2024-08-26, 08:02
Medlem
PerversPolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazue
Aktiviteter är viktigt, de som slutat dricka säger att dygnet blir 27 timmar långt och till sist kan det bli för tråkigt om det inte finns något att pyssla med och då kan spriten vinna.

Lycka till och hur gick helgen?

Helgen gick bra tack, Drack i Fredags men resten av helgen var jag nykter. Nästa helg har jag planerat en massa grejor som gör att jag måste hålla mig nykter ;-)
Citera
2024-08-26, 08:05
Medlem
PerversPolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Är nog ganska normalt. Jag kände mig inte piggare heller i början. Men nu såhär drygt ett år senare har jag börjat ta vara på tiden mer effektivt. Skaffat fler fordon att underhålla samt en riktigt vass brukshund. Man måste hitta saker som fyller ut ens tid. Spela datorspel har jag i princip helt slutat med.

Jag har ju också skaffat en brukshund och det var han som hjälpte mig att vara nykter dom första 20 veckorna. Nu har jag dock fallit tillbaka några gånger. Inte så otroligt många gånger men det räcker för att jag ska känna att jag är på väg åt helt fel håll. Jag måste ta tag i mig själv om inte annat för hans skull.
Citera
2024-08-31, 03:01
Medlem
Nu sitter man i träsket igen, andra gången jag tog ett återfall i torsdags, söp igår och idag 12öl och 8 idag, funderar på systembolaget igen, ställde alarm på kl 11 innan jag går och lägger mig nu och köpa några återställare.

Jag vet inte själv varför jag börjar supa igen, jag hade 4månaders nykterhet och fick tog mitt första återfall för ca 3veckor sedan, nykter sen dess och började igen efter en skit period med stress och ångest, jag vet hur jag ska hålla mig nykter och undvika giftet, jag kan motstå sug men för mig så verkar det vara att depression tar över och får mig att supa igen, typ som en blackout och kommer inte ens ihåg att jag drog iväg på bolaget även fast jag inte känt sug.

En öl räcker för att trigga igång det igen, blir tredje dagen imorgon för jag vet att jag kommer dricka då för att slippa baksmällan och det är lördag, kan inte dricka på söndag för jag ska jobba på måndag.

Jag ska kontakta kommun på måndag och ansöka om behandling för det här går inte längre.
Senast redigerad av danichea1 2024-08-31 kl. 03:04.
Citera
2024-08-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Nu sitter man i träsket igen, andra gången jag tog ett återfall i torsdags, söp igår och idag 12öl och 8 idag, funderar på systembolaget igen, ställde alarm på kl 11 innan jag går och lägger mig nu och köpa några återställare.

Jag vet inte själv varför jag börjar supa igen, jag hade 4månaders nykterhet och fick tog mitt första återfall för ca 3veckor sedan, nykter sen dess och började igen efter en skit period med stress och ångest, jag vet hur jag ska hålla mig nykter och undvika giftet, jag kan motstå sug men för mig så verkar det vara att depression tar över och får mig att supa igen, typ som en blackout och kommer inte ens ihåg att jag drog iväg på bolaget även fast jag inte känt sug.

En öl räcker för att trigga igång det igen, blir tredje dagen imorgon för jag vet att jag kommer dricka då för att slippa baksmällan och det är lördag, kan inte dricka på söndag för jag ska jobba på måndag.

Jag ska kontakta kommun på måndag och ansöka om behandling för det här går inte längre.
Bra att du tänker ta kontakt med vården! Det är ett stort beslut, hoppas det känns lika självklart på söndag och måndag också (det är ju lätt att bestämma sig för att sluta dricka när man är full men inte lika självklart när man vaknar dagen efter).

