Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-21, 10:26
Medlem
Hade tänkt köra en clen och t3 kur. Målet med kuren är att tappa mkt kroppsfett, ligger på ca 22% nu. Jag kommer att styrketräna 3-4 ggr i veckan och träna am.fotboll 2 ggr i veckan, kommer att cykla som uppvärmning på gymet i 30min och ska även gå några långpromenader. Äter redan nyttigt, men ska försöka äta mer proteiner då jag har hört att t3 äter mkt muskler, ska man ligga på mer än 3g/kg lr kan man äta mer utan att det bara blir fett. Har inskaffat taurin för clenens skull, har dock inte hittat hur mkt man ska ta. Har läst på ganska mkt och tänkte lägga upp kuren så här:
CLEN
Dag1:20 mcg
Dag2:40 mcg
Dag3:60 mcg
Dag4:80 mcg
Dag5:80 mcg
Dag6-dag9:100 mcg
Dag10-dag12:120 mcg (om biverkningarna e lindriga)
Dag13:80 mcg
Dag14:60 mcg
Sen blir det off i två veckor.
T3
Första veckan:25 mcg/dag
Andra veckan:50 mcg/dag
Tredje och fjärde veckan:75 mcg/dag
Femte veckan:100 mcg/dag
Sjätte veckan:50 mcg/dag(hört att nertrappning ska göra att kroppen kommer igång snabbare)

Som sagt är målet att bli av med några kilo och mkt kroppsfett.
Är 190 cm och väger 93 kg.
Kom gärna med synpunkter och förslag på ändringar.
Citera
2009-02-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akTobe
Hade tänkt köra en clen och t3 kur. Målet med kuren är att tappa mkt kroppsfett, ligger på ca 22% nu. Jag kommer att styrketräna 3-4 ggr i veckan och träna am.fotboll 2 ggr i veckan, kommer att cykla som uppvärmning på gymet i 30min och ska även gå några långpromenader. Äter redan nyttigt, men ska försöka äta mer proteiner då jag har hört att t3 äter mkt muskler, ska man ligga på mer än 3g/kg lr kan man äta mer utan att det bara blir fett. Har inskaffat taurin för clenens skull, har dock inte hittat hur mkt man ska ta. Har läst på ganska mkt och tänkte lägga upp kuren så här:
CLEN
Dag6-dag9:100 mcg
Dag10-dag12:120 mcg (om biverkningarna e lindriga)
Dag14:60 mcg
T3
Femte veckan:100 mcg/dag
Sjätte veckan:50 mcg/dag(hört att nertrappning ska göra att kroppen kommer igång snabbare)

Som sagt är målet att bli av med några kilo och mkt kroppsfett.
Är 190 cm och väger 93 kg.
Kom gärna med synpunkter och förslag på ändringar.

Hej
Du behöver endast 1,5-2g/kg protein, inte mer än 3g/kg i vilket fall som högst.
Angående Clen och T3: Clenet kan du trappa upp till högst 80mcg och T3 så kan du trappa upp till 75mcg Högst, ser inte anledningen till att du ska köra högre doser eller varför du ska följa dessa trappa upp och trappa ner skit och varför det alltid ska vara så höga doser
Och nej, anar att nån snille kommer att dra en vals om att man tappar mycket muskler med t3 och att oftast måste man Kombinera det med Androgener men det stämmer inte och ignorera dessa kommentarer
Lycka till och försök skaffa Även Kalium till att komplettera med Clenet

Mvh Jack
Citera
2009-02-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBSk
Hej

Och nej, anar att nån snille kommer att dra en vals om att man tappar mycket muskler med t3 och att oftast måste man Kombinera det med Androgener men det stämmer inte och ignorera dessa kommentarer

Mvh Jack

så du menar att även med 75mcg T3 ed behövs det inte androgener?
på "vilka doser" kommer T3 då att börja "käka" upp musklerna??

detta var intressant då jag trodde att T3 i doser över 30-40 mcg skulle generera mera negativt än positivt på musklerna.

Men d e bra o ha dig, det är inte för inte som dady kallar dig för proffesorn

Mvh// SB
Citera
2009-02-21, 12:09
Medlem
Citat:
Hej
Angående Clen och T3: Clenet kan du trappa upp till högst 80mcg och T3 så kan du trappa upp till 75mcg Högst, ser inte anledningen till att du ska köra högre doser eller varför du ska följa dessa trappa upp och trappa ner skit och varför det alltid ska vara så höga doser

Mvh Jack

CLEN
Dag6-dag9:80 mcg
Dag10-dag12:80 mcg (om biverkningarna e lindriga)
Dag14:80 mcg
T3
Femte veckan:75 mcg/dag
Sjätte veckan:75 mcg/dag

Anledningen till dessa höga doser va att, vart jag än läste låg dom flesta på 100-120mcg(clen om bieffekterna var låga) och 100 mcg(t3) läste även 125 mcg t3 men tyckte det lätt lite väl mkt.
Blir detta ett bättre schema?
Räcker det att äta några bananer för att få i sig mer kalium?
Tack så mkt för tipsen
Citera
2009-02-21, 13:14
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Hej

Mvh Jack

Här kommer ett snille Jag tappar muskler på T3 trots androgener. Jag tror att vi alla är olika, men intrycket jag har fått är att de flesta tappar kvalitativ massa på T3 om inte prepp används. Clen verkar dock inte ha lika stor katabol effekt.

