2009-02-22, 22:27
Medlem
Loos_s avatar
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=Xq7pZw7i%2BBbGN28hV47vhA%3D%3D

Ålrajt!

Jag har gått ner i vikt. På bilden ser ni hur jag såg ut när jag började, hur jag såg ut när jag var som tunnast och hur jag ser ut idag!

Som ni kan se så har jag en del fett kvar att bli av med. Anledningen till att jag har lagt på mig sedan jag var som tunnast är att jag försökt få till lite muskler då jag började likna ett Auschwitzbarn. Jag började deffa för ett tag sen men börjar nu märka hur fruktansvärt ful och konstig hela min överkropp är.

Jag har liksom som en tunn midja och breda höften och breda revben vilket ger en mer kvinnlig look. Jag är inte alls glad. Jag hade panik idag när jag körde cardio då jag var livrädd för hur jag kommer se ut om jag fortsätter deffa.
Jag är medveten om att en deff kanske inte är bäst för mig just nu då jag knappt har några muskler, men eftersom sommaren börjar närma sig så är jag högst angelägen om att få bort det sista fettet, för att sen till hösten börja bygga på riktigt.

Frågorna då:
Kan jag träna till mig en mer normal figur (dvs bygga sidomusklerna så att dom blir mer jämna gentemot kroppen), eller är jag dömd till min skeva kropp då jag helt enkelt är byggd på detta vis?
Tror ni att det som verkar vara breda höften egentligen bara är fett som kommer att försvinna vid deff och sen ge mig en mer normal överkropp?
Är det magens sidomuskler jag skall koncentrera mig på eller är det andra muskler som är mer prio? (Typ någon ryggmuskel eller nått?)
Era personlig åsikter: Tycker ni jag skall fortsätta deffa och bli av med fettet, se spinkig ut hela sommaren men slippa fettet, för att till hösten börja bygga? Eller anser ni att jag borde börja bygga nu, skämmas på badstranden en sommar till för att på riktigt nästa vår börja deffa?

Jag lägger även upp en bild där jag spänner upp överkroppen.
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=Xq7pZw7i%2BBaptd6a2ELLNQ%3D%3D
Här ser jag mer normal ut. Men jag vill ju ha en "rakare" kroppsbyggnad även vid avslappnat tillstånd.

Oj vad långt.

Tack

PS:

"Stats"
Ålder:20
Längd 185cm
Vikt:77-79kg
civilstånd: Singel
Citera
2009-02-22, 22:34
Medlem
Methones avatar
Hur ser kosten ut?
Hur ofta tränar du?
Citera
2009-02-22, 22:34
Medlem
Orrozs avatar
Vad är dina mål med träningen, vad vill du uppnå?
Citera
2009-02-22, 22:41
Medlem
Loos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Hur ser kosten ut?
Hur ofta tränar du?

Frukost: 1dl havregrynsgröt + 1dl mjölk
Mellanmål: 0.5dl kaseinprotein
Lunch: Spenatsoppa + 2 eller 3 äggvitor
Middag: Kött (gärna fisk) 250g, bulgur 50g, en tomat, en stor näve salla.
Efter träning: Whey-100 1dl
Kväll: samma som frukost
Innan säng: 0.5dl kaseinprotein

Träning.
Söndag: Bröst, biceps + 60min testcykel med en puls på ca 155
Måndag: Axlar, mage + 60min testcykel med en puls på ca 155
Tisdag: Vila
Onsdag: Ben + 60min testcykel med en puls på ca 155
Torsdag: Rygg, Biceps + 60min testcykel med en puls på ca 155
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Citera
2009-02-22, 22:43
Medlem
Loos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orroz
Vad är dina mål med träningen, vad vill du uppnå?

