2017-11-27, 19:57
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Visserligen generaliserande, men kortfattat så är det så som jag ser på det. Flashback har inte enbart dåligt rykte på grund av att vissa tabubelagda ämnen diskuteras på ett ibland grovt och tufft sätt, utan på grund av att vissa ämnen tillåts att diskuteras här öht.
Det skulle alltså innebära att många av de som visar fasa inför fb och ser den som en hatsajt, egentligen vill diskutera dessa tabubelagda ämnen. Eller?
Citera
2017-11-27, 20:19
Medlem
Ziayas avatar
Nu ska jag svara dig.
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Nej, du syftar även på harmlösa personangrepp. Och hur definierar du sexuella trakasserier, olaga hot och allvarliga kränkningar? Jag tror att du och jag har diametralt olika uppfattning om det.
Harmlösa persongrepp Vad är det? Jävla hora, negerjävel, ditt äckliga oknullbara fetto? Olaga hot är att hota att skada eller döda någon. Allvarliga kränkningar är typ sådant som slår ner på andras sexuella läggning, på deras hudfärg, deras funktionsnedsättning, mobbning och förlöjligande. Sexuella trakasserier är att tvinga på nån annan sin sexualitet, genom grova anspelningar eller tafsande.
Citat:
"Tillrättavisning" är inte samma sak som att mista jobbet. Att folk inte håller med och säger emot är inte emot yttrandefrihet. Om man däremot kan åtalas för att ha kallat någon neger är det ett hot mot yttrandefriheten.
Nej. Tillrättavisning är att bli utvisad från krogen, inkallad till chefen eller till läraren. Konsekvenser kommer vid upprepade övertramp. Att kalla människor med svart hudfärg negerjävel eller kvinnor för horor, är att missbruka yttrandefrihet, straffa ut folk från det sociala rummet och skada demokratin.
Ska ditt älskade fria ord gälla mot barn med?
Citat:
Förtala enskilda har media gjort i alla år. Glöm inte att förtal inte tar hänsyn till om det som sägs är sant eller inte.
Nej. Förtala får media ej. Skvallra får man.
Citera
2017-11-27, 20:26
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nu ska jag svara dig.

Harmlösa persongrepp Vad är det? Jävla hora, negerjävel, ditt äckliga oknullbara fetto? Olaga hot är att hota att skada eller döda någon. Allvarliga kränkningar är typ sådant som slår ner på andras sexuella läggning, på deras hudfärg, deras funktionsnedsättning, mobbning och förlöjligande. Sexuella trakasserier är att tvinga på nån annan sin sexualitet, genom grova anspelningar eller tafsande.
Kom ihåg att förolämpningarna yttras av anonyma människor som helt saknar anknytning till "offren". De vet inte heller någonting om offret, ofta inte ens könet och än mindre hudfärg. Varför ta illa upp? Varför tillåta sig själv att vara så skör?
Citat:
Nej. Tillrättavisning är att bli utvisad från krogen, inkallad till chefen eller till läraren. Konsekvenser kommer vid upprepade övertramp. Att kalla människor med svart hudfärg negerjävel eller kvinnor för horor, är att missbruka yttrandefrihet, straffa ut folk från det sociala rummet och skada demokratin.
Ska ditt älskade fria ord gälla mot barn med?
Det finns inget som heter "missbruka yttrandefriheten" annat än i pseudo-fria samhällen. Antingen har man yttrandefrihet, eller så har man det inte. I Sverige har man det inte.
Citat:
Nej. Förtala får media ej. Skvallra får man.
Så när media hänger ut någon som rasist är det inte förtal i syfte att förminska personen?
Citera
2017-11-27, 20:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Det skulle alltså innebära att många av de som visar fasa inför fb och ser den som en hatsajt, egentligen vill diskutera dessa tabubelagda ämnen. Eller?

