Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Inte för att vara elak, men vad exakt var det som var svårt? Att lära sig förstå CSS kan ju inte precis anses vara svårt sålänge du kan engelska:
[PHP]
<div style="color: red; background: yellow; width: 100px; height: 200px;">En behållare med text</div>
[/PHP]
För er som kan är det säkert lätt, men det är att bygga en sida enbart med HTML-koder som jag inte kan..det
är för svårt för mig.
Det med CSS börjar jag förstå nu, men det provade jag ju nu efter tips, men fick inte till det ändå. Jag lovar, jag har provat massor för att få till en färgad scrolllist, både med tips ifrån här och ifrån andra ställen, men jag går bet.
Vilket jag tycker är märkligt då jag har gjort flera sidor förut, då jag har fått till det med färgad scrollist.
Jag provade för ett bra tag sen att bygga en hemsida med tips från web-designskolan, men jag kunde bara inte? Det kanske är för mäktigt för mig och eftersom jag hitintills har lyckats att arbeta med dreamweaver och i anteckningar och det har fungerat, så förstår jag inte varför det inte gör det nu?
Enigmium skrev bl.a att jag borde lära mig att koda i XHTML Strict. Det t.e.x har jag ingen susning om vad det är? Glömde dessvärre att fråga
Så, läget är som det är..detta är det sätt jag kan arbeta med. Men Isterband länkade till en sida (förutom webdesignskolan) nämligen denna:
http://www.w3schools.com men den sidan har jag inte kollat in än, men ska

Kanske jag förstår lättare där?
Sen, var det akut med att få till en hemsida...eftersom sidan representerades igår för ett stort företag. Och i o m att jag inte kunde på annat vis, så blev det som det blev. (+ att hon inte hade råd att anlita en riktig webmaster, hon ligger redan back med kostnader)
Jag är fullt medveten om att det ser knas ut i andra web-läsare...och att när explorer 9 kommer så kommer den se ännu mer knas ut (om det inte blir bättre efter beta rss versionen eller vad det heter?)
Än så länge så är ägaren till sidan nöjd, samt han som ska representera hennes sida, plus andra som har sett den, så jag får lite på det så länge...
Får försöka ändra vid sidan om så det ska fungera som det ska överallt under tiden

Om jag kommer på hur