2009-02-22, 05:11
Medlem
fisken420s avatar
Glmde nmna en sak, Skulla kpa rullpapper p ica nra mig en gng fr ett tag sen, gick fram till kassan som vanligt och sa: Hejsan ett paket lnga rizla tack, varav kassrskan kollar pmig som jag var dum i huvudet och sger va? rullpaper sger jag d varav hon svarar jaha? ja har ni det det frgar jag d. - Nej inte idag svarar idioten till krring i kassan d. Och frbannad blev jag eftersom jag vet att dom har det tar jag upp rullen med fryspsar som brukar finnas i slutet rullbandet och kastar i fejjan p henne och gr dr ifrn sendess har jag aldrig handlat p en ica affr. ica kan slicka min rv
2009-02-22, 05:24
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ja, de har rtt att stta upp vilka bestmmelser som helst (s lnge det inte "krnker" ngon folkgrupp).
Om de s nskar s kan de bestmma sig fr att inte slja ngonting till personer som br hatt eller r kortare n 160cm.

Hmm du sger ju mot dig sjlv! "Dom fr gra vad dom vill s lnge dom inte krnker ngn folkgrupp" "Dom kan om dom vill neka personer med hatt eller kortvxta om dom s vill"
2009-02-22, 10:03
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Vilket underbart argument..

Det r inget argument, det r ett faktum.
S funkar det svenska samhllet. Jag sger inte att det r bra eller dligt. Jag talar bara om hur det r.
I Holland har man dremot en annan mentalitet vad gller folks rttigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av fisken420
Jag jobbar sjlv i butik och det du sger stmmer inte ngonstans. vi kan inte stta vra egna regler p saker och ting vi mste ALLTID flja det regelboken sger och kunden har alltid rtt och det finns ingen ldergrns p att kpa rullpapper. ICA gjorde fel, punkt

ICA kan stta policy fr vad som skall f sljas och inte sljas till underriga.
Kan du inte styrka din lder s kan du nekas att kpa produkter som ICA kan motivera att du inte skall f kpa pga din lder.
Att ni som sitter i kassan ska flja regelboken betyder ju inte att ICA inte kan ndra sina egna regler, dvs policy.
2009-02-22, 10:31
Medlem
skogsbrets avatar
Expander: Du tycker att det r fullt friskt att en butik vgrar att slja tillbehr (som papper eller tndare) till minderriga? Det r ju som sagt tillbehr och inte en produkt som krver att man r myndig, det r ett ljligt beteende av butiken. Personligen tycker inte jag det r okej att en butik ska analysera vilka varor jag kper och vad jag kan tnkas ha dom till, staten r tillrckligt bra p att reglera redan. Ska jag inte heller f kpa folie, ven som myndig, d jag kan tnkas anvnda det till att rka heroin p?
2009-02-22, 11:45
Medlem
NovaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggheddaboudid
S man kan helt enkelt stta legkrav p vad som helst i sin affr? Om jag inte vill slja herrgrdsost till folk under 18 r det bara att jag lgger in det i min policy?

Exakt, precis som att man kan bli nekad att g p krogen om man r under 25, eller att man har fel klder p sej. Dom bestmmer, frjvligt men s r det.
2009-02-22, 12:22
Medlem
milleolssons avatar
Detta fenomen har jag ocks varit med om, dock var det en turk kiosk, turken hade slt ocb till mig bra jvla lnge, sen helt pltsligt en dag s frgar han mig efter legg fr att f kpa..
2009-02-22, 16:01
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Expander: Du tycker att det r fullt friskt att en butik vgrar att slja tillbehr (som papper eller tndare) till minderriga? Det r ju som sagt tillbehr och inte en produkt som krver att man r myndig, det r ett ljligt beteende av butiken. Personligen tycker inte jag det r okej att en butik ska analysera vilka varor jag kper och vad jag kan tnkas ha dom till, staten r tillrckligt bra p att reglera redan. Ska jag inte heller f kpa folie, ven som myndig, d jag kan tnkas anvnda det till att rka heroin p?

Fakta: Lagen tillter ICA att neka dig inkp av produkter som har 18rs grns och hjlpmedel fr att kunna konsumera sdant.

