Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Expander: Du tycker att det r fullt friskt att en butik vgrar att slja tillbehr (som papper eller tndare) till minderriga? Det r ju som sagt tillbehr och inte en produkt som krver att man r myndig, det r ett ljligt beteende av butiken. Personligen tycker inte jag det r okej att en butik ska analysera vilka varor jag kper och vad jag kan tnkas ha dom till, staten r tillrckligt bra p att reglera redan. Ska jag inte heller f kpa folie, ven som myndig, d jag kan tnkas anvnda det till att rka heroin p?
Fakta: Lagen tillter ICA att neka dig inkp av produkter som har 18rs grns och hjlpmedel fr att kunna konsumera sdant.
Min sikt: Jag r ganska liberal av mig s jag tycker att det ska vara upp till frldrarna att se till att deras barn inte sysslar med dumheter. Lra sina barn vad som r bra och dligt.
S nej jag tycker inte att en kassrskan ska kunna neka ngon inkp av rullpapper. Det borde inte vara upp till kassrskan att agera polis.
Nu fljer tyvrr inte Svea Rikes lag mitt stt att se p saken.
Men det betyder inte att jag inte kan frmedla vad som r verklighet och fakta.
Jag har endast talat om att kassrskan hade rtt att neka inkpet av rullpapper enligt lagen. Det var inte min sikt i frgan jag frmedlade. Bara fakta. Eftersom det var det TS frgade efter.