2009-05-28, 09:37
Medlem
sinkaduss avatar
Du har inte funderat på konstgjorda växter? Själv har jag blandat med konstgjorda och äkta. Garderobsblomma och Svärmorstunga som äkta och bla 2 orkideer som är konstgjorda. Jag har lagt ner lite pengar på de konstgjorda men det är det värt. Ingen har fattat att de är konstgjorda. Jag får mycket beröm för mina gröna fingrar....
Citera
2009-05-30, 10:01
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Menar du kanske doftranka? Dom brukar finnas t o m i större mataffärer på våren. http://hibiscus-sinensis.com/tropical/doftranka.htm

Yes! En doftranka var det visst. Har sett dem i mataffärerna och kan faktiskt rekommendera den. Luktar ganska gott och visar tydligt när de behöver vatten. Sen kan det ju vara bra att plocka bort de gamla (brunare) blommorna så det kan ploppa upp vita nya. Vattnar ungefär var tredje-femte dag och det verkar räcka. Sen sa hon i affären att de kan bli skitgamla, vilket är ett plus.

sinkadus: Jo, jag har funderat på konstgjorda blommor men tyckte att det var the real deal som gällde. Ville få lite bättre luft i lägenheten och då finns det egentligen inget val. Kanske blandar med konstgjorda om ett tag
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in