• 1
  • 2
2009-02-22, 12:33
Medlem
Insomniac^s avatar
Tjena, idag nr jag skulle starta datorn s kunde jag inte logga in p min anvndare. Jag kanske borde lgga till att jag r den enda anvndaren...
"Din profil kan inte lsas in den, kanske r skadad. Kontakta administratren."
Nr jag tryckt "ok" s kommer det upp ett nytt felmeddelande, det hann jag aldrig skriva upp med den ld ungefr shr:
"Den lokala profilen kan inte hittas, du kommer att loggas in i en temporr profil, alla ndringar du gr kommer att frsvinna nr du loggar ut"

Gr det att f tillbaka min profil?
Om det inte gr det, gr det att skapa en ny? Och hur gr man?
Om det gr att skapa en ny, gr det att fra ver alla mina filer frn den gamla profilen?

Tack p frhand
Citera
2009-02-22, 12:39
Medlem
Duct-tapes avatar
Starta Windows i felskert lge och frsk fixa till det den vgen.
Citera
2009-02-22, 12:48
Medlem
UAAs avatar
jag tycker du skall kontakta administratren... eller vnta...
Citera
2009-02-22, 12:51
Medlem
Insomniac^s avatar
Vad ska jag trycka p i felskert lge d?

Och om jag inte r administratren, vem fasen r det d? Jag har faktiskt adminrttigheter.
Citera
2009-02-22, 12:55
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insomniac^
Vad ska jag trycka p i felskert lge d?

Och om jag inte r administratren, vem fasen r det d? Jag har faktiskt adminrttigheter.

Loggar du in i felskert lge s kan du gra allt som om du loggat in som admin. Du kan byta lsenord p alla konton osv. Drfr det r helt meningslst att ha lsenord p Windows. TrueCrypt r bttre om du skall skydda dig mot att obehriga kommer t information frn datorn den vgen.
Citera
2009-02-22, 12:58
Medlem
Insomniac^s avatar
Jag har inget lsenord p min inloggning och jag fattar fortfarande inte vad jag ska gra i felskert lge
Citera
2009-02-22, 13:02
Bannlyst
Citat:
Jag har inget lsenord p min inloggning och jag fattar fortfarande inte vad jag ska gra i felskert lge

Byt namn p din profilkatalog, s skapas en ny vid nsta inloggning.
Citera
2009-02-22, 13:18
Medlem
Insomniac^s avatar
Och hur gr man det?
r inte s duktig p datorer nmligen.

*edit*

Systemterstllning lste det.
Mod kan lsa.
Senast redigerad av Insomniac^ 2009-02-22 kl. 13:42.
Citera
2009-02-22, 13:20
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Och hur gr man det?
r inte s duktig p datorer nmligen.

Ring ngon som kan?
Citera
2009-02-22, 15:30
Medlem
hasenfrasens avatar
Starta upp p Windows CD'n och hacka p F10 nr det str "Windows startar" s kommer du till Recovery Console dr du skall utfra CHKDSK C: /F
Citera
2009-02-22, 20:40
Medlem
macka-prs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
Drfr det r helt meningslst att ha lsenord p Windows.

Sjlvklart skall man anvnda lsenord i Windows! Om alla konton i en Windows XP-dator har lsenord s r det inte bara att g in och ndra allt efter behag, som du pstr.

Visserligen finns det (eller fanns fre SP1, vet inte om luckan r tppt idag) en skerhetslucka vid reparationsinstallation som tillt att man kunde ndra anvndarlsenord, men i normala fall r det inte bara att klampa in i lsenordsskyddade konton.

Sedan r det en annan sak att Microsoft fick hjrnslpp nr det skapades administratrskonton utan lsenord som standard vid installation, men det r ju en helt annan sak.

Till TS: Kr fr tusan med lsenord, det r aldrig fel, snarare r det alltid rtt!
Citera
2009-02-22, 21:31
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Sjlvklart skall man anvnda lsenord i Windows! Om alla konton i en Windows XP-dator har lsenord s r det inte bara att g in och ndra allt efter behag, som du pstr.

Visserligen finns det (eller fanns fre SP1, vet inte om luckan r tppt idag) en skerhetslucka vid reparationsinstallation som tillt att man kunde ndra anvndarlsenord, men i normala fall r det inte bara att klampa in i lsenordsskyddade konton.

Sedan r det en annan sak att Microsoft fick hjrnslpp nr det skapades administratrskonton utan lsenord som standard vid installation, men det r ju en helt annan sak.

Till TS: Kr fr tusan med lsenord, det r aldrig fel, snarare r det alltid rtt!

Du har fel, det r bara att ndra. Har du testat? Jag har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in