Funderar, gäller detta med hjälp med bil, när man står utanför med den via hans port?.
Eller i stort sett i huvudtagen om man kommer till fots utan bil?
Nyss lätt det okay via medlem syra, att man fick göra det?
Men det enda man risker är ju Hemfridsbrott. diverese stöld, misshandel, förstörelse, som vad nu sker där inne. Om man bli påkommen. Om man nu vill säga kommer göra något av det hela.
Oavsett om du använder bilen eller inte, så kan det påverka ditt körkort, kolla gärna länken jag posta lite längre upp...
den enda man riskerar??? käre värld. ett par år på kåken, ja de är väl inget.
Oavsett om du använder bilen eller inte, så kan det påverka ditt körkort, kolla gärna länken jag posta lite längre upp...
den enda man riskerar??? käre värld. ett par år på kåken, ja de är väl inget.
Iaf jag tycker det är sjukt
Men vi säger nu om jag gör inbott först sedan tar körkortet?
Då har jag väl inte svårare för att ta körkortet då?
(Kanske jag ska göra en ny formulerringstråd om det
Iaf jag skappar en ny tråd med mostsatt håll iaf..
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2009-02-22 kl. 18:07.
Bli av med/svårare att ta körkortet om man begår brott?
Iaf vi säger nu jag går in och brytter mig in hos en som har stulit min grejer och tar tillbaka, och sammt är jag våldsam m.m och jag går till fots dit, efterråt har jag tänkt ta körkortet.
Blir det svårare för en att ta körkortet då?, för man är våldsam på sådant sätt?
Det blir jättesvårt att ta körkort. Du får göra 5 uppkörningar i rad och måste klara alla utan anmärkning. För att inte tala om teorin, där du måste ha alla rätt. Det blir kämpigt för dig grabben, skit i inbrottet.
Det blir jättesvårt att ta körkort. Du får göra 5 uppkörningar i rad och måste klara alla utan anmärkning. För att inte tala om teorin, där du måste ha alla rätt. Det blir kämpigt för dig grabben, skit i inbrottet.
Denna sida har blivit raderad. Som referens visas nedan raderingsloggen för sidan.
22 februari 2009 kl. 19.14 Fluff (Diskussion | Bidrag) raderade "Körkortsbrott" (sidan innehöll 'Om man bryter sig in hos en som har stulit ens grejer och tar tillbaka dem, samt är våldsam mm och dessutom går till fots dit, så blir det jättesvårt att ta körkort sen. Då måste ma…' (den enda som skrivit var '193.11.222.230'))
Iaf vi säger nu jag går in och brytter mig in hos en som har stulit min grejer och tar tillbaka, och sammt är jag våldsam m.m och jag går till fots dit, efterråt har jag tänkt ta körkortet.
Blir det svårare för en att ta körkortet då?, för man är våldsam på sådant sätt?
Rätt svar:
9 § Om det vid prövning av ansökan om förhandsbesked eller körkortstillstånd finns hinder mot att meddela körkortstillstånd på grund av sökandens personliga förhållanden, skall en tid bestämmas före vars utgång körkort inte får utfärdas (spärrtid). Spärrtiden skall vara lägst en månad och högst tre år.
Altså, begår du något brott som kan tänkas påverka din bilkörning eller något sådant, så kan länsstyrelsen sätta en spärrtid på dig, under den tiden får du inte ta körkort.
Dessutom ställs vissa krav på allmän lämplighet. Bara den som bedöms ha vilja att rätta sig efter trafikreglerna, visa hänsyn mot andra och iaktta den omsorg och varsamhet som krävs i dagens trafik kan betros med körkort.
Det viktigaste lämplighetskravet är att man är pålitlig i nykterhetshänseende. Bryter man mot trafikreglerna innan man fått körkort, t.ex. genom olovlig körning, kan det ifrågasättas om man kommer att följa reglerna om man får körkort. Även andra förseelser kan leda till att man vägras körkort. Det som angivits ovan gäller även traktorkort.