• 1
  • 2
2009-02-21, 04:56
Medlem
Nokenoas avatar
Som rubriken lyder söker jag en BRA kebab alt. gyros som man kan steka och äta som den är... Alltså inte ha det i en pastasås eller gryta som andra trådar antydde. Smaken är det jag letar mest efter, såvida inte kebaben är full i brosk eller liknande.

Någon som vet något bra märke?
Citera
2009-02-25, 14:14
Medlem
Både kebab och gyros finns fryst på Lidl, kommer dock inte ihåg vad märket heter man jag tror inte de har flera olika märken där.
Helt okej är dem, bara att steka.
Senast redigerad av Lord_Stalin 2009-02-25 kl. 14:23.
Citera
2009-02-25, 14:16
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Både kebab och gyros finns frist på Lidl, kommer dock inte ihåg vad märket heter man jag tror inte de har flera olika märken där.
Ska provas, tack för tipset!
Citera
2009-02-25, 14:25
Medlem
Särskilt gyrosen är riktigt bra, den är väldigt kryddad så om man slänger i en klick cremefraische så får man en sås till den också.
Citera
2009-02-25, 14:27
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Särskilt gyrosen är riktigt bra, den är väldigt kryddad så om man slänger i en klick cremefraische så får man en sås till den också.
Låter som en perfekt och snabblagad studentmåltid som passar min plånbok
Citera
2009-02-25, 14:33
Medlem
zepofans avatar
Varför inte steka själv? Karré kan man ofta hitta för 30-40kr/kg och det blir en jävla massa kebabkött av det! Arbetsinsatsen jämfört med färdigstekt är obetydligt större, det skulle väl i så fall vara att skära köttet i små bitar, steka måste du ju ändå göra. Resultatet blir också oändligt mycket godare.
Citera
2009-02-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför inte steka själv? Karré kan man ofta hitta för 30-40kr/kg och det blir en jävla massa kebabkött av det! Arbetsinsatsen jämfört med färdigstekt är obetydligt större, det skulle väl i så fall vara att skära köttet i små bitar, steka måste du ju ändå göra. Resultatet blir också oändligt mycket godare.

Det ska ju kryddas speciellt också så jag tror faktiskt inte det blir samma sak.
Citera
2009-02-25, 15:04
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Både kebab och gyros finns fryst på Lidl, kommer dock inte ihåg vad märket heter man jag tror inte de har flera olika märken där.

Köp inte den fårn Lidl, den är fettig något helt enormt, trodde först att det var frosten som hade smält och blivit vatten, men icke. Det var rent fett, hela stekpannan blev full, kan då tillägga att jag stekte i teflonpanna utan fett.

Scan har fint kebabmarinerad färsk karré, den är fin. Du kan även köpa strimlad karré själv och marinera med Santa Marias kebabkrydda. Lycka till.
Citera
2009-02-25, 15:07
Medlem
Gudfadern.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Köp inte den fårn Lidl, den är fettig något helt enormt, trodde först att det var frosten som hade smält och blivit vatten, men icke. Det var rent fett, hela stekpannan blev full, kan då tillägga att jag stekte i teflonpanna utan fett.
Jag känner inte igen att Lidl-kebaben/gyrosen skulle vara fettig. Jag har själv ätit dem ett flertal gånger, tillagade i teflonpanna och det har inte alls varit så. Märkligt. Du kanske fick någon riktigt dassig produkt eller bara ett annat märke.
Citera
2009-02-25, 16:10
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudfadern.
Jag känner inte igen att Lidl-kebaben/gyrosen skulle vara fettig. Jag har själv ätit dem ett flertal gånger, tillagade i teflonpanna och det har inte alls varit så. Märkligt. Du kanske fick någon riktigt dassig produkt eller bara ett annat märke.

Ja, det finns ju måndagsexemplar av allt. Men jag vet att de fortfarande säljer den.

Kom dessutom på en till god sak därifrån. Deras kycklingvårrullar, har inte ätit några godare vårrullar i mitt hela liv. Massa fina goda grönsaker samt kyckling. Värt att prova.
Citera
2009-02-25, 16:13
Medlem
jiwe08s avatar
Det finns en kebab på 3.2 Kg på Willys som är rätt schysst kommer inte i håg vad den heter
Citera
2009-02-25, 16:23
Medlem
Storsnusarns avatar
Gyros finns på Lidl (tror jag det var) i blå förpackning. Helt okej enligt mig.
Lyckades få till detta för ett tag sen, smakade gudomligt:

http://i44.tinypic.com/11760jm.jpg
Steke gyros, fixade klyftpotatis och gjorde egen tzatziki.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in