2009-02-21, 19:10
Medlem
Sweemans avatar
Tjo, har en ny dator sen 2 månader tillbaka, i måndags började fläkten låta som fan.. som om att den accerlerar upp och sen blir tyst.. startade då om datorn och den gjorde inte nå mer ljud ifrån sig, men nu idag så började det igen.. och en omstart hjälpte inte det hjälper om man dunkar mot baksidan av datorn men det är bara temporärt.. datorn i fråga är en HP m9441sc
Citera
2009-02-21, 19:15
Medlem
Kanske är fel på någon temperaturgivare. Prova byta fläkt, kostar väl en hundring, då kan du ju få en med lysdioder i också om du vill. När jag satte in en extra fläkt var en med dioder billigast och tystast, och så ser man ju om den slutar fungera mycket enklare.
Citera
2009-02-21, 19:21
Medlem
Sweemans avatar
Öppna upp å lyssna försiktigt.. är tydligen mitt grafikkorts lilla fläkt :S inte van vid att ha fläkt där.. men tryckte till han lite å nu är han tyst, får se om de håller i sig.. är ett Geforce 9500 GS
Citera
2009-02-21, 19:23
Medlem
korvkioskens avatar
Fläkten kanske har buggat o varvar mer än vad den borde. Det finns ett program som går att ladda ner där du kan välja hur många varv i sekunden fläkten ska gå.
Citera
2010-04-26, 23:43
Medlem
Sweemans avatar
Lite sent men bättre än aldrig.

Jag lackade ur på skiten och hacka sönder alla flens.. när jag var klar såg jag att jag kunde ha dragit strömkabeln och en vecka senare får jag mail av HP och dom säger att det är ett fabrikationsfel på skiten.. hade vart på telefon med hp ett antal gånger tidigare men det slutade med att dom ville uppdatera min bios och skit.. jävla nötter...

GeForce 9500GS hette grafiikkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in