2009-02-22, 13:41
Medlem
chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
TS: Du vet att färgade scrollister kommer bara funka i IE? Om du använder proprietär MS-kod kommer din css inte att validera (en del har det som krav).

Ja, det fick jag reda på av en annan Men denne pratade om en fast höjd och bredd, men sådant vet jag inte hur man gör? Har inte fått svar än om det...
Citera
2009-02-22, 13:45
Medlem
chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Din kod ser bedrövlig ut. Du har bland annat två <body> taggar Sen har du CSSen i bodyn Sicken röra... Undvik dreamweaver

P.S Menar du att det även står body i style för scrollen? Kan man inte ha så? Har fungerat förut...hm...
CSS, kan man inte ha det i bodyn? Vart annars? Jag har provat i head..men det gick inte...
D.S
Citera
2009-02-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chutney
P.S Menar du att det även står body i style för scrollen? Kan man inte ha så? Har fungerat förut...hm...
CSS, kan man inte ha det i bodyn? Vart annars? Jag har provat i head..men det gick inte...
D.S

Nej. Du kan inte ha två body-taggar. Dessutom så avslutar du ju inte första body-taggen innan nästa body-tag kommer. Inte för att det spelar någon roll, när du ändå inte får ha 2 st.

Testa ta bort en av dom, och lägg all style i Head-taggen istället.
Citera
2009-02-22, 23:11
Medlem
chutneys avatar
Nu har jag testat än det ena och än det andra av tipsen jag har fått, samt provat på egen hand. Får iallafall inte till det...men tack för tipsen iallafall

Mvh Chutney
Citera
2009-02-22, 23:47
Medlem

Har rättat koden lite åt dig. Den ska fungera, annars får du återkomma.

index.html:

style.css:
Citera
2009-02-23, 03:08
Medlem
chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband

Har rättat koden lite åt dig. Den ska fungera, annars får du återkomma.

index.html:

style.css:

Tack snälla snälla du
Ska prova i morgon

Mvh Chutney
Citera
2009-02-23, 14:01
Medlem
chutneys avatar
Isterband:

Jag är hemskt ledsen, men tacksam för att du försökte, men det fungerade inte heller :s

Blir gääälen
Citera
2009-02-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chutney
Isterband:

Jag är hemskt ledsen, men tacksam för att du försökte, men det fungerade inte heller :s

Blir gääälen

Vad funkade inte? Scrollbarsen?
Citera
2009-02-24, 00:43
Medlem
chutneys avatar
Citat:
Vad funkade inte? Scrollbarsen?
Scrollbaren fungerar. Den kommer även automatiskt då den behövs. Men jag vill ha den i de färger jag valt. Det är det som inte fungerar, vilket det har gjort förut på alla hemsidor jag har gjort. Har provat alla tips jag fått och även på egen hand, men jag går bet tyvärr...
Mvh Chutney
Citera
2009-02-24, 00:54
Medlem
chutneys avatar
Tänkte på en sak?

Jag har ju Vista. Men har en virtuell XP som jag jobbar i med företagssidan.
En anledning är för att för närvarande så fungerar inte Dreamweaver i Vistan.
Antagligen kommer den att göra det ifall jag installerar Vista igen, vet inte?

Men alla ändringar och försök jag har gjort, har jag alltså gjort i den virtuella XP:n, kan det ha med det att göra tro?

Men om jag nu ändrar i Vistan, och för över via mail till XP:n..kan det fungera tror ni? Eller om jag laddar upp till nån ftp på Vistan? Vet ingen bra ftp bara.

Nu har jag alltså inte provat alla tips och råd i Vistan, men det kanske fungerar där? Först när jag la in scrollist, så fungerade det..men det var på Vistan, vad som felade sen vet jag inte?

Vad tror ni om detta? Kan det vara så enkelt? Orkar inte prova nu, vill höra era idéer först

OM det nu skulle vara så, vad finns det för bra ftp-program?

Om jag inte får till det, så skiter jag i det. Det värsta är att de som sitter med XP, får en ful blå list. I Vistan så blir den iallafall grå..och det lär väl duga. Men vad jag har förstått så använder mestadels XP än idag?

Sen i explorer 8 som kommer att komma, nu har jag bara sett beta...men där ser hela sidan knas ut. Och i firefox är den väl inte helt 100 heller tror jag. Tydligen vanligt att många använder firefox vad jag har förstått...?

Jaja, löser det sig inte, så är det väl inte hela världen. Sidan är klar iallafall och ska representeras i morgon på ett stort företag. Skitkul bara det

Mvh Chutney (som inte kan skriva korta inlägg tydligen..*s* )
Citera
2009-02-24, 03:55
Medlem
Så ett stort företag ville alltså ha en hemsida byggd med frames och pimpade scrollbars?
Citera
2009-02-24, 09:03
Medlem
chutneys avatar
Citat:
Så ett stort företag ville alltså ha en hemsida byggd med frames och pimpade scrollbars?

Alltså, det är hennes eget företag, inte det stora som jag pratade om. Men det kommer säkert komma en hel del kunder därifrån.
Min vän är mkt nöjd med sidan, andra som har sett den tycker den är bra...så ja..det blev så.

Sen kan jag inte jobba på så mkt annat vis. Kan inte enbart koda i HTML..och en annan företagssida jag har gjort åt en kusin, är byggd på ungefär likadant sätt. Den har funnits sedan 2006 och det är många som sagt att det är en fin sida...och det har fungerat bra med kunder o.s.v.
Vad spelar det för roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in