Det är nog inte en logisk slutsats från det påståendet. Snarare att de som ser forumet som en hatsajt inte vill att dessa ämnen ska få diskuteras.
Citera
2017-11-27, 20:52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Inte nödvändigtvis. Men det går inte att utesluta heller. Männsikor är extremt bra på att anpassa sig till sin miljö för att överleva och inte hamna utanför gruppen. Den frågan är ju, som du kanske förstår, omöjlig för mig att besvara eftersom jag - även om det kan verka så många gånger - inte har magiska krafter eller kan läsa andras tankar.

När vi tidigare diskuterade människor som reagerar negativt inför Flashback så (vill jag minnas, kan inte scrolla uppåt när jag skriver) var utgångspunkten att dessa reagerar så för att de inte är bekanta med forumet alls, reagerar utifrån en mycket begränsad kontakt med forumet eller en negativ allmän uppfattning. Spontant så tror jag att många av de mest aktiva skribenterna på Flashback - särskilt när det kommer till kontroversiella ämnen - i ett sammanhang där Flashback dyker upp och en stor del av gruppen, som inte är jättebekanta med forumet, reagerar med "fasa", skulle nicka instämmande (på sin höjd) eller förbli tyst.

Det är så som jag, personligen, skulle reagera (med tystnad). Jag har egentligen ingenting att dölja, men känner inte heller något behov av att diskutera min aktivitet på forumet med människor IRL, mer än omnämnandet att jag läser här och kanske ett klargörande vad Flashback faktiskt är och fyller för syfte. För mig är Flashback dock till viss del en semi-anonym oas (även om jag tidigare har släppt på anonymiteten för personer som jag har etablerat kontakt med och har förtroende för) som jag håller separat från mitt IRL-liv.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-11-27 kl. 20:55.
Citera
2017-11-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Varför är det så? varför associeras Flashback direkt med något negativt? det kan ju omöjligt vara för att det finns Drogavdelningar eller liknande..
Tavlan för knarkreklam och inköptips + Mondo Gore har direkt frånstött dem jag talat med.
Funderar själv också varför forumet vill dras med sån här skit som mer ligger på djurens nivå och inte på människors för att använda en aktuell liknelse.
De politiska diskussionerna är det värdefulla på Flashback. Synd bara att globalister och invandringsförespråkare ej vill eller ej förmår diskutera sina ämnen här på ett seriöst sätt.
De har många gånger inbjudits av duktiga flashbackskribenter.
Tror det är globalisternas oförmåga att argumentera och debattera en sak som driver dem att i stället kasta skit och då de har ett de facto informationsmonopol så blir det såhär.
Citera
2017-11-27, 21:21
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Tavlan för knarkreklam och inköptips + Mondo Gore har direkt frånstött dem jag talat med.
Funderar själv också varför forumet vill dras med sån här skit som mer ligger på djurens nivå och inte på människors för att använda en aktuell liknelse.
De politiska diskussionerna är det värdefulla på Flashback. Synd bara att globalister och invandringsförespråkare ej vill eller ej förmår diskutera sina ämnen här på ett seriöst sätt.
De har många gånger inbjudits av duktiga flashbackskribenter.
Tror det är globalisternas oförmåga att argumentera och debattera en sak som driver dem att i stället kasta skit och då de har ett de facto informationsmonopol så blir det såhär.

Det är ju baksidan med yttrandefrihet. Att sådant man ogillar tillåts att diskutera. Många människor står inte ut med att andra diskuterar saker de själva tycker är osmakliga. Det hade så klart gått att förbjuda diskussioner kring mondo/gore, nazism, pedofili och eller vad du nu inte tycker ska få diskuteras, och förmodligen hade forumet då attraherat ett annat klientel i stor utsträckning. Dock är nog inte forumet syfte att genererar "värdefulla" politiska diskussioner (hur nu det definieras) utan just att tillåta diskussioner kring så många ämnen som bara är möjligt med anonyma användare på ett internetforum med dagens lagstiftning.