Jag brottades själv med obehandlad depression i många år och säkerligen var mitt drickande till mycket stor del ett (misslyckat) sätt att självmedicinera. Nu går jag på antidepressiva sedan ett år tillbaka ungefär och der har hjälpt mig otroligt mycket, även om det förstås även krävs att man gör andra förändringar i livet.
Citera
2024-08-31, 16:01
Medlem
Haft starkt sug efter alkohol både förra och denna helgen men lyckats undvika att dricka. Idag satte jag mig till och med i bilen med planen att handla 1 flaska vodka och 2 flaskor vin. Påväg till bolaget så använde jag mig av mina strategier till varför det är dumt att dricka. Gick in på ica och köpte en smörgåstårta istället. Nu är bolaget stängt och suget är inte alls lika starkt längre.
Citera
2024-08-31, 16:24
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Haft starkt sug efter alkohol både förra och denna helgen men lyckats undvika att dricka. Idag satte jag mig till och med i bilen med planen att handla 1 flaska vodka och 2 flaskor vin. Påväg till bolaget så använde jag mig av mina strategier till varför det är dumt att dricka. Gick in på ica och köpte en smörgåstårta istället. Nu är bolaget stängt och suget är inte alls lika starkt längre.
bra gjort! Har varit där flera gånger , en gång gick jag in på systembolaget, tänkte fan varför har jag ont i huvudet? Jo för att ha supit dagen innan och att jag troligtvis ramlade av stolen och slog i huvudet igen då jag alltid vakna på golvet.
Vände direkt.

Har druckit några gånger men inte alls samma volym, Men nu har halsbränna kommit och jag vet att det är att jag snarkar när jag har druckit och jag känner att det är inte värt det längre. samt att jag ska snart ut och resa till London och se fotboll =) Får försöka hålla det lagom där borta ni vet hur britterna och öl är =)

Va starka grabbar, PEPSI max är jävligt gott det med =)
Citera
2024-08-31, 17:51
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
bra gjort! Har varit där flera gånger , en gång gick jag in på systembolaget, tänkte fan varför har jag ont i huvudet? Jo för att ha supit dagen innan och att jag troligtvis ramlade av stolen och slog i huvudet igen då jag alltid vakna på golvet.
Vände direkt.

Har druckit några gånger men inte alls samma volym, Men nu har halsbränna kommit och jag vet att det är att jag snarkar när jag har druckit och jag känner att det är inte värt det längre. samt att jag ska snart ut och resa till London och se fotboll =) Får försöka hålla det lagom där borta ni vet hur britterna och öl är =)

Va starka grabbar, PEPSI max är jävligt gott det med =)

Storbrittanien verkar ha samma öl som i övriga länder. Skillnaden är, du kan kolla själv på pubar, är att de dragit ner alkoholinnehållet. Låt säga en öl som Budweiser är runt 5%, så ligger Budweiser i UK på typ 4.3%.
Citera
2024-08-31, 19:20
Medlem
Citat:
Riktigt starkt jobbat!!
Citera
2024-08-31, 21:23
Medlem
Citat:

Fan vad nice att höra!

Jag misslyckades idag efter en vecka av att må riktigt jävla bra nykter och nu mår jag helvette.

Tack för ditt inlägg, jag tänker köpa en jävla smörgåstårta nästa gång istället, det lät gott och prisvärt i jämförelse
Citera
2024-08-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wladir
Fan vad nice att höra!

Jag misslyckades idag efter en vecka av att må riktigt jävla bra nykter och nu mår jag helvette.

Tack för ditt inlägg, jag tänker köpa en jävla smörgåstårta nästa gång istället, det lät gott och prisvärt i jämförelse

Ville dricka idag för att jag kände mig trött, hade samtidig en stark oroskänsla i bröstet som gjorde att jag inte alls kunder slappna av. Alkoholen hade löst båda problemen så att jag hade somnat. Hade dock blivit ännu värre imorgon och flera dagar framöver. Nu hanterade jag detta utan alkohol. Förhoppningsvis nästa gång så kommer det att gå lättare att hantera.

Har nu för tiden bara sug på helger. En av strategierna är att köpa god mat/godis i försök att dämpa suget. Smörgåstårta är inte nyttigt eller bra för kroppen men i jämförelse med alkohol så är smörgåstårta/godis nyttigt. Smörgåstårtan var dock strategi 7, efter dom 6 första strategierna/bromsarna så satt jag ändå i bilen på väg till bolaget.

Kämpa på!!!
Citera
2024-08-31, 22:34
Medlem
Jag tycker alkoholfri öl hjälper för mig när jag är sugen. De har fan steppat upp gamet lite med kvaliten. Min favorit just nu är "Birra Moretti" en italiensk öl som inte alls är så blaskig

https://i.imgur.com/VEJuoPB.jpeg
Citera
2024-08-31, 22:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Det gläder mig verkligen att läsa. Bra jobbat - för dig finns det helt klart hopp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in