Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Du missförstår mig tror jag. Tänk dig in i min synvinkel är du snäll.
Nej jag tror inte jag missförstod dig.
Citat:
Jag vill att folk ska tänka själva istället för att vara känslomässigt förhindrade att rucka på sin vedertagna sanning om förintelsen som de fått sig serverade från skola och diverse dubiösa tv 4-dokumentärer (Hitlers bödlar, Hitlers hantlangare, Hitlers krigare, Hitlers ryggkliare, Hitlers datahackers etc).
Har du någonsin reflekterat över att det kanske är just det majoriteten av folk redan gjort, tänkt själva?
Saken är ju inte svårare än att normalt funtat folk generellt sett hellre väljer att tro på det som kan styrkas och bevisas, än påståenden som bara kastas fram till leda utan att kunna bevisas.
Dessutom så skulle våra demokratiska samhällen inte medvetet tillåta att skolorna avsiktligt fick lära ut totalt felaktiga saker i decennier. Ev. missuppfattningar skulle uppmärksammas och korrigeras.
TV4 kör faktiskt en hel drös mycket bra och seriösa dokumentärer om WW2 och förintelsen, liksom Discovery och History Channel. Det enda jag nu kommer på som jag anser TV4 Fakta gör fel är att sända Loose Change som om den vore en seriös dokumentär utan att bemöta den med faktaprogram som bryter ner lögnerna i LS.
Citat:
Jag är helt övertygad om att om man lyckas få folk att tänka efter själva, så gynnar det revisionisters sak.
Hur ska det kunna göra det, så länge revisionisternas sak uppenbarligen
inte är att få fram sanningen?
Snarare är det väl så att på det sätt som revisionisterna beter sig missgynnar dem själva. I alla fall om man utgår från hur revisionismen officiellt vill beskriva sig och vad man jobbar för, att jobba för att den historiska sanningen ska komma fram, vilket inte är vad de gör i praktiken.
Citat:
Men - som sagt så är medel-svensson känslomässigt förhindrad att ens överväga andra sanningar än det vedertagna 6-miljonerhövdade gasmordets sanning.
Nej, det känslomässiga oket är klart överdrivet. Eller rättare sagt, det känslomässiga ok som finns är kommet ur att folk helt enkelt valt att tro på det som hittills kunnat styrkas och bevisas på överlägset bästa sätt.
Hade det kunnat bevisas att judarna och andra stackare inte hade lidit så som de defakto fick under WW2, så skulle det heller inte finnas något känslomässigt ok att tala om.
Vilka seriösa historiekällor påstår att 6 miljoner mördades med gas?
Att hela tiden kasta fram detta påstående från revisionistisk sida att den rådande och vedertagna historieskrivningen säger att 6 miljoner gasade ihjäl, är ett i bästa fall naivt och okunnigt beteende, och i värsta fall ett medvetet lögnaktigt beteende för att sprida irrläror.
Citat:
Braskar man på med ett påstående som "det har inte existerat en enda gaskammare konstruerad för mord på annat än löss" så är det naturligtvis ingen som lyssnar, utan man får istället stämpel som dåre.
Ja, är inte det helt naturligt det? Ja så länge det bara braskas på år ut och år in utan att några som helst hållbara argument eller bevis på detta kan presenteras.
Vad hade du stämplat mig som om jag i åratal braskat på om att jag hoppar 14,5 i längdhopp, springer 100 m på 5,32 s och skidar Vasaloppet på 1,5 timme, utan att någon gång visa minsta bevis på att jag kan prestera det?
Citat:
Frågan är vilka påståenden/ bevis/ argument som skulle få en vanlig svensson att haja till och börja tänka efter. De uppblåsta siffrorna som i exemplet att skylten med antal dödsoffer vid Auschwitz reducerades med miljoner 1990 heller hur det nu var, kan kanske tjäna som ett exempel på att händelser kan vara uppblåsta? Vilka bevis/ argument är mest lättsmälta för en svensson helt enkelt?
De tidigare högre siffrorna på Auschwitz dödstal har förklarats många gånger om nu, men det verkar all världens revisionister hela tiden förtränga.
Citat:
Jag har däremot ingen som helst lust att diskutera förintelsen i sig i denna tråd. Jag förhåller mig skeptisk till gas som mordmetod som sagt men utesluter ingenting eftersom jag själv inte var med på 40-talet och inte heller har läst på så mycket som t ex Ezzelino.
Bra att du erkänner att du inte är kunnig i sakfrågorna.
Dr Tinnitus