Som ovan nämnt att få en snyggare kroppsform. Alltså en "rakare". Kanske en muskel eller två. Är inte mycket för storbygge.
Och naturligtvis en bättre kondition.
Citera
2009-02-22, 22:49
Medlem
talans avatar
schysst vikt nedgång i alla fall!
Tror dock att du behöver lite mer muskelmassa!
Citera
2009-02-22, 22:51
Bannlyst
Jag skulle bygga på mig om jag var du! Det ser ut från bild ett och två som du nästan förtvinat, att du förlorat lite av muskelmassan du hade när du var som "störst". Deff är ingenting för dig, jag tycker du borde fokusera på att bygga.
Ligg på ett hyfsat kalori överskott, ett lägre kalori om du inte vill lägga på dig allt för mycket.
Och angående formen så är det väl bara köra basövningar? Eftersom dom involverar flera muskler.
Med tanke på att du vill ha mer muskler i sidan av magen där det går inåt enligt dig om jag förstått det rätt? Så kanske marklyft skulle funka och kanske sneda situps?

Sedan har vi en övning på ishallen då man tar en skivstång med vikt på bara ena sidan,sedan sätter man den andra sidan mot ett hörn och roterar den från höft till höft. Svårt och förklara, men du kanske vet vilken jag menar?
Annars vet jag inte alls hur man ska kunna träna upp dom bättre och få en mer rak look. Någon annan som vet bättre?

Men det känns som det är mycket rygg i allmänt och bål som behöver stärkas. Eller? Kanske där det faller.
Senast redigerad av Dokeey 2009-02-22 kl. 22:53.
Citera
2009-02-22, 22:52
Bannlyst
Kör igång stenhårt på gymmet bara skulle jag säga.
Även om du tränar 5ggr i veckan, stenhårt i ett år med bra kost och sömn så kommer du knappast se ut som arnold..

Du kommer bli riktigt muskulös, men just med din kroppsform är det ingen risk att du går och blir "för biffig". träna, träna träna! musklerna kommer forma dig riktigt bra ska du se. Se till att träna hela kroppen bara inte bara axlar, bröst och lats även fast det kanske är dom som mest ger en "bredare" look..

iofs så är en fet ryggtavla aldrig fel och dina höfter kommer se väldigt normala ut så fort du får lite muskler på benen

Träna hela kroppen.. muskler är det du är ute efter.

Läs stickytrådarna ang. info om kost och träning!

Lycka till
Citera
2009-02-22, 22:58
Medlem
mongo_nalles avatar
om du vill bli större ska du separera cardioträningen och styrketräningen så gott det går. Dvs. absolut inte direkt efter varandra, då proteinsyntesen i de muskler du har styrketränat underprioriteras mot att få ut syre i dina arbetande muskler under cardio.

vet inte riktigt hur min meningsbyggnad blev där...
Citera
2009-02-22, 22:58
Medlem
thefisks avatar
Varför tränar du inte triceps för?
Citera
2009-02-22, 23:09
Medlem
Kimsaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loos_
Frukost: 1dl havregrynsgröt + 1dl mjölk
Lunch: Spenatsoppa + 2 eller 3 äggvitor
Middag: Kött (gärna fisk) 250g, bulgur 50g, en tomat, en stor näve salla.
Efter träning: Whey-100 1dl
Kväll: samma som frukost
Innan säng: 0.5dl kaseinprotein

Träning.
Söndag: Bröst, biceps + 60min testcykel med en puls på ca 155
Måndag: Axlar, mage + 60min testcykel med en puls på ca 155
Tisdag: Vila
Onsdag: Ben + 60min testcykel med en puls på ca 155
Torsdag: Rygg, Biceps + 60min testcykel med en puls på ca 155
Fredag: Vila
Lördag: Vila

du ser väldigt tanig ut, och din kost är inte mycket att hurra för.. jag hade börjat äta betydligt mer MAT! och se till att inte ersätta måltider med kosttillskott

MAT MAT MAT & TRÄNING TRÄNING TRÄNING! kommer göra susen..
Citera
2009-02-22, 23:11
Medlem
Orrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongo_nalle
om du vill bli större ska du separera cardioträningen och styrketräningen så gott det går. Dvs. absolut inte direkt efter varandra, då proteinsyntesen i de muskler du har styrketränat underprioriteras mot att få ut syre i dina arbetande muskler under cardio.

vet inte riktigt hur min meningsbyggnad blev där...

Är det inte så att proteinsyntesen kommer igång ordentligt först efter 4-6 timmar och är väldigt låg direkt efter träningen? Altså går han inte miste om någon uppbyggnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in