2010-08-03, 01:39
Medlem
Sideburnerss avatar
Jag bestämde mig att lägga ner alkohol helt för två veckor sedan, inte länge så långt,men en dag i taget.
Värdelöst att lägga så mycket pengar på det, och att barnen kommer minnas sin pappa med ett vinglas i handen.
Jag kommer hålla upp helt en period nu, har inte satt något datum, men läänge blir det.

Jag tänker på vad jag skall göra under dagen och inser att det inte blir förenligt med att smälla i sig en BiB.
Gick på ett AA möte, mest av nyfikenhet, man fick ganska många varnande exempel och tankeställare där.

Klart att det suger ju clownkuk att sluta dricka under semesterperioden och stå och grilla med ett glas flädersaft istället för den obligatoriska 7,2:an. men det går. Jag har lovat mina barn att de inte skall se mig dricka ett enda glas vin, och då måste jag hålla det löftet, annars är jag helt värdelös som förebild.

Tror det är bra att hitta nya saker att fylla tomrummet med, t ex träning, och att hålla sig lite borta från såna kompisar som dyker upp med en kasse plåt.

En dag i taget - idag skall jag inte dricka!
Citera
2010-08-03, 02:55
Medlem
lundagrens avatar
Är påväg in i skiten.. vet inte vad jag ska göra. Älskar ruset, smaken, allt. Hur fan stannar man innan det är för sent? Varit full sista 2 månaderna i princip.
Citera
2010-08-03, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Är påväg in i skiten.. vet inte vad jag ska göra. Älskar ruset, smaken, allt. Hur fan stannar man innan det är för sent? Varit full sista 2 månaderna i princip.
jadu grabben, då är det nog redan för sent. full konstant i 2 månader och du har utvecklat ett beroende no doubt
Citera
2010-08-03, 07:16
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0skel
jadu grabben, då är det nog redan för sent. full konstant i 2 månader och du har utvecklat ett beroende no doubt
Jaa ni, själv var jag påtänd varje dag i princip i 15 år och bara lade av sådär som ni säger "cold turkey", så det är bara att bita ihop och bestämma sig!
Citera
2010-08-03, 13:38
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Jaa ni, själv var jag påtänd varje dag i princip i 15 år och bara lade av sådär som ni säger "cold turkey", så det är bara att bita ihop och bestämma sig!

herregud...
Vilken drog?
Citera
2010-08-03, 13:44
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
herregud...
Vilken drog?

garanterat tjack.. bland dom enda tunga droger som går att gå av på det viset.

.. Ja lite OnT me.

Jag satt och kollade i denna tråd för jag skulle skriva att jag skulle vara nykter nu, men jag väntar lite till.
Jag återkommer.
Citera
2010-08-03, 13:51
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
herregud...
Vilken drog?
Alla möjliga, men huvudsakligen tjacket, ja som han här nedan påpekar...
Citera
2010-08-03, 16:49
Bannlyst
Citat:
Alla möjliga, men huvudsakligen tjacket, ja som han här nedan påpekar...
Hur fan är man inte utan en drog, bara för en dag, på 15år? Rätt bra jobbat faktiskt.
Citera
2010-08-03, 17:21
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Hur fan är man inte utan en drog, bara för en dag, på 15år? Rätt bra jobbat faktiskt.
Till slut handlar det om att anamma det som en livsstil med allt vad det innebär. Och att kalla det för "rätt bra jobbat faktiskt" är idioti. Det finns inget "bra jobbat" med det. Om man har något sånär insikt i vad det innebär eller handlar om, så fattar du vad jag menar!
Citera
2010-08-03, 22:02
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Till slut handlar det om att anamma det som en livsstil med allt vad det innebär. Och att kalla det för "rätt bra jobbat faktiskt" är idioti. Det finns inget "bra jobbat" med det. Om man har något sånär insikt i vad det innebär eller handlar om, så fattar du vad jag menar!

Om du hade nån som helst känsla för andra människors sätt att uttrycka sig på så kanske inte du skulle framstå som en idiot.

Jag håller på att knulla upp allt fullständigt nu. Har skjutit buprenotex och tjack, samt ätit enorma mängder smärt- lugnande- etc och sköljt ner det hela med sprit i tre dygn.

Min underbara, fantastiska flickvän lämnar mig om jag inte slutar NU, så jag är färdig med all skit.
Citera
2010-08-03, 22:21
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Om du hade nån som helst känsla för andra människors sätt att uttrycka sig på så kanske inte du skulle framstå som en idiot.

Jag håller på att knulla upp allt fullständigt nu. Har skjutit buprenotex och tjack, samt ätit enorma mängder smärt- lugnande- etc och sköljt ner det hela med sprit i tre dygn.

Min underbara, fantastiska flickvän lämnar mig om jag inte slutar NU, så jag är färdig med all skit.
Vem är det som är idioten, tycker du??
Citera
2010-08-03, 22:35
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Vem är det som är idioten, tycker du??
Besides, vad vill du ha sagt? Medlidande? Tror du du är något unikt öde som håller på att losa din flickvän för att du fucker upp ditt liv med å trycka i dig droger?
Allt spinner i en och samma jävla spiral, alla som en du, jag, spelar ingen roll vad det eller vem det är. Vi befinner oss oansätt i samma båt i och med att vi knuller oss själva med droger. Det finns bara ett jävla sätt fixa det på och det är att sluta, förändra sitt beteende, ge upp det man hittintills gått runt och försökt vara!
Ingenting är mer patetiskt än en självömkande knarkare som tycker så jävla synd om sig själv och tror att hela jävla världen spinner runt honom och honom endast!
Och du, innan du försöker få det till att jag "inte respekterar" hur andra uttrycker sig, så pratar jag av ren jävla erfarenhet!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in