Tjenare, sitter och skriver fljande i bsta Concerta-rus...
Jag har tit Concerta i omgngar, senast fr ngra r sedan och nu i ca. halvret. r uppe i 54 mg nu, fr se om vi ska ka dosen ngot. Nr jag tar dem som jag ska, vilket r varje morgon s funkar de klockrent. Har man ett jobb, s jobbar man verkligen arslet av sig NONSTOP i det ruset man fr. Jag har dock lite svrt att komma ned i varv nr jag kommer hem, har sprungit runt och flyttat p saker och lagt fjrrkontrollar i storleksordning och s.
Fr att f min Concerta s var jag tvungen att ta drogtest i form av en 7-sticka som de doppar i urinet. 7-stickan r deras "vrsting" och de ser det mesta p den. Vidare s har de frgat mig om jag dricker alkohol, jag har en verlkare som sjlv utan tvivel r en fetnykterist.
Jag sa d att jag druckit lite mer n vanligare nu sista ret pga. hjrtesorg mm. och att det kan bli fre/lr och ibland ven nn onsdag. MEN ATT JAG INTE KRKADE HRT, utan mest fr att f trffa folk och inte bara sitta inne och stirra i vggen liksom. Ppekade ocks att jag dricker med mtta d jag har alldeles fr mnga missahdelsdomar i belastningsregistret.
Han ville d ta ett leverprov p mig och det fick han gra... Provet visade 2.0 och man fr allts ha 1.9 i skalan.
D blev det s att jag fick Concertan p ett villkor, att jag ker upp till Psyk varje mndag och fredag fr att dricka 400mg Antabus framfr en skterska. - Helt absurt i mitt tycke!
Jag har nu trffat en tjej och lever ett stillsammare liv om man sger s, men visst kan det bli 2 ggr. i veckan ibland 3 ggr. nu ocks!
- Ni vet fotboll med grabbarna = ngra l.
- ta en bit mat med tjejen = en l och kanske ett glas vin.
- Biljard med svrfar = ngra kalla.
Etc.,etc.
Men det fr man tydligen inte unna sig fr min verlkare, han sger att de r vldigt restriktiva att dela ut Concerta. Alkohol och Concerta passar enligt dem inget bra alls!
Bullocks tycker jag, har aldrig ftt nn snedtndning, hjrtklappning eller liknande nr jag druckit p concertan. Tvrtom s tycker jag att det r klockrent att bita av och svlja en 54 mg-are nr man kanske har svrt att riktigt tagga till p en fest och knner sig associal eller nr man brjar knna sig lite fr full, d gr den in och styr upp en rakt.
S det r tydligen olika frn person till person p hur man fr dem utskrivna. Jag har provat Ritalin ocks, men gav upp den efter 4 dagar, knde mig, trtt, omotiverad och hgls. Kul dock att andra verkar ha anvndning av dem!
Concerta kallar jag och min flickvn fr "stdpiller", fr jag kan g ssig och trtt hemma och inte ha psykisk kraft att kanske diska och fixa lite i kket. Men tar jag en Concerta, s efter ca. 20 min. till 1 tim. (tiden beroende p om jag tar dem hela eller biter av) s blir allt bara s enkelt att gra, jag kan diska hela skiten och bara st och vissla fr mig sjlv i kket. Sortera klder i garderoben, plocka i sr kaffebryggaren och gra rent den med T-sprit och tops, del fr del och skruv fr skruv.
Helt underbar medicin, det tycker ven mina vnner, som fr smaka ngon nr de ser lite halvsega ut. Vilket de gr ganska ofta! Hr r det ju bra att det inte syns p varken piss eller blodprov om du tagit Concerra.
Har
inofficiellt brukat tjo lite d och d, s jag har lite att jmfra med. Ett Concerta-rus r mycket sknare och behagligare n ett tjackrus enligt mig. Man blir liksom lite pirrig i kuken och sen ligger den dr i magen och sndrar ut hrliga doser d och d som fr en att m riktigt fint. Det tycker ven mina vnner som ofta r vita i nsan.
Men visst kan man bli lite halvstissig, jag har bett att f ut Attarax 25 mg., de r perfekta att ta nr man brjar bli lite vl aktiv och kanske vill softa ner lite. Attarax r en vldigt vanlig och harmls tablett som ges ut till allt frn, kliande eksem, och ngest samt oro.
Denna hrliga tablett har hjlpt mig igenom mnga ngestfyllda perioder i livet. 10 min. efter man har tagit den s knner man att det brjar rinna bort oro/ngest/stissighet frn huvudet och dedt. Ett djupt andetag och allt som knts skit frsvinner.
Nr jag sedan gr och lgger mig s droppar jag en Zopiklon 7.5 (insomningstablett). Sen r det bara att ligga och mysa lite i sngen framfr tv/datorn tills man blir lite sknseg och skerligen snart somnar.
Hoppas Concertan kan hjlpa dig min vn, frsta dagarna kommer det att krypa lite i kroppen p dig och du kanske inte kommer att lska det. Men hll ordineringen, s kommer du snart att ha vant kroppen med det. Jag har aldrig mrkt av nn AT eller liknande av dem, har inte heller blivit deprimerad, ddsngest och allt vad man nu kan f. Ls fr guds skull inte Bieffekterna, det r ett helt A4 med de mest skumma grejer jag ngonsin hrt. Min skterska sa att lser du det dr, s kommer du att f allt, haha!
Min bsta kompis lste det dock fr min flickvn som r hypokondriker, ni skulle ha sett hennes gon, HAHAHAHA!
/ Bsta Hlsningar!