/B
Citera
2009-02-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbiffen
så du menar att även med 75mcg T3 ed behövs det inte androgener?
på "vilka doser" kommer T3 då att börja "käka" upp musklerna??

detta var intressant då jag trodde att T3 i doser över 30-40 mcg skulle generera mera negativt än positivt på musklerna.

Men d e bra o ha dig, det är inte för inte som dady kallar dig för proffesorn

Mvh// SB

Nu är det så att individen ifråga inte ligger på 4% BF och därmed inte riskerar att bli av med en sån pass stort Muskelförlust och enligt mig så är det lilla han nu tappar försumbart
Självklart är det som du säger och jag kanske formulerade mig fel, i hans fall(Ts) så behövs det inga androgener

akTobe: Det ser bra ut, är det så att du känner av 50mcg T3 och får resultat så nöjd dig redan där och du behöver således inte gå upp till 75mcg
Räkna själv hur mycket Kalium du får i dig via kosten, är det mindre än 2-3g så kanske det lämpar sig att komplettera och lägga till ytterliggare, för mycket Kalium är livsfarligt

BeenAround: Ja självklart kommer det leda till en viss mängd muskelförlust men innan man nu överväger tanken på Androgener så anser jag att man ska titta till hur hög BF% individen ifråga har, kosten samt målet är även av stort intresse här.
Att vidare påstå att alla som Brukar t3 behöver Androgener är en sanning med modifikation, det beror på individen helt enkelt, en person som tex är väldigt överviktig och ska ner åtskildiga kg behöver inte Androgener lika mycket som en som precis ska upp på scenen och har väldigt lågt BF och därmed riskerar att förlora mer Kvalitets muskler än Person A som är överviktigt, hoppas att du förstår vart jag är på väg med detta
Ha det bra och skött om dig

Mvh Jack

Mvh Jack
Citera
2009-02-21, 17:39
Medlem
yoshimas avatar
varför kombinera dessa prepp överhuvudtaget, trodde t3 kombinerat med clen gjorde att clenet blev mycket sämre och skall inte alls kombineras.. är jag helt fel ute?

mvh
Citera
2009-02-21, 17:48
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshima
varför kombinera dessa prepp överhuvudtaget, trodde t3 kombinerat med clen gjorde att clenet blev mycket sämre och skall inte alls kombineras.. är jag helt fel ute?

mvh

Hmm, intressant, det har jag aldrig hört. Kommer du ihåg var du har fått det ifrån eller varför det skulle vara så?

/B
Citera
2009-02-21, 17:56
Medlem
yoshimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeenAround
Hmm, intressant, det har jag aldrig hört. Kommer du ihåg var du har fått det ifrån eller varför det skulle vara så?

/B

hmm nej det var typ ett år sedan jag läste det, kommer inte ihåg var det var ifrån.. skall försöka leta upp det.

mvh
Citera
2009-02-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoshima

mvh

Hemsidan som jag beställde sakerna på, rekomenderade t.o.m denna blandningen:P
Citera
2009-02-21, 18:04
Medlem
yoshimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akTobe
Hemsidan som jag beställde sakerna på, rekomenderade t.o.m denna blandningen:P

hmm ja, kollade också på olika sidor som också rekomenderar detta.. hmm måste blandat ihop det med nått annat.. dnp eller nått kanske.. aja skit samma de löser sig

mvh
Citera
2009-02-21, 18:11
Medlem
Citat:
Nu är det så att individen ifråga inte ligger på 4% BF och därmed inte riskerar att bli av med en sån pass stort Muskelförlust och enligt mig så är det lilla han nu tappar försumbart
Självklart är det som du säger och jag kanske formulerade mig fel, i hans fall(Ts) så behövs det inga androgener

akTobe: Det ser bra ut, är det så att du känner av 50mcg T3 och får resultat så nöjd dig redan där och du behöver således inte gå upp till 75mcg
Räkna själv hur mycket Kalium du får i dig via kosten, är det mindre än 2-3g så kanske det lämpar sig att komplettera och lägga till ytterliggare, för mycket Kalium är livsfarligt

BeenAround: Ja självklart kommer det leda till en viss mängd muskelförlust men innan man nu överväger tanken på Androgener så anser jag att man ska titta till hur hög BF% individen ifråga har, kosten samt målet är även av stort intresse här.
Att vidare påstå att alla som Brukar t3 behöver Androgener är en sanning med modifikation, det beror på individen helt enkelt, en person som tex är väldigt överviktig och ska ner åtskildiga kg behöver inte Androgener lika mycket som en som precis ska upp på scenen och har väldigt lågt BF och därmed riskerar att förlora mer Kvalitets muskler än Person A som är överviktigt, hoppas att du förstår vart jag är på väg med detta
Ha det bra och skött om dig

Mvh Jack

Mvh Jack

självklart stämmer det du nämner angående muskleförlust och den mängden som är försumbar om man ej ska upp på scen. Dock skulle jag ändå vilja hävda att doser över 50mcg ed utan androgener kommer på sikt att stjälpa mera kvalitativ muskelmassa än att bränna fett.

Som du själv vet om körde jag upp emot 100mcg ed på min pct och det var ngt som vi pratade om, men skulle ändå vilja hävda att 50 mcg ed utan androgener är förmodligen det mest optimala för TS i fråga, det jag upplevde är/var att 100mcg är mycket om man är utan androgener och kroppen reagerade på det väldigt fort kontra när jag var på högdos mast o tren o samma dos T3.

Mvh// SB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in