2003-09-20, 17:14
Bannlyst
Glöm det. Jag hittade själv.
Citera
2003-09-20, 17:20
Medlem
phreakdentas avatar
Ta bort Windows Messenger för alltid:

Skriv in följande rad i kör:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Alltså messenger försvinner helt och du ser det inte igen!
Citera
2003-09-20, 17:27
Medlem
Killroys avatar
Eller så öppnar du messenger. Går in på verktyg och alternativ. Välj inställningar och avmarkera autostart.
Citera
2003-09-20, 18:49
Medlem
Nidstangs avatar
OT: men ialla fall.

Det här är ju ett klockrent exempel på varför "EDIT" funktionen inte är bra. Nu får man ju gissa sig till vad det handlade om. Själv läser jag här på FB minst lika mycket för att själv lära mig som att kunna svara/hjälpa någon annan.
Citera
2003-09-20, 19:43
Medlem
enverhoxha99s avatar
Info: Även om man går in och tar bort att Messenger skall autostarta så startar den iaf som en process och ligger och tuggar minne samt accessar hårddisken ibland. Döp oxå om exefilen så den inte KAN autostarta, så gjorde jag. Nu slipper jag det helvetesverktyget:-)
Citera
2003-09-20, 19:56
Medlem
Killroys avatar
Tack för tipset. Det hade jag ingen aning om.
Citera
2003-09-20, 20:31
Medlem
enverhoxha99s avatar
Kolla Aktivitetshanteraren eller Task Manager på engelskt OS, msnmsg.exe körs även om du stängt av autostarten....
Citera
2003-09-20, 20:40
Medlem
såna här grejer e microsoft jätte bra bra. starta upp program så man inte ser det mot en egen vilja men att täppa till alla hålen i deras os e nåt som inte ens bill gates klarar av. fattar dom inte. scenario e att dom e ute i havet o det e storm o stormen e massa hackare o dom har så många hål i sitt skepp, dom kommer ju att sjunka då liksom när stormen kommer.

OT: läste nånstans hur man kunde ändra en grej i registret där micrsoft har skrivit in att dom tar 25% av din bandbredd när typ din os ska kommunicera med deras server eller liknande. jag har min på 5% nu men jag kommer inte ihåg var den funktionen ligger.
Citera
2003-09-20, 22:39
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
OT: läste nånstans hur man kunde ändra en grej i registret där micrsoft har skrivit in att dom tar 25% av din bandbredd när typ din os ska kommunicera med deras server eller liknande. jag har min på 5% nu men jag kommer inte ihåg var den funktionen ligger.

Du tänker på QoS. Läs mer här: http://tinyurl.com/o2iq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in