• 1
  • 2
2009-02-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Funkar utmärkt om man är intresserad av farinsockerlag.
Kanske spraya på vtn, istället för hälla.
Citera
2009-02-22, 01:00
Medlem
Citat:
Funkar utmärkt om man är intresserad av farinsockerlag.

Eftersom farinet skulle vara till en morotskaka är det väl bara att minska lite på oljan om den ingår, eller grädda lite längre.

Man behöver inte heller dränka farinet. Lite vatten på toppen och så karvar man ur med en sked eller gaffel.
Citera
2009-02-22, 01:43
Medlem
zepofans avatar
Det verkar vara i nivå med hjärnkirurgi att smula en sockerklump. Gör som dePaul sa tidigare, lägg klumpen i en mortel och banka loss. Är du inte rädd om kniven i matberedaren så borde den också funka.
Citera
2009-02-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det funkar alldeles utmärkt att mortla klumpen.

~Paul~

Min mortel är så liten.Sockret har stått med lite fuktigt papper på sig i natt, men är ännu stenhårt. JAg ska prova rivjärnet och återkommer med rapport!
Citera
2009-02-22, 11:06
Medlem
zepofans avatar
Lägg klumpen i en handduk och gå loss med en hammare, brödkavel, träsko, gatsten, bollträ eller något annat tillhygge så ska du se att du snart har bitar som går att mortla.
Citera
2009-02-22, 11:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Lägg klumpen i en handduk och gå loss med en hammare, brödkavel, träsko, gatsten, bollträ eller något annat tillhygge så ska du se att du snart har bitar som går att mortla.
Precis, ännu enklare är dock att använda en skitkniv (den blir repig) och helt enkelt dela klumpen i lämpliga bitar. Man blir kanske tvungen att banka på kniven.

~Paul~
Citera
2009-02-22, 14:22
Medlem
I och med att jag inte är så mycket för att banka skiten ur saker, inte heller farinsocker, så gav jag upp just det och hällde lite vatten på det och la det i en plastpåse en stund. Sedan tog jag sockergeggan och blandade ihop min smet, och nu står kakan i ugnen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in