2023-06-09, 09:24
Medlem
Gosifs avatar
Över ett halvt år nykter nu!

Känns så skönt att ha läget under kontroll!
Citera
2023-06-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Över ett halvt år nykter nu!

Känns så skönt att ha läget under kontroll!
Bra kämpat! Grattis!
Citera
2023-06-09, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Eller, så blir samhället sämre och sämre och när man är nykter så lägger man märke till det på ett helt annat sätt.
Varför bryr du dig om samhället? Man måste inte delta i det, och oroa dig inte för andra människor för dom deltar frivilligt.
Citera
2023-06-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Varför bryr du dig om samhället? Man måste inte delta i det, och oroa dig inte för andra människor för dom deltar frivilligt.

Måste jag inte delta i det säger du? Vafan, säg det till Skatteverket då. Som jag betalar enorma pengar till varje månad.
Citera
2023-06-09, 14:59
Medlem
staticages avatar
Alkohol är en gåva till mänskligheten samtidigt som det kan vara svärdet som fäller en människa,bladet att dansa på är hårfint.Alla som är nyktra grattis all som dricker,drick med måtta.
Citera
2023-06-09, 17:07
Citat:
Måste jag inte delta i det säger du? Vafan, säg det till Skatteverket då. Som jag betalar enorma pengar till varje månad.
eh ja om du deltar i samhället i den mån att du tjänar pengar (pengar är bara ett påhittat samhälleskoncept) så får du självklart acceptera beskattning. Poängen var ju att du inte behöver delta...
Citera
2023-06-09, 17:09
Medlem
Citat:
eh ja om du deltar i samhället i den mån att du tjänar pengar (pengar är bara ett påhittat samhälleskoncept) så får du självklart acceptera beskattning. Poängen var ju att du inte behöver delta...

Alltså... ja. Nej. Jag känner att jag inte är beredd att ta den diskussionen.
Citera
2023-06-09, 17:17
Citat:
Alltså... ja. Nej. Jag känner att jag inte är beredd att ta den diskussionen.
Kika in i "alternativa livsstilar" här på forumet, finns många som frivilligt lever utanför samhällets bekvämligheter som ex. inkomst, hus/lägenhet etc.
Om du hatar samhället finns det alternativ men du verkar vilja ha kakan kvar och äta den med?
Citera
2023-06-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Alkohol är en gåva till mänskligheten samtidigt som det kan vara svärdet som fäller en människa,bladet att dansa på är hårfint.Alla som är nyktra grattis all som dricker,drick med måtta.
Ja precis, en gåva eller en förbannelse, beroende på hur man brukar den.
Citera
2023-06-09, 17:34
Medlem
Citat:
Kika in i "alternativa livsstilar" här på forumet, finns många som frivilligt lever utanför samhällets bekvämligheter som ex. inkomst, hus/lägenhet etc.
Om du hatar samhället finns det alternativ men du verkar vilja ha kakan kvar och äta den med?

Jag vill ha ett samhälle som man kan leva i. I dagens samhälle är det ingen som lever. Alla överlever och köper saker för att de tror att de blir lyckligare av det. Jag hade väldigt gärna bott i en stuga i skogen, men det är som det ser ut nu - lite för omständigt och risken är väl att jag skulle må ännu sämre.
Citera
2023-06-09, 17:50
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja precis, en gåva eller en förbannelse, beroende på hur man brukar den.

Det är inte för inte att de kristna dricker blodet av Jesus (vin)eller att Oraklet i Delphi brukade alkohol för att se in i framtiden. Bruka alkohol för att finna dej själv, inte för att förbruka instrumentet (kroppen) som är till låns. Om man läser Charles Bukowski mellan raderna finner man det man alltid sökt efter men aldrig förstått att man sökt. Religioner och trossystem har startats för mindre än alkohol.
Citera
2023-06-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det är inte för inte att de kristna dricker blodet av Jesus (vin)eller att Oraklet i Delphi brukade alkohol för att se in i framtiden. Bruka alkohol för att finna dej själv, inte för att förbruka instrumentet (kroppen) som är till låns. Om man läser Charles Bukowski mellan raderna finner man det man alltid sökt efter men aldrig förstått att man sökt. Religioner och trossystem har startats för mindre än alkohol.
Det ligger nog en del i det.

Nu snusar jag visserligen men jag röker även pipa, säg en gång i veckan. Det är en ritual att stoppa i tobaken, får en bra glöd och sedan njuta i 40 min under tystnad. Något helt annat än att dra i sig en cigg på 3 minuter eller stoppa en prilla under läppen. Så var nog tänkt att man ska bruka alkoholen med.

Men nu har det tåget nog gått för mig. Får bli nykter till nästa nyår, då har jag varit nykter i över 1.5 år, så får jag se vad jag tänker då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in