2009-02-22, 14:33
Medlem
Tja! sitter på linux och funderar på å byta till windows för att jag lirar ganska mycket spel och vill helst kunna installera dom utan att cracka eller köpa cedega!

så jag stoppar in XP skivan(nerladdat) in i min bärbara dator bootar allt går bra tills jag kommer till en meny där det står:
vad vill du göra?
1), Installera windows
2), reparera windows
3), .....

Väljer "1), Installera windows" och då får jag meddelandet "Hårddisken kunde inte hittas..." då undrar jag bara om det är för att de är nerladdat(nerladdat brukar bugga) eller något annat galet...
hoppas jag inte missat en tidigare post om detta ber om ursäkt om jag gjort det och skulle uppskatta om någon kunda länka isåfall

MVH Alfredsson
Citera
2009-02-22, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfredsson
Tja! sitter på linux och funderar på å byta till windows för att jag lirar ganska mycket spel och vill helst kunna installera dom utan att cracka eller köpa cedega!

så jag stoppar in XP skivan(nerladdat) in i min bärbara dator bootar allt går bra tills jag kommer till en meny där det står:
vad vill du göra?
1), Installera windows
2), reparera windows
3), .....

Väljer "1), Installera windows" och då får jag meddelandet "Hårddisken kunde inte hittas..." då undrar jag bara om det är för att de är nerladdat(nerladdat brukar bugga) eller något annat galet...
hoppas jag inte missat en tidigare post om detta ber om ursäkt om jag gjort det och skulle uppskatta om någon kunda länka isåfall

MVH Alfredsson

Det är inte så att du har SATA-disk?
Äldre XP-skivor har inte sata-stöd by default utan du får skjuta in drivisarna under installationsfasen.
Citera
2009-02-22, 14:50
Medlem
Stupifys avatar
Hade exakt samma problem i trosdags
https://www.flashback.org/showthread.php?t=852611 - Lite kött på benen?

Men jag fick tag på en DELL XP Skiva så drivrutinera till SATAN fanns med, så behövde ej göra som det stod i min tråd.
Och i övrigt finns det fler trådar om detta..
Citera
2009-02-22, 15:26
Medlem
Tackar tackar, det där med SATA drivrutiner, jag fixxade en xp skiva med SATA och problemet löste sig formaterar nu och allt verkar bara gå fin fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in