
Släpp kameran, spotta i nävarna och kör så det ryker!
Jo Jag vet att jag inte borde deffa när jag har såhär lite muskler men;
För alla som varit tjocka och feta så vet dom att det är nice att för en gångs skull vara den smale killen på stranden!
Men Jag förstår att ni anser att jag borde fixa lite muskler då jag är ganska tanig. Men blotta tanken att ha en fet sommar till ger mig rysningar.
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Du får väl helt enkelt känna efter? Är det fett runt höfterna så lär du märka det!

Fettet kan du bränna bort men kom ihåg att det fett som sitter runt magen/höfterna är det som är svårast att få bort. Kom också ihåg att kroppen inte kan punktförbränna fett, förbränningen sker över hela kroppen.
Jag tycker att du ska dra ner på brännandet och börja bygga muskelmassa. Ge upp badstranden den här sommaren och ge dig in i gruvan istället.

Träna hårt och rätt,
och glöm inte som andra påpekat att få i dig tillräckligt med föda! 
Min kropp påminde om din för några år sen, men efter att ha börjat träna ordentligt och
revolutionerat mina matvanor så ökade jag sakta men säkert i massa och volym.

Tyvärr tröt diciplinen och jag blev lite rund om magen, men nu är jag igång igen!
Lycka till!
Tro mig! Om det är någonting jag är bra på så är det att få i mig enorma mängder mat! Så det är inte problemet. Problemet är att jag är rädd för att få i mig stora mängder mat.
Jag tror dock att jag har funderat ut hur jag skall göra.
Jag skall dra ner på cardion till 2ggr/veckan. och då bara 40 min. Öka på styrketränandet.
När det gäller maten så skall jag fram till hösten försöka liga på -200 - +0 för att sedan börja fixa lite muskler på riktigt och då ligga på ett överskott.
Det var någon som nämnde att jag skulle träna mycket på basövningarna. Detta låter ju onekligen som en bra ide och det skall naturligtvis göras. Jag skall även Se till att träna just sidan något mer. Kanske bålrotationer, sidocrunches men även nedre delen av rygg i form av kanske lastdra och ländryggsövningar för att få en stabilare nedre överkropp.
Kom för fasiken med fler övningar som kan vara bra!
(Och nej! Jag kommer inte glömma resten av kroppen

)