2009-02-20, 16:42
Bannlyst
Hej!

Brukar alltid efter jag nyss dragit en format C: få bluescreen, men de brukar gå över. Till senaste formateringen - då jag kunde få bluescreen när datorn hängde sig - tills idag. När jag just loggat in får jag bluescreen i 0,5sek, sen startar datorn om, och om och om igen. Hela tiden. Så jag hinner inte ens läsa vad det kan vara för fel.

Håller just nu på att formatera. En annan sak som var konstigt var att jag prövade att reparera, men när jag just skrivit in produktnyckeln startar datorn om sig helt utan anledning.

Om inte de fungerar att formatera så har hårddisken eller något minne pajjat? Har bara ett minne (1gig kingston)

Tack på förhand
Citera
2009-02-20, 17:41
Medlem
öppna datorn och kolla cpu-fläkten, den kanske har stannat för nån kabel är i kläm, brukar finnas en automatisk spärr i bios att datorn stänger av efter att den nåt en viss temp vanligtvis 80grader.
Citera
2009-02-20, 18:42
Medlem
Kklas avatar
Halloj
När du startar datorn, beroende på vad du har för fabrikat på datorn, vanligtvis F8 för Avancerad startmeny, i den listan, välj "Inaktivera automatisk omstart vid system fel". När du får upp blåskärmen så kommer datorn inte att starta om, utan den kommer stanna kvar och du kan få fram vad det är för blåskärm.
Sen är det bara att göra en enkel google sökning på din BSoD, "BSoD 0x**".

Bad har du för dator?
Citera
2009-02-22, 22:18
Bannlyst
Tack för svaren i alla fall..

Formaterade datorn nu och allt funkar perfekt igen. Men antar att jag kommer få samma fel inom ett par veckor. Är det hårddisken som håller på att lägga av? Var samma sak för en polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in