2009-02-20, 17:29
Medlem
Jag efterlyser nån pizza som brukade säljas på ICA för några år sedan, vet dock inte om det fortfarande tillverkas eller inte, det finns iaf inte i den ICAn, där jag bor. Den hade svart förpackning och kanterna var helt fyllda med ost som var så sjukt gott. Jag kommer tyvärr inte ihåg märket, hoppas någon här kan upplysa mig om det om ni känner till den pizzan. Jag kan tillägga att köttfärs och skinka var påläggen...Tacksam för alla svar!
Citera
2009-02-20, 17:52
Medlem
kallemedks avatar
Big one ? http://www.stabburet.no/eway/default...09:1:0:0:::0:0
Citera
2009-02-20, 18:24
Medlem
Nää, jag tror inte att det är dem, de pizzorna jag snackar om hade riktigt tjocka kanter...
Citera
2009-02-20, 20:40
Medlem
Dom finns i thailand!!
Citera
2009-02-21, 01:57
Medlem
MadamMims avatar
Kan det vara Frankie´s? Dom godaste småpizzorna någonsin, skumt att dom försvann.
Citera
2009-02-23, 00:27
Medlem
Kan mycket väl vara det, det är dock lite svårt att få en bekräftelse på det med ett namn så usuell som Frankie`s.

Det sjukaste är att jag var hos ICA och frågade men de hade heller inget minne av en sådan pizza. Jag kan tillägga att jag såg samma pizzan på Willys också runt den tiden det såldes på ICA. Börjar smått misstänka att det märket var nytt i branschen, men gick under pga låg intresse?...
Citera
2009-02-23, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CedriX
Kan mycket väl vara det, det är dock lite svårt att få en bekräftelse på det med ett namn så usuell som Frankie`s.

Det sjukaste är att jag var hos ICA och frågade men de hade heller inget minne av en sådan pizza. Jag kan tillägga att jag såg samma pizzan på Willys också runt den tiden det såldes på ICA. Börjar smått misstänka att det märket var nytt i branschen, men gick under pga låg intresse?...

Du kan ju försöka att återskapa den där pizzan. Lite jobb möjligtvis, men det kan det ju vara värt! Dina minnen av indegrienser, smak, känsla och textur borde vara en god vägledare till ett gott substitut.
Senast redigerad av Paraflex 2009-02-23 kl. 01:36.
Citera
2009-02-23, 01:50
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CedriX

Frankie´s är dom godaste fryspizzorna någonsin och det är ett mysterium hur dom inte kan säljas längre.
Deras kanter var just ostfyllda, och hur många är det på en skala?
Ett annat sammanträffande är skinka och köttfärs som pålägg.

Var formen annorlunda? Vet inte om jag kommer ihåg rätt, men dom var väl inte fyrkantiga direkt utan mer som en halvmåne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in