2009-02-20, 18:28
Medlem
tjena

köpt en pipa och skulle fixa pipfilter till den, eftersom jag inte rökt i pipa mer än ett par gånger så visste jag inte exakt hur ett pipfilter ser ut, men chansade på att jag fick rätt när jag köpte ett i en tobaksaffär, såhär i efterhand så var det fel val då jag fick det här - http://www.kogg.nu/images/vauenfilt.JPG - (inte samma märke men den typen av filter som visas längst ner till vänster på bilden). Är den typen av filter till för att använda på pipor med runda hål, eller?
för den jag köpt har ett platt sådant.
Sist undrar jag också, eftersom dessa filter verkar vara värdelösa för denna pipan, om det går att använda den typen av filter till vanliga spliffs istället då, eller är dom helt oanvändbara?
Citera
2009-02-20, 18:36
Medlem
bbs.tess avatar
först och främst, nybörjartråden.

Fast nej jag tror du har lite fel idé ang. filter. Ditt filter ska se ut som ett litet finmaskigt nät av metall, tänk dig typ nätet längst ut på en kran.

EDIT: angående de filtrena du har. Ser inte riktigt hur de ser ut, men om de är filter som verkar vara som filter på vanliga cigaretter skulle jag INTE råda dig att röka dem, de kommer ta upp en hel del THC isåfall, så gräs går till spillo.
Citera
2009-02-20, 18:41
Medlem
http://www.pazyryk.co.uk/Image_93.jpg

dom är det.
Senast redigerad av todill 2009-02-20 kl. 18:49.
Citera
2009-02-20, 19:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
En gång för alla!!!!

Enkel guide ang filter för handikappade o andra nobbs inom rökning:

Tag piprensare, valfri färg.

Bränn av allt ludd.

Rulla nu till lagom storlek, knipsa av med tång eller sax.

Klart, billigt o bäst.
Citera
2009-02-20, 19:36
Medlem
Sushimans avatar
Vad ska du med filter till?
Personligen gillar jag inte pipor med smalt "blås" intag då det känns som man måste ta i så himlans mycket.
Citera
2009-02-20, 19:44
Medlem
min fråga var om det gick o använda filterna jag köpt till spliffs istället, eftersom jag köpte fel typ av filter.
Citera
2009-02-21, 00:47
Medlem
prmanentwacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todill
min fråga var om det gick o använda filterna jag köpt till spliffs istället, eftersom jag köpte fel typ av filter.

Nej.
Citera
2009-02-21, 00:53
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prmanentwack
Nej.
Om inte jag är helt fel ute så är det där filter till pipor.
Man sätter det mellan skaftet och koppen om det nu är en sån pipa som man kan ta bort skaftet på.
Annars går det inte, men alla tar ändå bort filtret när man röker pipa.
Det ni andra pratar om är ju nät till koppen och det kan man behöva till vissa pipor.
Citera
2009-02-21, 11:22
Medlem
Snusets avatar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/76113785

Investera 19:- i en sil/durkslag/sikt som på bilden. Klipp loss metallnätet från ramen och klipp sedan mindre bitar efter behov.

Jag köpte en mjölsikt från COOP för 3 år sen och större delan av nätet är fortfarande kvar.

Citat:
En gång för alla!!!!

Enkel guide ang filter för handikappade o andra nobbs inom rökning:

Tag piprensare, valfri färg.

Bränn av allt ludd.

Rulla nu till lagom storlek, knipsa av med tång eller sax.

Klart, billigt o bäst.

Men Blue, hur gammal är du? 14? Allvarligt talat så är silmetallnät betydligt bättre än ihoprullade piprensare.
Citera
2009-02-21, 16:43
Bannlyst
Använd folie? det gör jag till min pipa iallafall.
Citera
2009-02-21, 18:05
Medlem
ekwohos avatar
Packa pipjäveln rätt så ska de funka fint utan nåt jävla filter, jag har använt filter men fan går ju lika fint utan =)
Citera
2009-02-21, 19:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/76113785

Investera 19:- i en sil/durkslag/sikt som på bilden. Klipp loss metallnätet från ramen och klipp sedan mindre bitar efter behov.

Jag köpte en mjölsikt från COOP för 3 år sen och större delan av nätet är fortfarande kvar.

Men Blue, hur gammal är du? 14? Allvarligt talat så är silmetallnät betydligt bättre än ihoprullade piprensare.
Vafalls, gubben som är 30 + får skit för sina fina ideer.

Piprensare har dugit sedan tidigt 80 tal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in