2009-02-21, 13:39
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azerbadjan
För mig är det disciplin och utmaning. Tänk det ungefär som en erfaren bergsklättrare som vill utföra djärvare klättringar osv. Samma sak är det med mig, jag söker väldigt ofta efter nya krävande utmaningar psykiskt, men också fysiskt. Jag älskar att känna adrenalin pumpa, eller känna mig stolt efter att klarat en av mina "challenge".

Jag får dock vänta med detta, iallafall någon vecka eller så.
Ok då får man väl hoppas att du får din kick av detta, men tänk på var du hugger så du slipper missprydande ärr.
Eller du kanske ville ha det?
Citera
2009-02-21, 13:41
Medlem
azerbadjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Ok då får man väl hoppas att du får din kick av detta, men tänk på var du hugger så du slipper missprydande ärr.
Eller du kanske ville ha det?

Har redan ett antal ärr faktiskt, missta mig inte för att vara något slags emo-liknande nu. Men när jag var yngre så gillade jag att bränna mig och sådant, sved härligt och man blev på alerten.

Hur som helst, tack för dina råd! Hade ju varit tämligen förargligt om jag högg av mig någon aorta eller liknande.
Citera
2009-02-21, 13:45
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Har redan ett antal ärr faktiskt, missta mig inte för att vara något slags emo-liknande nu. Men när jag var yngre så gillade jag att bränna mig och sådant, sved härligt och man blev på alerten.

Hur som helst, tack för dina råd! Hade ju varit tämligen förargligt om jag högg av mig någon aorta eller liknande.
Ja det ska du passa dig för, så ta en titt på hur kroppen ser ut med artärer & dyl för säkerhetskull.
Citera
2009-02-21, 13:45
Medlem
abcabcs avatar
Citat:
För mig är det disciplin och utmaning.
Jag kan mycket väl förstå och respektera tanken. Men varför inte fokusera på något som gör nytta? Jag vet inte vilken kondis du har, men tänk att du normalt klarar att springa 5 km, ge dig fan på att springa 2 mil istället? Det vore något som verkligen är en utmaning, och göra nytta. Och göra ont som fa-an om man inte är van.

Om du sticker i muskel så dels riskerar du att kapa blodkärl och nerver, men framför allt kommer du absolut att förstöra muskelfibrer som inte riktigt kan återbildas lika bra som tidigare. Du kommer att bli lite klenare.

Att sticka i rumpan måste jag avråda från, det finns viktiga nerver där. Ofta ges vaccin på utsidan på axel, dvs deltodieus, så det är nog ganska säkert, men vem vill ha klenare deltoideus? (För du kommer att förstöra muskelfibrer.)
Senast redigerad av abcabc 2009-02-21 kl. 14:04.
Citera
2009-02-21, 14:25
Medlem
Pratbubblans avatar
Varför inte skära i (av) penisen om du vill ha en riktig utmaningen? Inte många som skulle våga sig på det. Dessutom slipper du i fortsättningen många av de problem som hör ihop med sexlivet. Att kunna fortplanta sig är överreklamerat. Och dyrt.
Citera
2009-02-21, 14:35
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Jag har inte orkat läsa igenom tidigare svar,
men om du verklige måste göra detta,
så skulle jag göra det såhär:

Nyp tag i en valk midjefläsk med ena handen(rena händer eller handskar på), drag ut den från kroppen i den mån det går.
Sprita/joda området, greppa (steril) skalpell.
Sikta in dig, hugg. Drag ut bladet.
Inspektera, fota, meditera, runka eller vad du vill göra. Sprita.

Det kommer inte att göra mycket ont skulle jag tro,
sålänge allt är rent och bladet är nytt.
Däremot, så kommer du att behöva sy eftersom du går igenom alla tre hudlager.
Citera
2009-02-21, 14:38
Medlem
azerbadjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Däremot, så kommer du att behöva sy eftersom du går igenom alla tre hudlager.

Tack för tipset, men måste jag verkligen sy? Kan det inte bara få läka av sig själv?
Citera
2009-02-21, 14:57
Medlem
Heims avatar
Citat:
Tack för tipset, men måste jag verkligen sy? Kan det inte bara få läka av sig själv?
Det kan läka av sig själv, men det kommer ta längre tid, och risken för infektion är större.
Citera
2009-02-21, 14:59
Medlem
Nussans avatar
Intressant. Jag tror att det kan läka ganska bra om du håller det rent och luftigt. En skalpell är ju trots allt ganska liten.
Citera
2009-02-21, 15:11
Medlem
Heims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nussan
Intressant. Jag tror att det kan läka ganska bra om du håller det rent och luftigt. En skalpell är ju trots allt ganska liten.
Även små sår kan börja glipa ganska mycket.
Citera
2009-02-25, 11:06
Medlem
TheEclipses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Sterilisera och filma!

Ja, du måste filma det och sedan lägga upp!
Citera
2009-02-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Fan TS. Nu har du gjort mig sugen på samma sak och dessvärre har även jag en skalpell.

Hur fan kommer det sig att ni har skalpeller hemma? Det går väl inte att få tag i om man inte är läkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in