Håll dig till html för att strukturera innehåll, css för stilsättning. Flash ska enligt min mening (och många andras) användas sparsamt för att producera vissa typer av effekter (animeringar, annonser mm.) Sidor som är skapade helt i Flash tenderar att bli röriga och kan orsaka problem för slutanvändaren. Man kan åstadkomma en hel del genom kombinationen html/css och det är bra mycket enklare att lära sig. För att bli bra på flash så bör man ju även behärska actionscript vilket höjer inlärningströskeln ytterligare.
Förutom de resurser som redan föreslagits ovan vill jag även tipsa om lynda.com och deras kurser i
xhtml och
css. Ibland kan det vara lättare att ta till sig kunskapen om man ser en videotutorial. Om du sedan behöver ytterligare dynamisk funktionalitet så är det kanske dags att börja fundera över att lära dig ett skriptspråk (t.ex. javascript). Säkert finns det många förespråkare för php som kommer att ge mig en känga nu men på den här nivån så tycker jag att javascript är att föredra så länge TS inte har för avsikt att blanda in databaser.
Mvh