• 1
  • 2
2009-02-21, 00:15
Medlem
-jOE!s avatar
Vad kan det kosta att slipa ett ca. 25 kvm stort parkettgolv samt olja in det alt. vitbetsa det hela? Stockolms innerstad.
Citera
2009-02-21, 00:18
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Vad kan det kosta att slipa ett ca. 25 kvm stort parkettgolv samt olja in det alt. vitbetsa det hela? Stockolms innerstad.

Det kan kosta från 100kr/kvm och uppåt. Men räkna med 150-170, inte lätt att hitta för 100 om man inte har kontakter.
Citera
2009-02-21, 00:33
Medlem
Lykeions avatar
Är det så pass lukrativ branch?
Citera
2009-02-21, 18:44
Medlem
MaZtoRs avatar
http://www.sydgolv.se/ slipade och lackade mitt parkettgolv för 100kr +moms i höstas.
Citera
2009-02-22, 10:58
Medlem
Sako!s avatar
men om nån slipar och lackerar för 100 kr kvm e de ett jävla tattarföretag som garanterat gör de svart! jag föreslår att du tar ett seriöst företag som OT sa men då kostar det runt 150-190
Citera
2009-02-22, 18:34
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sako!
men om nån slipar och lackerar för 100 kr kvm e de ett jävla tattarföretag som garanterat gör de svart! jag föreslår att du tar ett seriöst företag som OT sa men då kostar det runt 150-190

Läste du ens det jag skrev? Och nej jag betalade inte svart.

Priserna lär dock variera beroende på var du är i Sverige. Stockholm brukar ha ganska mycket högre priser än skåne.
Citera
2009-02-22, 21:42
Medlem
Beror ju helt på hur golvet är. När de slipade mina fernissade furugolv "60kvm" så kostade det 140kr för för slipning och lackning svart men då hade jag stora rester av heltäckningsmatta som satt fast på golvet. Jag valde att vitbetsa golvet för 20kr extra per kvm. Tror att jag fick betala lite för mycket för betsningen men eftersom de slösade 30 grov papper per rum så hade jag troligtvis fått betala mer om jag gjort det själv och jag tyckte faktiskt lite synd om dem. Är det bara ett normalt parkettgolv så kan du säkert komma ner till 100-120 kr per kvm svart i Uppsala. Normalt gör man av med 30 papper totalt per rum.
Citera
2009-02-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Vill du ha det riktigt gjort får du anlita ett proffs. Då kostar det typ 160kr/kvm. Finns många golvslipare som slipar för hundringen per kvadrat, men kanske inte Genomför alla slipmoment eller bara lägger 1 lager med lack.

Den kan vara så att man vill ha betalt för minst 30 eller 40 kvm för att täcka ställtidskostnader. Så antingen gör du så att du går ihop med nån granne eller gör ett försök till förhandling med tanke på kristiderna.

Jag varnar dig för att olja in golvet. Olja har ingen skyddande förmåga, går inte att tvätta med ajax eller liknande. Får du vattendroppar på golvet kan det bli ringar när det torkat. Oljning kräver en PERFEKT slipning varpå detta kommer kosta dig mer.
Citera
2009-02-23, 01:05
Medlem
Alan Aldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Vill du ha det riktigt gjort får du anlita ett proffs. Då kostar det typ 160kr/kvm. Finns många golvslipare som slipar för hundringen per kvadrat, men kanske inte Genomför alla slipmoment eller bara lägger 1 lager med lack.

Den kan vara så att man vill ha betalt för minst 30 eller 40 kvm för att täcka ställtidskostnader. Så antingen gör du så att du går ihop med nån granne eller gör ett försök till förhandling med tanke på kristiderna.

Jag varnar dig för att olja in golvet. Olja har ingen skyddande förmåga, går inte att tvätta med ajax eller liknande. Får du vattendroppar på golvet kan det bli ringar när det torkat. Oljning kräver en PERFEKT slipning varpå detta kommer kosta dig mer.

Olja är inget problem om man ser till att behandla golvet rätt från början, efter slipning, och sedan sköta golvet på rätt sätt.

Att vakna upp och sätta sina små tassar på ett nyslipat, inoljat golv är en dröm. Känslan av att gå på denna typ av golv barfota är underbar.

Har 133m2 erfarenhet.
Citera
2009-02-23, 20:57
Medlem
attackbävers avatar
Hade ganska nyligen vårt fiskbensparkettgolv slipat och oljat, 40 m2 ā 140 kr + moms. Ett otroligt lyft! Malmö.
Citera
2009-02-23, 22:11
Medlem
MrLis avatar
100 kr /kvm inkl. moms för ett år sedan, betalade jag för slipning av mina golv i Stockholm med kvitto o 10 års garanti (vad nu det är värt) av en rätt stor golvfirma. Kan tänka mig att det också spelar in hur många kvadrat och hur mycket trösklar o sånt. Grymt bra resultat!
Citera
2009-02-23, 22:49
Medlem
Djurmos avatar
I och med att du funderar på om det är värt 4000-5000 kr så antar jag att du har normal inkomst. 300 kr för en maskin en helg, sedan tillkommer papper och ytbehandling! Det är inte jättesvårt! Så har du lite kass med pengar och kan låta det ta sin tid så blir det billigast att göra det själv. Är du bara noggrann och inte jäktar så blir det bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in