2009-02-22, 16:16
Medlem
-ELF-s avatar
Helt pltsligt s har i stort sett alla program slutat starta.
S hr uppstod problemet:
Jag var p LAN igr och delade med mig av en 3gb .rar-fil.
Idag nr jag startar datorn s brjade Superfetch att cachelagra alla filer i .rar-filen. Jag vet att det tar lite extra tid att starta flera program nr Superfetch r i farten. Men nu hnde det inget. Programmen fanns i processlistan och var p vg att starta. Men jag stoppade Superfetch mitt i arbetet och d ville inget av programmen starta. Jag har startat om datorn, startat Superfetch, etc, etc. Men inga program svarar frutom vissa Windowsprogram ssom IE-64bit. Programmen visas inte ens i processlista.

En till grej. Kan man neka Superfetch att cachelagra vissa diskar?
Citera
2009-02-22, 17:07
Medlem
nkelGunnars avatar
Varifrn har du ftt idn att det r den filen som Superfetch lser in i minnet? Av det du beskriver s verkar du totalt missuppfattat vad SuperFetch gr och hur det funkar. Saker gr snabbare med det igng. Aldrig lngsammare.
Citera
2009-02-22, 18:07
Medlem
-ELF-s avatar
Jo, jag vet vad Spuerfetch r till fr. Men det verkar som om det gr lngsammare att starta program nr Superfetch hller p att cachelagra en massa filer.
Nu startar som sagt i stort stt inget program...
Citera
2009-02-22, 20:20
Medlem
-ELF-s avatar
Gick visst inte att ndra mitt frra inlgg.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Varifrn har du ftt idn att det r den filen som Superfetch lser in i minnet? Av det du beskriver s verkar du totalt missuppfattat vad SuperFetch gr och hur det funkar. Saker gr snabbare med det igng. Aldrig lngsammare.
Som jag tidigare skrev s vet jag vad Superfetch r till fr och hur det fungerar.
Jag sitter med 6gb RAM och Superfetch cachelagrar ca 5,3gb om inte allt RAM. Under tiden d det jobbar som mest med mest data s blir ju datorn extra sl (Nr det lser frn systemdisken). S det var vl egenligen inte .rar-filen som gjorde att det tog lng tid d den inte ligger p systemdisken.
Men varifrn jag ftt idn om att det var just den filen. Det finns ngot som heter resursvervakare i Vista. Det fanns x antal rader med olika filnamn som hnvisade till just den rar filen och den ligger p 2-3gb med bara DOS spel.
Citera
2009-02-23, 21:52
Medlem
-ELF-s avatar
Ngon som vet hur det kan fixas?
Sitter just nu ngon mil frn min dator. Jag har krt Vistas RAM test frn Vista skivan. Men inget fel lg i ramet.
Finns det ngon fil som Superfetch anvnder sig av som man kan ta bort eller terstlla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in