2009-02-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Well, gör du ett brott så kan de dra in ditt lämp...

Alltså vad sjukt, om man väntar 3år då?, sedan gör inbrott, blir man av med körkortet då även? Har hört nånstans prövtiden för körkortet var så länge. fast om någon har fakta på det tackar jag inte nej.

Iaf jag vill, ja de flesta fattar nog vad jag vill

Iaf jag funderar på och åka olovligt med bil, som jag ser det är många som fuskar med övningskörningen, när det gäller mor&far..
Idags läge så är väl de måste de gått en skola för sånt, oavsett tidigare lämp från länstyrelsen m.m? som de säger de får åka? Som jag känner en kille som gjorde de fick åka för de tecknade detta när han var 16år. och nu är han ska fylla 20år. Och reglen kom när han var 17-18år tror jag. alltså jag tror de ljuger vad tror ni? det är väl ett brott med isf
Citera
2009-02-24, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf
Alltså vad sjukt, om man väntar 3år då?, sedan gör inbrott, blir man av med körkortet då även? Har hört nånstans prövtiden för körkortet var så länge. fast om någon har fakta på det tackar jag inte nej.

Iaf jag vill, ja de flesta fattar nog vad jag vill

Iaf jag funderar på och åka olovligt med bil, som jag ser det är många som fuskar med övningskörningen, när det gäller mor&far..
Idags läge så är väl de måste de gått en skola för sånt, oavsett tidigare lämp från länstyrelsen m.m? som de säger de får åka? Som jag känner en kille som gjorde de fick åka för de tecknade detta när han var 16år. och nu är han ska fylla 20år. Och reglen kom när han var 17-18år tror jag. alltså jag tror de ljuger vad tror ni? det är väl ett brott med isf

Jag tolkar din röriga text som att du menar att man som handledare skiter i att gå handledarkurs och bli godkänd som handledare?

Jo i dagsläget behöver handledare och elev gå en kurs samtidigt för att länsstyrelsen sedan skall godkänna handledaren att handleda eleven.

Din polare som "tecknade" lämpen när han var 16 år och kör när han nu är 20 år går förstås på samma regler som när han tog sin lämp, förutsatt att den fortfarande gäller. Idag gäller lämpen i fyra år, men jag vill ha för mig att den bara gällde i tre år för ett tag sedan.

Att köra bil utan en godkänd handledare blir ju rimligen olovlig körning på föraren.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in