Min sikt: Jag r ganska liberal av mig s jag tycker att det ska vara upp till frldrarna att se till att deras barn inte sysslar med dumheter. Lra sina barn vad som r bra och dligt.
S nej jag tycker inte att en kassrskan ska kunna neka ngon inkp av rullpapper. Det borde inte vara upp till kassrskan att agera polis.

Nu fljer tyvrr inte Svea Rikes lag mitt stt att se p saken.
Men det betyder inte att jag inte kan frmedla vad som r verklighet och fakta.
Jag har endast talat om att kassrskan hade rtt att neka inkpet av rullpapper enligt lagen. Det var inte min sikt i frgan jag frmedlade. Bara fakta. Eftersom det var det TS frgade efter.
2009-02-22, 16:01
Medlem
Fuggheddaboudids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Det var det enda jag ocks tnkte att han ven nmner OCB d jag ju sett att dom har vanliga sm rizzla men har dom verkligen king size p ica allts?
Skrev fel, handlade ocb p turkkiosken. Det var rda rizla jag blev nekad.

Sedan frstr jag fullt ut att hon trodde jag var underrig nr jag inte hade legget med mig, (r 19 och vlrakad) men nd att neka mig papper. Det r fan att g fr lngt tycker jag.
Om en handlare har inne en vara utan lagkrav p ldersgrns tycker jag inte att han har rtten att neka mig den, s om det verkligen r som expander sger skulle jag grna se klla p det.

Horseskav: Hur kunde de neka dig folkl nr du hade legitimation? Lter ju helgalet.
2009-02-22, 16:31
Medlem
Ljligt som fan, vrsta var p en stor ICA affr fr typ 2-3r sedan d vi var ute och gled en sommardag, spelade basket kkade osv, s skulle vi ta en cigg efter maten men ingen har tndare, s jag springer in med en polare p ICA affren, var en sn dr stor ICA som "supermarket" eller vad dom kallas, och kassrskan ber om jvla legg fr en BIC tndare, frgade om hon skmtade med oss eller om hon var seris, polarn visade legget irriterat..

Rullpapper, okej, helt fuckt up men det gr inom mina ramar fr vad jag frstr liksom okej, dom vill inte stdja att barn kan springa och kpa rullpapper, arga frldrar osv, men en jvla tndare?! Det sjukaste av allt var p ett annat stlle dr ungarna inte fick kpa tndare, men tndargas, jaha det gjorde ju saken bttre, nr alla snorungar som tjyvrkte kpte gas fr att fylla p tndarna med, ja alla med en handfull hjrnceller fattar ju hur kul ungarna kommer ha med den gasen sen, bde skapa eldsvdor och boffa skiten!
2009-02-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Det var det enda jag ocks tnkte att han ven nmner OCB d jag ju sett att dom har vanliga sm rizzla men har dom verkligen king size p ica allts?

Det finns kingsize rizlan med som r lika stora och tunna som OCB, ser likadana ut, brukar vara en gr/metallic frpackning exakt som OCB, brukar heta RIZLA+ Slim tror jag..

Finns p pressbyrn och liknande fr er som behver men turkkiosken r stngd.

r ganska vanliga men mnga ICA sljer dom inte.
2009-02-22, 16:41
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken420
Glmde nmna en sak, Skulla kpa rullpapper p ica nra mig en gng fr ett tag sen, gick fram till kassan som vanligt och sa: Hejsan ett paket lnga rizla tack, varav kassrskan kollar pmig som jag var dum i huvudet och sger va? rullpaper sger jag d varav hon svarar jaha? ja har ni det det frgar jag d. - Nej inte idag svarar idioten till krring i kassan d. Och frbannad blev jag eftersom jag vet att dom har det tar jag upp rullen med fryspsar som brukar finnas i slutet rullbandet och kastar i fejjan p henne och gr dr ifrn sendess har jag aldrig handlat p en ica affr. ica kan slicka min rv

Ja, s gick det till. Absolut.

Jag blev frvrigt nekad att handla "cones" p den dr affren som sljer bongar osv uppe p Drottninggatan i Stockolm pga av att jag inte hade ngot leg.
2009-02-22, 16:47
Medlem
Fuggheddaboudids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Ja, s gick det till. Absolut.
Haha, reagerade ocks p det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem