2009-02-21, 13:18
Bannlyst
Tja.
Jag skaffade en mac för ca en månad sen och har fortfarande inte lärt mej allt om den. (Och det kommer jag säkert inte göra på ett bra tag heller)
Ett problem som stör mej extremt är att jag inte vet hur jag öppnar vissa filer jag laddar ner utan torrenter.
På en windows dator skulle jag bara högerklickat på nedladdningslänken och tryckt på "Spara som...". Men nu klickar jag bara på länken och filen "laddas ner" men när jag öppnar det så är det bara ett textdokument medans det var ett filmklipp som jag ville ha nedladdat. Finns det nåt program jag bör använda för att kunna öppna filerna?
Citera
2009-02-21, 13:19
Medlem
Andreasvbs avatar
Du måste ju ladda ned med en torrentklient först...
Transmission eller µTorrent-betan finns ju.

Läser igen... du laddar alltså ned en film, t.ex. .avi?

Du måste ha en spelare som kan spela upp dessa format.
Testa VLC.
Senast redigerad av Andreasvb 2009-02-21 kl. 13:32.
Citera
2009-02-21, 13:25
Medlem
BagareBengts avatar
Högerklicka, öppna med.. ?
Är det filmklipp så fungerar VLC utmärkt för många format.

Mac expanderar väl de flesta filer själv, och för de filer den inte klarar av använder jag Stuffit (googla stuffit expander with serials).
Citera
2009-02-21, 13:33
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omdulla
/.../
På en windows dator skulle jag bara högerklickat på nedladdningslänken och tryckt på "Spara som...". /.../
Du kan ju göra exakt samma sak på en Mac?
Citera
2009-02-21, 18:56
Medlem
systems avatar
Rar-filer har en egenhet att sparas som text-filer vid nedladdning - alltså filnamn.rar.txt. Om detta är problemet är det bara att kasta bort .txt-suffixet ur filnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in