Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Alla fattar vad du menar, men du verkar inte fatta att kassrskan gr fel i att neka rullpapper.
Jo, jag fattar precis. Om du hade ids lsa vidare i trden s hade du ocks sett att jag frklarar att det jag skrev inte har med min sikt att gra utan jag frklarade endast att det som kassrskan gjorde inte var juridiskt fel varken ur ICAs eget reglemente eller enligt lagen.
Citat:
Nr jag var 16 bast s byggde jag och en polare en hembrnningsapparat, fr att kunna anvnda denna behvde vi frst tillverka msk, right? S vi gick in p ICA och kpte 16 KG strsocker, 8 psar turbojst och en 60-liters hink, det r vl nd ganska uppenbart vad fan vi skulle anvnda det till?
En skillnad r att allt det du handlade kan anvndas till ngot annat n det som var ert syfte. Du kan faktiskt, realistiskt sett, inte anvnda ett rullpapper till ngot annat n att rka en hlsofarlig produkt som du mste vara 18 r fr att f inhandla.
Och vem vet kassrskan som ni handlade frn kanske inte hade en aning om vad man behvde fr att gra alkohol. Det r det verkligen inte alla som vet.
Fr vrigt s undrar jag stilla vilket ICA som sljer 60liters hinkar?