Dessutom är det inte nog med att ämnen man finner obehagliga tillåts diskutera, det är också så att det i diskussionerna kring "acceptabla" ämnen tillåts att folk torgför sina åsikter med så fritt språkbruk som möjligt (återigen utifrån lagstiftning och dessutom med begränsning avseende beteende som motverkar yttrandefriheten).

Icke-städat språkbruk + åsikter som inte är rumsrena gör det dubbelt jobbigt för många i sin bedömning av forumet. De flesta anser nog inte yttrandefrihet vara värd priset att vad de anser är perversa och/eller idioter ska få komma till tals hur som helst utan kontroll.
Senast redigerad av najas 2017-11-27 kl. 21:58.
Citera
2017-11-27, 23:37
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Inte nödvändigtvis. Men det går inte att utesluta heller. Männsikor är extremt bra på att anpassa sig till sin miljö för att överleva och inte hamna utanför gruppen. Den frågan är ju, som du kanske förstår, omöjlig för mig att besvara eftersom jag - även om det kan verka så många gånger - inte har magiska krafter eller kan läsa andras tankar.

När vi tidigare diskuterade människor som reagerar negativt inför Flashback så (vill jag minnas, kan inte scrolla uppåt när jag skriver) var utgångspunkten att dessa reagerar så för att de inte är bekanta med forumet alls, reagerar utifrån en mycket begränsad kontakt med forumet eller en negativ allmän uppfattning. Spontant så tror jag att många av de mest aktiva skribenterna på Flashback - särskilt när det kommer till kontroversiella ämnen - i ett sammanhang där Flashback dyker upp och en stor del av gruppen, som inte är jättebekanta med forumet, reagerar med "fasa", skulle nicka instämmande (på sin höjd) eller förbli tyst.

Det är så som jag, personligen, skulle reagera (med tystnad). Jag har egentligen ingenting att dölja, men känner inte heller något behov av att diskutera min aktivitet på forumet med människor IRL, mer än omnämnandet att jag läser här och kanske ett klargörande vad Flashback faktiskt är och fyller för syfte. För mig är Flashback dock till viss del en semi-anonym oas (även om jag tidigare har släppt på anonymiteten för personer som jag har etablerat kontakt med och har förtroende för) som jag håller separat från mitt IRL-liv.
Jag tror bara det är för mycket hat och skitkastande som gör folk negativa. Samt en ängslig läggning.Och ja. Rädsla för det tabubelagda.
Visst, vi kan mötas halvvägs. Många kan nog vara hemligt nyfikna och har okunskap men en stor del tycker också genuint illa om flashback.
Citera
2017-11-27, 23:40
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är nog inte en logisk slutsats från det påståendet. Snarare att de som ser forumet som en hatsajt inte vill att dessa ämnen ska få diskuteras.
Jag kan inte tala för FAP men lite inne på det är han nog men också på ditt spår. Jag tror till viss del som du..

Tror dock många bara tycker att det är för mycket hat och skitkastning här helt enkelt. Och pedofilernas självförhärligande gör mig lite illamående så fattar att folk inte vill veta av det och att sånt drar ner ryktet.
Senast redigerad av Ziaya 2017-11-27 kl. 23:42.
Citera
2017-11-27, 23:55
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Kom ihåg att förolämpningarna yttras av anonyma människor som helt saknar anknytning till "offren". De vet inte heller någonting om offret, ofta inte ens könet och än mindre hudfärg. Varför ta illa upp? Varför tillåta sig själv att vara så skör?
Därför att ord skadar och driver folk till självmord. Om du har blivit hårdhudad och blasé så grattis. Nej, de vet inget om offret (bra ordval) men ska kasta ur sig skit som faktiskt förminskar, om än inte dig.
Citat:
Det finns inget som heter "missbruka yttrandefriheten" annat än i pseudo-fria samhällen. Antingen har man yttrandefrihet, eller så har man det inte. I Sverige har man det inte.
Nej. Vi lever i ett pseudofritt samhälle och allra mest är vi slavar under marknaden. Vi är ett slags kollektiv. De rika kommer alltid att skita i oss och stampa på våra små WT-lekamen. Tycker då vi små kan va respektfulla mot varann. Men det är ju jag.

