Ugnsstekt falukorv har varit en favorit länge men jag får aldrig till det ordentligt. Den är antingen lite för "rå" i mitten eller helt torr. Är det någon här som har ett bra knep för hur man ska få sin falukorv helt perfekt? Den ska vara lite knaprig på skalet men fortfarande saftig och helt tillagad.
Ugnsstekt falukorv har varit en favorit länge men jag får aldrig till det ordentligt. Den är antingen lite för "rå" i mitten eller helt torr. Är det någon här som har ett bra knep för hur man ska få sin falukorv helt perfekt? Den ska vara lite knaprig på skalet men fortfarande saftig och helt tillagad.
Jag kör på 230 grader i 15 minuter och sedan sänker jag till 175 och kör i 15 minuter till.
Tack, jag testar det ikväll. Jag kommer och kastar korven på ditt fönster om det inte blir bra!
Gör så, jag äter allt .
Var observant på korvens färg, inte alla ugnar tar lika. När du får en vackert brun färg så kan det vara dags att dra ner värmen trots att det enligt mitt recept kan vara några minuter kvar. Jag kör inte i mitten av ugnen, utan något snäpp under.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!