2011-03-15, 21:03
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Inte fr att jag vill komma med pekpinnar.....Men r det lmpligt att lgga bilderna frn ett troligt olaga intrng p sin egen domn??

Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Inte fr att jag vill leka besserwisser... men varfr tror du att det var ett olaga intrng? Det ser onekligen inte ut s... (sorry, kunde inte lta bli!)

Citat:
Ursprungligen postat av ke-nt
precis... inget olagligt hr inte....
Precis, han skrev ju "med ett knippe nycklar" vilket borde menas att h*n har tillgng till lokalerna lagligt.

Vnta vnta vnta, STOPPA PRESSARNA FR HELVETE!!!! r detta "Santa Maria"? isf. har jag en slkting som jobbat dr och som skert kan skapa ett konto hr och bertta lite.
Senast redigerad av Paul.Watson 2011-03-15 kl. 21:09.
Citera
2011-03-16, 10:31
Medlem
utan.att.stannas avatar
P ngot stt kan man vl komma in?
Citera
2011-04-01, 15:56
Medlem
ke-nts avatar
Letade lite i arkivet, och.... ta-daaa...
Ngra av bilderna r helt kassa i kvalitn, men det r bara att hoppa ver dem... Fin utsikt uppe frn klocktornet!

http://www.ekensteen.se/album/index.html
Citera
2011-04-04, 20:17
Medlem
Sedr! Ngra av utrymmena knde man igen..

Hr har man varit och hngt armaturer i ett knasigt utrymme, dr vaktis tyckte att det inte rckte med den hederliga porslinaren. Skringen? Ja det var bara att kortsluta, fr hr fanns det inget gruppschema.
Citera
2011-05-03, 20:00
Medlem
Jag kommer till att skriva om detta i min bok jag ska skriva...

www.jamforelsebilder.se
Citera
2011-11-14, 04:34
Medlem
Har en bekant som har jobbade dr nr det va psykhem, mnga roliga/sjuka historier kan jag lova. Alltid velat g dit och kolla lite, fr vl bli nn dag. Ser spnnande ut p bilderna iaf!
Citera
2011-11-14, 16:01
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magiskt
Har en bekant som har jobbade dr nr det va psykhem, mnga roliga/sjuka historier kan jag lova. Alltid velat g dit och kolla lite, fr vl bli nn dag. Ser spnnande ut p bilderna iaf!

Kan man fortfarande komma in dr d?
Citera
2011-11-14, 16:10
Medlem
Mad monks avatar
Var lngesen det var ett mentalsjukhus.
Citera
2011-12-13, 22:34
Medlem
Bor i gamla tvtteriet, fanns ngra bilder p det, vr kllare med frd idag. Mnga igenmurade drrar :/
Nn som vet hur om man tar sig ner frn ntt av de andra huset?
Citera
2012-01-12, 13:17
Medlem
Culvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes-tivoli
Bor i gamla tvtteriet, fanns ngra bilder p det, vr kllare med frd idag. Mnga igenmurade drrar :/
Nn som vet hur om man tar sig ner frn ntt av de andra huset?

Jag har fr mig att alla dom usprungliga husen har tillgng till kulvertarna frn kllaren. Jag var dr nere och utforskade stllet precis nr det stngde. Och d gick vi frn dom sista husen som hade mental och drog patienter och d var det ppet. Det var skrmmande att g dr nere, p den tiden stod det brar och britsar osv kvar och alla brrum dr man frvarade lik osv var ut mrkta. Dr var ven ett solkors/hakkors p den byggnaden dr klockan sitter. Men jag tror dom tagit bort det idag. Har inte varit dr p lnge.
Citera
2012-02-13, 18:52
Medlem
SharooNs avatar
har gtt i skolan i vstra delen. har varit p dem flesta stllena under den tiden. ja, det finns ett hakkors p kyrkodelen vet jag iallafall, eller fanns d under ca 2004 - 2005 d jag gick dr. (jvlar vad tiden gtt).

hur det ser ut idag vet jag inte.
Citera
2012-02-13, 20:14
Medlem
Culvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharooN
har gtt i skolan i vstra delen. har varit p dem flesta stllena under den tiden. ja, det finns ett hakkors p kyrkodelen vet jag iallafall, eller fanns d under ca 2004 - 2005 d jag gick dr. (jvlar vad tiden gtt).

hur det ser ut idag vet jag inte.

Jag fr ka till helsingborg och kolla om det finns kvar. Jag undrar varfr dom gjorde ett hakkors p byggnaden, men sverige var vrldsledande p rasbiologi p den tiden. Kan man d utg frn att detta bedrivits ven p sankta? Sankta maria stod klart 1927 och jag vet att Hermann Gring och ngra andra frn nazityskland har varit i helsingborg ngra gnger och bland annat jagat djur osv. Kanske lite lngskt???

Finns ven en byggnad i dom centrala delarna av helsingborg som har ett stort mosaik hakkors i golvet. Och ven denna byggnaden byggdes under denna tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in