Svara på min fråga. Gäller absolut yttrandefrihet och det fria ordet barn? Ska de tåla lite. En kille några klasser under min, jag gick ej kvar på högstadieskolan då, gick under namnet neger-namn (adopterad). Han tog senare livet av sig.

En annan tjej (adopterad) har blivit kallad negerluder på krogen resp. spottad på av en rasist. Är det sann yttrandefrihet som ska bejakas?
Citat:
Så när media hänger ut någon som rasist är det inte förtal i syfte att förminska personen?
Jo, det kan det vara. Var har jag skrivit annat?
Senast redigerad av Ziaya 2017-11-28 kl. 00:40.
Citera
2017-11-28, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
De flesta anser nog inte yttrandefrihet vara värd priset att vad de anser är perversa och/eller idioter ska få komma till tals hur som helst utan kontroll.
Det är ju just det som är problemet. Perversa idioter ha ju nu tillgång till fria trådar på Flashback i den pissljumma liberalismens namn. Marknadsföring av narkotika har starka ekonomiska intressen bakom sig. Nu senast namnbytet från hasch till "cannabis" för att ge eländet ny popularitet. Då handlar det inte om yttrandefrihet utan om att man blir utnyttjad som dum gratisförmedlare av internationella kriminella ligor med starkt inflytande ända upp i regeringsnivå i många länder.
Det finns köpråd och liknande för pundare på Darknet liknande som det finns tips om hitmen och lönnmördare som mot betalning utför ett jobb. Varför ska sådnan skit upp på Flashback och hindra många vettiga människor från att över huvud taget läsa på forumet. Att inte befatta sig med kriminell skit är en grundprincip för de flesta svenskar. Så länge skitreklamen fortgår i den heliga liberalismens namn kommer Flashback fortätta vara ett forum för "extremister".
Att sedan poliser, socialforskare, politiker och Löfvens talskrivare i EXPO läser här är en annan sak, Flashback är ändå bara ett gäng extremister.
Citera
2017-11-28, 08:32
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Därför att ord skadar och driver folk till självmord. Om du har blivit hårdhudad och blasé så grattis. Nej, de vet inget om offret (bra ordval) men ska kasta ur sig skit som faktiskt förminskar, om än inte dig.
Inte ord från anonyma över internet, då är man svag.
Citat:
Nej. Vi lever i ett pseudofritt samhälle och allra mest är vi slavar under marknaden. Vi är ett slags kollektiv. De rika kommer alltid att skita i oss och stampa på våra små WT-lekamen. Tycker då vi små kan va respektfulla mot varann. Men det är ju jag.

Svara på min fråga. Gäller absolut yttrandefrihet och det fria ordet barn? Ska de tåla lite. En kille några klasser under min, jag gick ej kvar på högstadieskolan då, gick under namnet neger-namn (adopterad). Han tog senare livet av sig.

En annan tjej (adopterad) har blivit kallad negerluder på krogen resp. spottad på av en rasist. Är det sann yttrandefrihet som ska bejakas?
Sluta då försöka slicka maktens röv genom att försvara deras yttrandefrihetskränkande lagar.

Som du säkert vet är jag för ett betydligt råare och friare samhälle än det vi lever i i dag. Det innebär att den som anser sig kränkt själv får ordna upp den saken och inte behöver vänta på skydd av lärare eller polis. Så blir en elev i skolan kallad fula ord får han svara med så mycket våld han anser är nödvändigt.

Det är astronomisk skillnad på att kalla någon fula ord och att spotta på någon.
Citat:
Jo, det kan det vara. Var har jag skrivit annat?
Du skrev precis att media inte alls får förtala personer. Om du erkänner att de ändå gör det, erkänner du också att de bryter mot lagstiftningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in